DSpace talpykla

Gamtos, kaip ugdymo/-si aplinkos, panaudojimas priešmokyklinio amžiaus vaikų kompetencijoms įgyti

Rodyti paprastą įrašą

dc.contributor.author Dovidavičiūtė, Viktorija
dc.date.accessioned 2021-08-24T12:03:37Z
dc.date.available 2021-08-24T12:03:37Z
dc.date.issued 2021-06-16
dc.identifier.uri http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/5387
dc.description In Lithuania, ecological education has greatly improved in order to ensure that today's citizens were sufficiently informed and competent to apply their gained knowledge and skills in their personal lives. It would educate and train a younger generation, that would have many competencies, would be loving, responsible, obliging, conserving and protecting nature. Pre-school students must acquire the competencies necessary for personal life and good education, which are developed not only in a group or within an institution, but also in the environment. Time spent outdoors every day is as important to a child as his education in the group. In the Education Standards (2011) it is stated that learning enironment is created and enriched in accordance with the principles of functionality, modernity, aesthetics, human safety and ergonomics. Identification of the problem - Possibilities of preschool children 's education / learning using nature as an educational environment. The aim/goal of the paper- To reveal the possibilities of education / learning of preschool children using nature as an educational environment. Subject of the paper – The use of nature as an educational environment in the education of preschool children. en_US
dc.description.abstract Lietuvoje ekologinis ugdymas labai patobulėjo siekiant užtikrinti, kad šių laikų piliečiai būtų pakankamai informuoti ir kompetentingi, kad galėtų savo sukauptas žinias ir gebėjimus taikyti asmeniniame gyvenime. Būtų ugdoma ir mokoma jaunoji karta, kuri turėtų daug kompetencijų, būtų mylinti, atsakinga, įpareigojanti, tausojanti ir sauganti gamtą. Priešmokyklinio amžiaus ugdytiniai turi įgyti asmeniniam gyvenimui bei geram ugdymuisi reikalingų kompetencijų, kurios būna ugdomos ne vien tik grupėje ar įstaigos viduje, bet ir gamtos apsuptyje. Kiekvieną dieną lauke praleistas laikas vaikui yra toks pat svarbus, kaip ir jo ugdymas grupėje. Švietimo užtikrinimo standartuose (2011) teigiama, kad mokymosi aplinka kuriama ir praturtinama laikantis funkcionalumo, modernumo, estetikos, žmogaus saugumo ir ergonomikos principų. Švietimo aspektas yra menkai atskleistas, nėra tikslesnių, nuoseklesnių rekomendacijų dėl edukacinės erdvės įrengimo. Ganėtinai mažai dėmesio skiriama edukacinėms aplinkoms lauke bei gamtoje. Aplinka gamtoje yra artimai susijusi su vaiko pažinimo kompetencijos ugdymu bei tobulinimu. Kuriant perspektyvią aplinką, atkreipiamas dėmesys, kad gamta yra puiki, nuotaikinga ir išraiškinga emocijas atskleidžianti sritis. Priešmokyklinio amžiaus vaikas įvertina gamtą ir tai yra vienas iš svarbiausių šiandienos kompetencijų formavime. Yra būtina steigti vaikų ir gamtos estetines, kultūrines sąsajas, mokyti atsakomybės bei globėjiško aplinkai jausmą, nes tai yra labai svarbi edukacinė nuostata. 7 Problema: Priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymo/si galimybės panaudojant gamtą, kaip ugdymosi aplinką. Objektas: Gamtos, kaip ugdymo/si aplinkos, panaudojimas, priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdyme. Tikslas: Atskleisti priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymo/si galimybes panaudojant gamtą, kaip ugdymosi aplinką. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject gamta, ugdymosi aplinka en_US
dc.title Gamtos, kaip ugdymo/-si aplinkos, panaudojimas priešmokyklinio amžiaus vaikų kompetencijoms įgyti en_US
dc.title.alternative Use of Nature as Educational/Learning Environment to Acquire Preschool Children‘s Competencies en_US
dc.type Other en_US


Šiame įraše esantys failai

Šis elementas randamas kataloge(-uose)

Rodyti paprastą įrašą

Ieškoti DSpace


Naršyti

Mano paskyra