dc.contributor.author |
Tichonova, Luka |
|
dc.date.accessioned |
2021-08-20T05:50:32Z |
|
dc.date.available |
2021-08-20T05:50:32Z |
|
dc.date.issued |
2021-07-20 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/5252 |
|
dc.description |
Research aim: To evaluate the impact of burnout on the professional development of ergo therapists.
Research goals: 1) determine the level of burnout for ergo therapists working in Lithuania. 2. Analyse the provisions of professional development of ergo therapists. 3. Compare the results of ergo therapist professional development and the levels of burnout they experience.
Research methodology and subjects: quantitative research method was used by distributing an anonymous survey. The research was run from January to April 2021. The chosen take – convenient subject selection. The survey consists of questions on professional development, sociodemographics and from Copenhagen evaluation of burnout syndrome. Written analysis of the results was performed. The survey was posted on the public domain apklausa.lt. Research subjects – 91 occupational therapists from Lithuania.
Research results: the survey showed that occupational therapists working in Lithuania experience medium level burnout syndrome, and the competencies they value the most in their own professional development are found in the fields of cooperation, communication, professional development and change innovation. The majority of them also agree that the participation in professional development helps manage the burnout levels.
Research conclusions: 1. Occupational therapists working in Lithuania experience medium level of burnout syndrome. 2. Analysis of professional development provisions showed that the cooperation competencies are valued the most among ergo therapists. More than half of ergo therapists who took the survey state they are able to solve any patient issues effectively and to participate in lectures, conferences and seminars. 3. Specialists who evaluated their burnout syndrome level as medium or high tend not to agree with the statements of professional development which shows that they do not tend to develop themselves professionally as opposed to subjects who evaluate their burnout levels as lower. 4. Despite these tendencies there was no statistically significant differences found between dedication to professional development and levels of burnout syndrome. |
en_US |
dc.description.abstract |
Tyrimo tikslas: įvertinti perdegimo sindromo įtaką ergoterapeutų profesiniam tobulėjimui.
Tyrimo uždaviniai: 1. Nustatyti Lietuvoje dirbančių ergoterapeutų patiriamo perdegimo sindromo lygį. 2. Išanalizuoti ergoterapeutų profesinio tobulėjimo nuostatas. 3. Palyginti dirbančių ergoterapeutų profesinio tobulėjimo ir patiriamo perdegimo sindromo lygio rezultatus.
Tyrimo metodika ir tiriamieji: atliktas kiekybinis tyrimo metodas, naudojant anoniminę anketinę apklausą. Tyrimas atliktas 2021 metų sausio – balandžio mėnesiais. Pasirinkta imtis- patogioji tiriamųjų atranka. Klausimyną sudarė: profesinio tobulėjimo, sociodemografiniai, Kopenhagos perdegimo sindromo vertinimo klausimai. Atlikta gautų rezultatų aprašomoji analizė. Klausimynas buvo patalpintas specialiojoje apklausa.lt sistemoje. Tiriamieji – 91 ergoterapeutas iš visos Lietuvos.
Tyrimo rezultatai: Taikytas klausimynas parodė, kad Lietuvoje dirbantys Ergoterapeutai patiria vidutinio lygio perdegimo sindromą, o profesinio tobulėjimo srityje savo kompetencijas daugiausiai aukštomis vertina – bendradarbiavimo, bendravimo, profesinio tobulėjimo ir pokyčių inicijavimo srityse. Taip pat didžioji dalis visiškai sutinka, kad dalyvauja profesinio tobulėjimo veiklose ir tai jiems padeda.
Tyrimo išvados: 1. Lietuvoje dirbantys ergoterapeutai patiria vidutinio lygio perdegimo sindromą. 2. Ergoterapeutų profesinio tobulėjimo nuostatose išryškėjo, geriausiai ergoterapeutai vertina savo bendradarbiavimo kompetencijas. Daugiau pusė apklausoje dalyvavusių ergoterapeutų geba efektyviai spręsti įvairias pacientų problemas, dalyvauja konferencijose, seminaruose, paskaitose. 3. Specialistai, pasižymintys vidutiniu ar aukštu profesinio perdegimo lygiu, rečiau linkę pritarti profesinio tobulėjimo teiginiams, kas rodo, kad jie nėra tokie efektyvūs įvairiose profesinio tobulėjimo srityse. Nepaisant šių tendencijų, statistiškai reikšmingų skirtumų tarp atsidavimo profesiniam tobulėjimui priklausomai nuo perdegimo lygio nenustatyta. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.subject |
Perdegimo sindromas, profesinis tobulėjimas, ergoterapija, stresas. |
en_US |
dc.title |
Perdegimo sindromo įtaka ergoterapeutų profesiniam tobulėjimui |
en_US |
dc.title.alternative |
The Influence of Burnout Syndrome on the Professional Development of an Occupational Therapist |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |