DSpace talpykla

Metaforų ir metonimijų naudojimas internetinių naujienų antraštėse

Rodyti paprastą įrašą

dc.contributor.author Aglinskaitė, Evita
dc.date.accessioned 2021-08-26T06:49:08Z
dc.date.available 2021-08-26T06:49:08Z
dc.date.issued 2021-06-17
dc.identifier.uri http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/5487
dc.description Evitos Aglinskaitės “The Use of Metaphors and Metonymies in Online Newspaper Headlines” Professional Bachelor Thesis. Scientific advisor lecturer Lina Stravinskaitė, Kaunas University of Applied Sciences, the Language Centre of the Faculty of Arts and Education. Kaunas, 2021. The paper includes 40 pages, 29 references and 2 appendices. The paper is relevant to the specialists of public relations, experts who want to extend their knowledge, students studying public relations, humanitarian studies specialists, editors and journalists, who are writing headlines and articles. The subject of this bachelor thesis is how the metaphors and metonymies are used in the online newspaper headlines. The problem question is why metaphor and metonymy are used in online newspapers headlines. The aim of this bachelor thesisis to identify the variety of metaphors and metonymy used in the text of online newspaper headlines. The objectives were set: 1. To theoretically define the notion of metaphors, metonymies and headlines. 2. To analyze the practical use of metaphors and metonymies in online newspaper headlines. The methods applied in the research are: 1) Analysis of theoretical sources to identify metaphors, metonymies and online newspapers headlines. 2) Linguistic analysis of the main characteristic of metaphor and metonymy in online newspapers headlines. The paper consists of 2 parts: theoretical and practical parts. The theoretical part provides definitions of metaphor, metonymy and headlines notions, and characteristics. After analyzed arguments found in the works of Lakoff and Johnson (1980), Lakoff (1992), Kovecses (2010), Littlemore (2015), and Thornburg, Panther (2003), the practical linguistic analysis was performed. en_US
dc.description.abstract Evitos Aglinskaitės profesinio bakalauro baigiamasis darbas ,,The Use of Metaphors and Metonymies in Online Newspapers Headlines“ (,,Metaforų ir metonimijų vartojimas internetinių naujienų antraštėse“). Baigiamojo darbo vadovė lektorė Lina Stravinskaitė, Kauno kolegijos Menų ir ugdymo fakulteto Kalbų centras, Kaunas, 2021. Baigiamojo darbo apimtis - 40 psl., darbe panaudoti 29 šaltiniai, yra 2 priedai. Tema yra aktuali viešųjų ryšių specialistams bei studentams, kuriems trūksta patirties. Taip pat humanitarinių studijų specialistams ir studentams, redaktoriams ir žurnalistams, kurie rašo straipsnius ir antraštes. Baigiamojo darbo objektai yra metafora, metonimija ir internetinės antraštės. Taip pat, išnagrinėti metaforų, metonimijų ir internetinių antraščių apibrėžimai, funkcijos ir klasifikacijos. Reikšminiai žodžiai – metafora, metonimija ir antraštės. Pagrindinė šio darbo problema – kodėl metaforos ir metonimijos yra vartojamos internetinių naujienų antraštėse. Darbo tikslas – identifikuoti metaforų ir metonimijų panaudojimo įvairovę internetinių naujienų antraštėse. Darbo uždaviniai: 1.Teoriškai apibrėžti metaforos, metonimijos ir antraštės sąvokas bei jų pagrindines funkcijas. 2. Atskleisti metaforų ir metonimijų panaudojimo ypatumus internetinių naujienų antraštėse. Darbo metodai: teorijos šaltinių analizavimas, kurių dėka buvo galima apibrėžti metaforos, metonimijos ir antraščių sąvokas bei funkcijas; internetinių naujienų antraštėse naudojamų metaforų ir metonimijų kiekybinė ir kokybinė analizė; lingvistinė internetinių naujienų analizė, atskleidusi dažniausiai naudojamus metaforų ir metonimijų tipus. Darbas susideda iš dviejų pagrindinių dalių: teorinės ir praktinės. Teorinėje dalyje aptariami metaforų, metonimijų ir antraščių apibrėžimai bei kvalifikacijos. Apibendrinus teorinius Lakoff and Johnson (1980), Lakoff (1992),Kovecses (2010), Littlemore (2015), and Thornburg, Panther (2003)teiginius, atlikta lingvistinė internetinių naujienų antraščių analizė. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject Metafora, metonimija, antraštės / Metaphor, metonymy, headlines en_US
dc.title Metaforų ir metonimijų naudojimas internetinių naujienų antraštėse en_US
dc.title.alternative The Use of Metaphors and Metonymies in Online News Headlines en_US
dc.type Other en_US


Šiame įraše esantys failai

Šis elementas randamas kataloge(-uose)

Rodyti paprastą įrašą

Ieškoti DSpace


Naršyti

Mano paskyra