Santrauka:
Aktualumas. Ikimokyklinis ugdymas iš esmės orientuotas į vaiko gebėjimus, kurie labiau susiję su jo protinių įgūdžių lavinimu – mąstymu, vaizduote, suvokimu, kūrybiškumu ir kt. Galima pastebėti, jog mažesnis dėmesys skiriamas jausmams, jų pažinimui lavinti. Žmogus ne tik mąsto, bet ir jaučia, todėl emocijų raiška žmogaus gyvenime užima labai svarbią vietą. Šiomis dienomis galime vis dažniau išgirsti kalbant apie socialinį emocinį ugdymą ir teigiamą jo įtaką vaikų emocinei gerovei, jų psichinei sveikatai. Šiandieninis socialinis ir emocinis klimatas kelia daugybę iššūkių, reikalaujančių valdyti savo asmeninio, socialinio, emocinio gyvenimo įvairovę. Šiuos iššūkius gali įveikti tie žmonės, kurie turi socialinių ir emocinių įgūdžių rinkinį. Todėl vaikams reikalingas šis rinkinys, kad jie galėtų sėkmingai gyventi šiame šiuolaikiniame pasaulyje. Problema. Kokiais būdais gali būti ugdomos ikimokyklinio amžiaus vaikų socialinės emocinės kompetencijos, jog ugdymo metu įgyti įgūdžiai padėtų vaikui lengviau ir sėkmingiau veikti jį supančioje aplinkoje?
Tyrimo objektas. Ikimokyklinio amžiaus vaikų socialinės emocinės kompetencijos ugdymas/-sis ikimokyklinio ugdymo grupėje.
Tyrimo tikslas – išsiaiškinti ikimokyklinio amžiaus vaikų socialinės emocinės kompetencijos ugdymo/-si galimybes ikimokyklinio ugdymo grupėje.
Description:
Relevance. Pre-school education is mainly focused on the child’s abilities, which are more related to the development of his mental skills – thinking, imagination, perception, creativity, etc. It can be noticed that less attention is paid to the development of child’s feelings and their cognition. People not only think but also feel, so the expression of emotions occupies a very important place in human life. These days, we can hear more and more about social emotional education and its positive impact on children’s emotional well-being and their mental health. Today’s social and emotional climate poses many challenges that require to manage the diversity of one’s personal, social, and emotional lives. These challenges can be overcome by those people who have a set of social and emotional skills. Therefore, children need this kit so that they can live successfully in this modern world.
Problem. In what ways can the social and emotional competencies of preschool children be developed, so that the skills acquired during education can help the child to function more easily and successfully in the surrounding environment?
Research object. Development of social emotional competence of pre-school children in the pre-school education group.
The aim of the research.To find out the possibilities of developing emotional competence of preschool children in the group of preschool education.