Santrauka:
Vaikai, kurie turi individualių ugdymo(si) poreikių, šiomis dienomis, gana dažnai yra integruojami į įprastą ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymo modelį. Pasak Ališausko (2002), įvairiose pasaulio šalyse apie 10 proc. vaikų raida yra sutrikusi, tad Lietuvoje tokie vaikai nėra naujovė. Integracijos tikslas – siekti specialiųjų poreikių turinčių vaikų integracijos į įprastą visuomenės gyvenimą (Gudžinskienė, Jurgutienė, 2010, p. 18-19). Tam galėtų padėti netradiciniai metodai. Vienas iš tokių metodų kaniterapija (terapija su šunimis). Šio metodo teikiama nauda mažaikas abejoja (Altschiller, 2011). Pasak M. Paleckaičio (2014), vaikams ir pacientams taikoma terapija su šunimis –tai toks bendravimo modelis, kuris skirtas žmonių emociniams, socialiniams, psichikos bei pažinimo įgūdžiams tobulinti.
Problema: Kaniterapijos galimybių panaudojimas siekiant integruoti vaikus su individualiais ugdymosi poreikiais, ikimokykliniame ugdyme.
Tyrimo objektas: Kaniterapijos, kaip ugdymo(si) priemonės, panaudojimas vaikų, turinčių individualių ugdymosi poreikių, integravimui (si) ikimokykliniame ugdyme
Darbo tikslas: Atskleisti kaniterapijos, kaip ugdymo(si) priemonės, panaudojimo, siekiant integruoti vaikus, turinčius individualių ugdymosi poreikių, ikimokykliniame ugdyme, galimybes.
Description:
Children who have individual educational needs these days are quite often integrated into the usual pre-school and pre-primary education model. According to Ališauskas (2002), in various countries of the world about 10 percent. the development of children is impaired, so such children are not a novelty in Lithuania. The aim of integration is to seek the integration of children with special needs into the ordinary life of society (Gudžinskienė, Jurgutienė, 2010, pp. 18-19). Non-traditional methods could help. One of such methods is canine therapy (therapy with dogs). The benefits of this method are not questionable (Altschiller, 2011). According to M. Paleckaitis (2014), therapy with dogs applied to children and patients is a communication model designed to improve people's emotional, social, mental and cognitive skills.
Problem: Utilization of canine therapy opportunities to integrate children with individual educational needs in pre-school education.
Object of research: Use of canine therapy as a means of education for the integration of children with individual educational needs in pre-school education
Aim of the work: To reveal the possibilities of using canine therapy as a means of education in order to integrate children with individual educational needs in pre - school education