dc.contributor.author |
Aleksandravičiūtė, Austėja |
|
dc.date.accessioned |
2022-02-17T12:06:59Z |
|
dc.date.available |
2022-02-17T12:06:59Z |
|
dc.date.issued |
2022-01 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/5609 |
|
dc.description |
Relevance of thesis: Health literacy refers to people’s knowledge and competencies to meet health-related needs. Although the issue of health literacy is widely discussed, various solutions are available to improve the level of health illiteracy, and many individuals have access to a variety of sources of information, but still some individuals have poor health knowledge. Older and/or less educated people often have difficulty accessing, understanding, and using health-related information. To address health issues and improve public health literacy rates, it is first necessary to assess at which age and in which educational group the health literacy gaps are greatest.
Objective of the thesis: To evaluate the health literacy of People of Different Age Groups and Education in different areas - health care, disease prevention, health promotion.
Tasks of the thesis:
1. Define health literacy and its different levels.
2. To assess health literacy of different age groups, young adult (21-35 years old), mature adult (35-60 years old), elderly people (60-75 years old) according to three areas: health care, disease prevention, health promotion.
3. To compare the health literacy of persons with different education according to three areas: health care, disease prevention, health promotion.
Research methodology: To assess the health literacy of People of Different Age Groups and Education in different areas - health care, disease prevention, health promotion, an empirical study was conducted. The HLS-EU-Q47 questionnaire was used for the study. 54 respondents belonging to the 21-75 age group responded to the questionnaire.
Results and conclusions of the thesis: Literature sources were analyzed, and empirical research was performed. It is estimated that mature adults have a higher level of health literacy and older adults have a lower level of health literacy. Also, after evaluating the results of the research, it was observed that persons with a university education and a college education have a higher level of education. |
en_US |
dc.description.abstract |
Darbo aktualumas: Sveikatos raštingumas yra susijęs su žmonių žiniomis ir kompetencijomis patenkinti su sveikata susijusius poreikius. Nors sveikatos raštingumo tema plačiai nagrinėjama ir yra pateikiama įvairių pasiūlymų kaip gerinti žmonių sveikatos raštingumo lygį, daugeliui asmenų yra prieinami įvairūs informacijos šaltinai, tačiau dalies asmenų sveikatos žinios yra žemos. Dažnai vyresnio amžiaus ir/arba žemesnio išsilavinimo asmenims kyla problemų gaunant, suprantant ir naudojant su sveikata susijusią informaciją. Kad būtu galima spręsti su sveikata susijusias problemas ir gerinti visuomenės sveikatos raštingumo lygį, pirmiausia reikia įvertinti kurioje amžiaus ir kurioje išsilavinimo grupėje yra didžiausi sveikatos raštingumo trūkumai.
Darbo tikslas: Įvertinti skirtingų amžiaus grupių ir skirtingo išsilavinimo asmenų sveikatos raštingumą skirtingose srityse – sveikatos priežiūros, ligų prevencijos, sveikatos stiprinimo.
Darbo uždaviniai:
1. Apibrėžti sveikatos raštingumą ir skirtingus jo lygius.
2. Įvertinti skirtingo amžiaus grupių, jauno suaugusio (21-35 metų), brandaus suaugusio (35-60 metų), pagyvenusio amžiaus žmonių (60-75 metų), sveikatos raštingumą pagal tris sritis: sveikatos priežiūrą, ligų prevenciją, sveikatos stiprinimą.
3. Palyginti skirtingo išsilavinimo asmenų sveikatos raštingumą pagal tris sritis: sveikatos priežiūros, ligų prevencijos, sveikatos stiprinimo.
Tyrimo metodika: siekiant įvertinti skirtingų amžiaus grupių bei skirtingo išsilavinimo asmenų sveikatos raštingumą trijose srityse – sveikatos priežiūros, ligų prevencijos, sveikatos stiprinimo, buvo atliktas kiekybinis tyrimas. Tyrimui atlikti buvo naudojamas HLS-EU-Q47 klausimynas. Į anketą atsakė 54 respondentai, priklausantys 21-75 metų amžiaus grupei.
Darbo rezultatai ir išvados: Išanalizuoti literatūros šaltiniai ir atliktas empirinis tyrimas. Įvertinta, kad aukštesnį raštingumo lygį turi brandūs suaugusieji, žemą sveikatos raštingumo lygį turi pagyvenę suaugusieji. Taip pat įvertinus tyrimo rezultatus pastebėta, kad aukštesnį išsilavinimo lygį turi asmenys su aukštuoju ir aukštesniuoju išsilavinimu. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.subject |
sveikatos raštingumas, raštingumas |
en_US |
dc.title |
Skirtingu amžiaus grupių ir skirtingo išsilavinimo asmenų sveikatos raštingumas |
en_US |
dc.title.alternative |
Health Literacy of People of Different Age Groups and Education |
en_US |
dc.type |
other |
en_US |