DSpace talpykla

Priešmokyklinio amžiaus vaikų rašymo įgūdžių ir savarankiškumo įvertinimas

Rodyti paprastą įrašą

dc.contributor.author Budrikaitė, Vingra
dc.date.accessioned 2021-08-19T11:58:33Z
dc.date.available 2021-08-19T11:58:33Z
dc.date.issued 2021-07-20
dc.identifier.uri http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/5226
dc.description Relevance of the topic: A research conducted by S. Pranskūnaitė (2020) states that there is a lack of scientific literature for the assessment of a child's independence before school in Lithuania. According to O. Monkevičienė (2002), preschoolers are able to perform precise movements with their fingers and hands. Hands are practically ready to write. It should be emphasized that pre-school education is not focused on “academic” indicators - the ability to read, write, count, but on the maturity of a child as a person for a new form of education - learning (Monkevičienė O., 2008). Scientific literature analyzing this topic could not be found in Lithuania. Problem of the work: What problems do preschoolers face in developing writing skills and independence? Object of the work: Problems of writing and independence education of preschool children. The aim of the work: Assess the writing skills and independence of preschool children. Tasks of the work: 1. Assess the independence of preschool children. 2. Assess the writing skills of preschool children. 3. To establish the relationship between writing and independence of preschool children. Methodology: Quantitative research was performed in Kaunas X kindergarten. The study involved 14 children: 5 girls (36%) and 9 boys (64%). Subjects ranged in age from 6 to 7 years. The mean age of the children was 6.1 years. The subjects attended preschool education in Kaunas X kindergarten. The assessment was performed once. PEDI test questions were used to examine children’s independence. The Jirasek-modified Kern test was used to test children’s writing skills. The following data were also asked for the results of the assessment: age of the child, gender. Results: The results obtained for independence showed that the average self-service of the subjects was 56.4 points ± 4.5 out of 73 maximum points. The results obtained in the Jirasek modified Kern test show that the highest scores were obtained by 1 child out of 14 studied and reached a very high level of maturity (7.1%). The study showed that a total of 8 children achieved a high level of maturity, which accounted for 57.1%, and 5 children reached a medium level of maturity, which accounted for 35.7%. The study found no results that at least one child is immature for school. en_US
dc.description.abstract Temos aktualumas – S. Pranskūnaitės (2020) atliktame moksliniame tyrime teigiama, kad vaiko savarankiškumo vertinimui prieš mokyklą Lietuvoje trūksta mokslinės literatūros. O. Monkevičienės (2002) teigimu, priešmokyklinukai geba atlikti tikslius judesius pirštais ir rankomis. Rankos praktiškai pasirengusios rašyti. Reikia pabrėžti, kad priešmokyklinis ugdymas orientuotas ne į „akademinius“ rodiklius – mokėjimą skaityti, rašyti, skaičiuoti, o į vaiko, kaip asmens, subrendimą naujai ugdymosi formai – mokymuisi (Monkevičienė O., 2008). Mokslinės literatūros, analizuojančios šią temą, Lietuvoje rasti nepavyko. Tyrimo problema: Su kokiomis problemomis susiduria priešmokyklinio amžiaus vaikai rašymo įgūdžių ir savarankiškumo lavinime? Tyrimo objektas: Priešmokyklinio amžiaus vaikų rašymo ir savarankiškumo lavinimo problemos. Tyrimo tikslas: Įvertinti priešmokyklinio amžiaus vaikų rašymo įgūdžius ir savarankiškumą. Tyrimo uždaviniai: 1. Įvertinti priešmokyklinio amžiaus vaikų savarankiškumą. 2. Įvertinti priešmokyklinio amžiaus vaikų rašymo įgūdžius. 3. Nustatyti priešmokyklinio amžiaus vaikų rašymo ir savarankiškumo ryšį. Tyrimo metodika: atliktas kiekybinis tyrimas Kauno X lopšelyje - darželyje. Tyrime dalyvavo 14 vaikų: 5 mergaitės (36 proc.) ir 9 berniukai (64 proc.). Tiriamųjų amžius buvo nuo 6 iki 7 metų. Vaikų amžiaus vidurkis 6,1 metų. Tiriamieji lankė priešmokyklinį ugdymą Kauno X lopšelyje - darželyje. Vertinimas buvo atliekamas vieną kartą. Vaikų savarankiškumo ištyrimui buvo naudojami PEDI testo klausimai. Vaikų rašymo įgūdžių ištyrimui naudotas Jiraseko modifikuotas Kerno testas. Vertinimo rezultatams taip pat buvo klausiami šie duomenys: vaiko amžius, lytis. Rezultatai: Savarankiškumo gauti rezultatai parodė, kad vidutinis tiriamųjų savęs apsitarnavimas 56,4 balai ± 4,5 iš 73 maksimalių balų. Jiraseko modifikuoto Kerno testo gauti rezultatai parodo, kad aukščiausius balus surinko 1 vaikas iš 14 tirtų ir pasiekė labai aukštą brandumo lygį (7,1proc.). Tyrimas parodė, kad aukštą brandumo lygį iš viso pasiekė 8 vaikai, kurie sudarė 57,1proc., o vidutinį brandumo lygį pasiekė 5 vaikai, kurie sudarė 35,7 proc. Tyrime nebuvo gauta rezultatų, kad nors vienas vaikas yra nesubrendęs mokyklai. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject Savarankiškumas, rašymo įgūdžiai, priešmokyklinio amžiaus vaikai, ergoterapija. en_US
dc.title Priešmokyklinio amžiaus vaikų rašymo įgūdžių ir savarankiškumo įvertinimas en_US
dc.title.alternative Assessment of Preschool Children's Writing Skills and Independence en_US
dc.type Other en_US


Šiame įraše esantys failai

Šis elementas randamas kataloge(-uose)

Rodyti paprastą įrašą

Ieškoti DSpace


Naršyti

Mano paskyra