dc.contributor.author |
Dievokaitis, Tomas |
|
dc.date.accessioned |
2021-08-19T06:03:56Z |
|
dc.date.available |
2021-08-19T06:03:56Z |
|
dc.date.issued |
2021-06-17 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/5195 |
|
dc.description |
Tomas Dievokaitis, “Dramatic image creation using specific language features in Covid-19 related news headlines” Professional Bachelor Thesis. Supervisor Vaida Misevičiūtė, Kauno kolegija / Faculty of Arts and Education. – Kaunas, 2021. The paper includes 47 pages, 29 literature sources, 6 graphics and 3 pictures in appendix section with used examples.
The paper is relevant to linguists, novice journalists and people seeking to learn more about the principles and tools of the media.
The subject matter of the paper is headlines about the Covid-19 pandemic from Lithuanian and foreign news portals.
The problem question of the paper is what language features are used and how the headlines of news articles are used to create a more dramatic and shocking picture of a pandemic.
The aim of the paper is to determine how often and what language features are used in the headlines of articles about the Covid-19 pandemic to create a more dramatic image of the news.
The objectives are:
1) Define the occurrence and history of media headlines and their research, cultural differences, and to review the most common special language features used in them.
2) Identify the means used to create dramatic and sensational headlines about the covid-19 pandemic.
The methods used include:
1) Analysis of theoretical sources and written works related to headings, which helped to highlight the main features and peculiarities of this phenomenon.
2) Descriptive linguistic analysis, which presents and emphasizes news headlines about the Covid-19 pandemic, their structural features in creating a dramatic image through the eyes of the reader.
Results and Conclusions: With the successful completion of the Covid-19 pandemic, media interest in the subject is flourishing, resulting in a decline in articles on the subject and they are no longer as intriguing as the first waves. However, examples of the use of strong language features in headlines can still be found to enhance their effect in the reader’s eyes.
The paper consists of two main parts: theoretical and practical. The theoretical part discusses the theoretical sources, which describe the history and development of media headlines, their purpose and benefits, and summarizes the research papers. After summarizing the information obtained in the theoretical part, a linguistic analysis of the headlines was performed. It examines the headlines of Lithuanian and foreign news portals related to the Covid-19 pandemic, delves into the language features used in the headlines to create a more dramatic and more reader-shocking and intriguing image. |
en_US |
dc.description.abstract |
Tomo Dievokaičio, profesinio bakalauro baigiamasis darbas „Dramatiško įvaizdžio kūrimas su Covid-19 susijusių naujienų antraštėse pasitelkiant specialiasias kalbos ypatybes“. Baigiamojo darbo vadovė, Vaida Misevičiūtė, Kauno kolegija / Menų ir ugdymo fakultetas, – Kaunas, 2021. Baigiamasis darbas susideda iš 47 puslapių, darbe panaudota 29 šaltiniai, 6 grafikai, bei 3 paveikslėliai nurodyti priedų skiltyje, su panaudotais pavyzdžiais.
Profesinis baigiamasis darbas yra aktualus lingvistams, pradedantiesiems žurnalistams ir geriau žiniasklaidos veikimo principus ir priemones siekiantiems pažinti žmonėms.
Darbo objektas – antraštės apie Covid-19 pandemiją iš Lietuvos ir užsienio naujienų portalų.
Pagrindinė šio darbo problema – kokiomis kalbos ypatybėmis ir kaip yra naudojamasi naujienų straipsnių antraštėse kuriant dramatiškesnį ir labiau šokiruojantį pandemijos vaizdą.
Darbo tikslas – nustatyti kaip dažnai ir kokios kalbos ypatybės yra naudojamos straipsnių apie Covid-19 pandemiją antraštėse, siekiant sukelti dramatiškesnį naujienų įvaizdį.
Darbo uždaviniai:
1) Apibrėžti antrasčių atsiradimo ir jų tyrimų istoriją, kultūrinius skirtumus, bei apžvelgti dažniausiai pasitaikančias specialiasias kalbos ypatybes naudojamas jose.
2) Nustatyti kokiomis priemonėmis pasitelkiama kuriant dramatiškias ir sencacingas antraštes apie covid-19 pandemiją.
Darbo metodai:
1) Teorinių šaltinių ir rašto darbų susijusių su antraštėmis analizavimas, kuris padėjo išryškinti pagrindines šio reiškinio savybes ir ypatumus.
2) Aprašomoji lingvistinė analizė, kurios metu pateikiamos ir akcentuojamos naujienų antraštės apie Covid-19 pandemiją, jų struktūriniai ypatumai kuriant dramatišką įvaizdį skaitytojo akimis.
Rezultatai ir išvados: sėkmingai įveikiant Covid-19 pandemiją, žiniasklaidos susidomėjimas šia tema blesta, todėl mažėja straipsnių šia tema ir jie nebėra tokie intriguojantys kaip pirmosiomis bangomis. Tačiau vis dar galima rasti stiprių kalbos ypatybių vartojimo pavyzdžių antraštėse siekiant sustiprinti jų efektą skaitytojo akyse.
Darbas susideda iš dviejų pagrindinių dalių: teorinės ir praktinės dalies. Teorinėje dalyje aptariami teoriniai šaltiniai, kuriuose yra aprašytos žiniasklaidos antrasčių istorija ir raida, jų paskirtis ir nauda, apibendrinami antraštes tiriantys moksliniai darbai. Apibendrinus teorinėje dalyje gautą informaciją, atlikta lingvistinė antrasčių analizė. Jos metu nagrinėjamos Lietuvos ir užsieno naujienų portalų antraštės susijusios su Covid-19 pandemija, gilinamasi į kalbos savybes naudotas antraštėse sukurti dramatiškesnį ir labiau skaitytoją šokiruojantį ir intriguojantį vaizdą. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.subject |
Covid-19, antraštės, media, pandemija / Covid-19, headlines, media, pandemic. |
en_US |
dc.title |
Dramatiško įvaizdžio kūrimas su COVID-19 susijusių naujienų antraštėse pasitelkiant specialias kalbos ypatybes |
en_US |
dc.title.alternative |
Dramatic Image Creation Using Specific Language Features in Covid-19 Related News Headlines |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |