DSpace talpykla

DIRFloortime terapijos taikymas raidos sutrikimų turintiems ikimokyklinio amžiaus vaikams

Rodyti paprastą įrašą

dc.contributor.author Juškytė, Eivyda
dc.date.accessioned 2021-08-19T12:14:59Z
dc.date.available 2021-08-19T12:14:59Z
dc.date.issued 2021-07-20
dc.identifier.uri http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/5232
dc.description Purpose of the thesis. To identify the impact of DIRFloortime therapy for preschool children with development disorders. Questions of the study: 1. What were the biggest challenges for the child before the DIRFloortime methodology was applied for daily routines and leisure? 2. How did the communication change between the child and close relatives after the DIR therapy model was applied? 3. How did the play-time change between parents and their preschool children with development disorders? Methodology. A qualitative research was carried out, and for the data collection a structured interview was selected. Subjects of the research – four families raising preschool children with development disorders. To carry out the research, individual interviews have been agreed and done on Zoom or Google Meet’s platforms. Results. Topics and subtopics emerged from the research: 1. Disorders identification (Subtopics: Noticed peculiarities of the development, diagnosis and additional diseases); 2. Disorders of communication and leisure (Subtopics: difficulties experienced by the child, relationship with close relatives, parents' experiences); 3. Play process before the applied therapy (Subtopics: Play process peculiarities, already tested therapies ); 4.Play process after the applied therapy (Subtopics: changes in play process, experiences with DIRFloortime); 5.Achievements after applied therapy (Subtopics: changes in communication, other positive changes). Insights. 1. Preschool children with developmental disorders experience most of the challenges in self-care and being independent. In everyday life, parents experience difficulties with their children's hearing perception, anxiety or anger attacks, as well as motoric disorders. 2. After applying DIRFloortime therapy for children, who had difficulties with creating relationships, an instant change was noticed – children started to seek for communication and relationship building. 3. Before applying DIRFlootime therapy, parents paid more attention to the usual development, the child's learning outcome, even if it caused discomfort to the child. After parents were introduced to DIRFloortime therapy, not only they began to be able to respond to the child’s needs, but also saw that meaningful play with the child can directly influence the child’s development progress. en_US
dc.description.abstract Darbo tikslas. Atskleisti DIRFloortime terapijos taikymo įtaką raidos sutrikimų turintiems ikimokyklinio amžiaus vaikams. Tyrimo klausimai. 1. Kokie buvo didžiausi vaikui kilę iššūkiai kasdienybėje, laisvalaikyje prieš pradedant naudoti DIRFloortime metodą? 2. Kaip pasikeitė vaiko bendravimas su artimais žmonėmis pradėjus naudoti DIR modelį? 3. Kaip kito tėvų žaidimas su savo ikimokyklinio amžiaus vaiku, turinčiu raidos sutrikimų? Metodika. Buvo atliekamas kokybinis tyrimas. Duomenų rinkimui pasirinktas struktūrizuotas interviu. Tiriamieji: 4 šeimos, auginančios ikimokyklinio amžiaus vaikus su raidos sutrikimais. Tyrimas atliktas individualiai susitarus pokalbio laiką Zoom arba Google Meet‘s platformoje. Rezultatai. Tyrime išryškėjusios temos ir potemės: 1. Sutrikimų pastebėjimas (Potemės: dėmesį atkreipę raidos ypatumai, diagnozė ir papildomos ligos); 2. Laisvalaikio ir komunikacijos sutrikimai (Potemės: vaiko patirti sunkumai, santykis su artimaisiais, tėvų išgyvenimai); 3. Žaidimas prieš terapijos taikymą (Potemės: žaidimo ypatumai, bandytos terapijos); 4. Žaidimas po terapijos taikymo (Potemės: žaidimo pokyčiai, patirtis su DIRFloortime); 5.Pasiekimai taikant terapiją (Potemės: bendravimo pasikeitimai, džiugūs pasiekimai). Įžvalgos. 1. Ikimokyklinio amžiaus vaikai, turintys raidos sutrikimų, daugiausiai susiduria su sunkumais savarankiškume, apsitarnavime. Kasdienybėje tėvai patiria sunkumus dėl vaikų girdimojo suvokimo, nerimo ar pykčio priepuolių ir motorikos sutrikimų. 2. Vaikams, kuriems buvo sunkumų kuriant santykį, pradėjus naudoti DIRFloortime, iš karto buvo pastebėta, kad vaikas pradėjo norėti bendravimo ir pradėjo gebėti eiti į santykį. 3. Prieš pradedant taikyti DIRFlootime, tėvai daugiau kreipė dėmesį į užduotėles, vaiko mokymo rezultatą, net jeigu vaikui tai keldavo diskomfortą. Susipažinus su DIRFloortime, tėvai ne tik pradėjo gebėti atliepti vaiko poreikius, bet taip pat pamatė, kad tikslingas žaidimas su vaiku tiesiogiai gali įtakoti vaiko raidos vystymąsi. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject DIRFloortime, raida, raidos sutrikimai. en_US
dc.title DIRFloortime terapijos taikymas raidos sutrikimų turintiems ikimokyklinio amžiaus vaikams en_US
dc.title.alternative DIR/Floortime Intervention for Pre - School Children with Developmental Disorders en_US
dc.type Other en_US


Šiame įraše esantys failai

Šis elementas randamas kataloge(-uose)

Rodyti paprastą įrašą

Ieškoti DSpace


Naršyti

Mano paskyra