Santrauka:
Lytiškumas - tai nuoseklus procesas, kuris prasideda dar vaikystėje ir progresuojant nusitęsia į paauglystę bei suaugusius metus. Vaikystėje, ypač ikimokykliniame amžiuje, didelę reikšmę turi pokalbiai apie saugumą, apie savo ir kitų ribų gerbimą, apie gebėjimą priimti įvairovę (kūnų, seksualinės orientacijos, pomėgių, profesijų, šeimų), apie draugystę. Kai vaikai negauna pakankamai žinių ir nėra formuojamas jų suvokimas apie lytiškumą ir seksualumą nuo mažų dienų, vaikams kyla įvairių rizikų susijusių su neatsakinga lytine elgsena, seksualiniu smurtu ir kitomis problemomis.
Tyrimo problema. Ar ikimokyklinio ugdymo įstaigoje vaikų lytinis ugdymas yra formuojamas kryptingai taikant numatytas priemones? Ar pedagogai turi pakankamai žinių ir gebėjimų tinkamam ikimokyklinio amžiaus vaikų lytiniam ugdymui?
Tyrimo objektas - lytiškumo ugdymo galimybės ikimokyklinio ugdymo įstaigoje.
Tyrimo tikslas – atskleisti lytiškumo ugdymo svarbą ikimokykliniame amžiuje bei nustatyti lytinio ugdymo galimybes.
Description:
Sexuality is a consistent process that begins in childhood and progresses into adolescence and adulthood. In childhood, especially in the preschool age, conversations about security, respect for one's own and others' boundaries, the ability to accept diversity (bodies, sexual orientation, hobbies, professions, families), about friendships are of great importance. When children do not receive enough knowledge and their perceptions of sexuality and sexuality are formed from an early age, children are exposed to various risks related to irresponsible sexual behavior, sexual violence and other problems.
Investigation problem. In the pre-school education institution, is the sex education of children formed in a targeted manner by applying the planned measures? Do educators have enough knowledge and skills for proper sex education of preschool children?
Research object. Opportunities for Children’s Sexuality Education in a Preschool Education Institution
The aim of thesis is to reveal the importance of sex education in preschool age and to identify the possibilities of sex education.