DSpace talpykla

Metaforų naudojimas reklaminiuose šūkiuose

Rodyti paprastą įrašą

dc.contributor.author Butėnytė, Gabija
dc.date.accessioned 2021-08-19T05:57:30Z
dc.date.available 2021-08-19T05:57:30Z
dc.date.issued 2021-06-17
dc.identifier.uri http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/5194
dc.description Butėnytė, Gabija “Use of Metaphors in Slogans” Professional Bachelor Thesis. Scientific advisor, lecturer Ieva Brazauskaitė – Zubavičienė, Kaunas University of Applied Sciences, the Language Centre of the Faculty of Arts and Education. Kaunas, 2021. The thesis includes 39 pages, 21 references and 0 appendixes. Purpose of the research. The subject matter of the PBT is slogans containing metaphors in their texts. The problem question of the thesis is what metaphors are used in advertising slogans. The PBT aim is to find out what metaphors are used in advertising slogans. The objectives are to theoretically define importance of metaphor use in creating slogans as advertising texts and to reveal the features the practical use of metaphors in slogans. The paper consists of two main parts: theoretical and practical. The theoretical part gives a review of the aspects of creating the use of metaphors in slogans, their benefits to the producer, the impact on the buyer, the benefits of everyday language. The analytical part provides the advertising slogans of the food, cosmetics and car industry, where metaphors are used. Keywords. Slogans, metaphors, advertising Research methodology. Having analysed the arguments found in the theoretical works of Lakoff & Johnson (2003), Littlemore & Low (2006) and Cuddon (2014), it was clarified that these authors suggested the valuable insights on metaphor formation basis and utility use in everyday language. The data for the practical linguistic analysis was collected from Zaltman & MacCaba (2007) texts. The methods used include: 1) the analysis of theoretical references; 2) the descriptive comparative linguistic analysis. Findings and conclusions. The results of the linguistic study reveal the types of slogan metaphors and why the metaphor is worth using in advertising slogans. Relevance and practical implications. The research of the PBT is relevant to every buyer because people need to understand how slogans are made and how sellers attract the attention of customers for some specific good; relevant to producers as to know when customers are interested in buying particular production and how manipulate their desire. en_US
dc.description.abstract Gabijos Butėnytės profesinio bakalauro baigiamasis darbas „Use of Metaphors in Slogans“(„Metaforų naudojimas reklaminiuose šūkiuose“). Baigiamojo darbo vadovė lektorė Ieva Brazauskaitė – Zubavičienė, Kauno kolegijos Menų ir ugdymo fakulteto Kalbų centras, Kaunas, 2021. Baigiamojo darbo apimtis – 39 psl., darbe panaudoti 21 šaltiniai, yra 0 priedų. Tyrimo paskirtis. Baigiamojo darbo objektas yra metaforų naudojimas reklaminiuose šūkiuose. Pagrindinė šio darbo problema yra tai, kokios metaforos naudojamos reklaminiuose šūkiuose. Tyrimo tikslas – išsiaiškinti, kokios metaforos ir kaip jos yra naudojamos reklaminiuose šūkiuose. Baigiamojo darbo uždaviniai: teoriškai apibrėžti metaforų naudojimo svarbą kuriant šūkius kaip reklaminius tekstus; atskleisti metaforų praktinio naudojimo šūkiuose ypatybes. Darbą sudaro dvi pagrindinės dalys: teorinė ir praktinė. Teorinėje dalyje apžvelgiami metaforų naudojimo šūkiuose kūrimo aspektai, jų nauda gamintojui, poveikis pirkėjui, nauda kasdienėje kalboje. Praktinėje dalyje analizuojami reklaminiai šūkiai maisto, kosmetikos ir automobilių pramonėse, kuriuose yra naudojamos metaforos. Reikšminiai žodžiai. Šūkis, metafora, reklama Mokslinio tyrimo metodologija. Išanalizavus teorinius šaltinius, profesinio bakalauro baigiamojo darbo teorinė analizė daugiausia grindžiama Lakoff & Johnson (2003), Littlemore & Low (2006) ir Cuddon‘o (2014) išsakytomis idėjomis. Šie autoriai pasiūlė vertingų įžvalgų apie metaforos formavimo pagrindą ir naudą kasdienėje kalboje. Duomenys praktinei lingvistinei analizei rinkti iš Zaltman ir MacCaba (2007) tekstų. Naudojami metodai: teorinių šaltinių analizė ir aprašomoji lyginamoji lingvistinė analizė. Rezultatai ir išvados. Lingvistinio tyrimo rezultatai atskleidžia šūkiuose esančių metaforų tipus ir kodėl metaforas verta naudoti reklaminiuose šūkiuose. Aktualumas ir praktinis pritaikomumas. Šis profesinio bakalauro darbas aktualus kiekvienam pirkėjui, nes žmonės turi suprasti, kaip kuriami šūkiai ir kaip pardavėjai pritraukia klientų dėmesį į konkretų produktą, o gamintojams svarbu žinoti, kada klientai domisi tam tikrų produktų pirkimu, kaip jie gali manipuliuoti pirkėjų norais ir pritraukti vis daugiau potencialių klientų. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject Šūkis, metafora, reklama / Slogans, metaphors, advertising en_US
dc.title Metaforų naudojimas reklaminiuose šūkiuose en_US
dc.title.alternative Use of Metaphors in Slogans en_US
dc.type Other en_US


Šiame įraše esantys failai

Šis elementas randamas kataloge(-uose)

Rodyti paprastą įrašą

Ieškoti DSpace


Naršyti

Mano paskyra