Santrauka:
Temos aktualumas. Lietuvos Respublikoje farmacijos specialisto pareiga bendradarbiauti su sveikatos priežiūros specialistais reglamentuojama 2006m. birželio 22 d. priimtu Lietuvos Respublikos Farmacijos įstatymu. (Lietuvos Respublikos Farmacijos Įstatymas 2006m. birželio 22d. Nr. X- 709, Vilnius). Lietuvoje atsirado farmacinės rūpybos paslaugos, be kurių negalima įsivaizduoti kokybiško ir sklandaus gydytojo ir farmacijos specialisto bendradarbiavimo, siekiant kuo geresnės paciento gerovės. Tam pasiekti yra būtinas tarpprofesinis bendradarbiavimas ir komandinis darbas. (Kubilienė L., Radžiūnas R. ir kt.,2014).
Darbo tikslas – Nustatyti farmacijos specialisto ir gydytojo bendradarbiavimo svarbą, gerinant paciento aptarnavimo kokybę.
Uždaviniai:
1. Aprašyti gydytojo ir farmacijos specialisto bendradarbiavimo svarbą ir veiksnius užtikrinant kokybišką paslaugą.
2. Apibrėžti farmacijos specialisto ir gydytojo aptarnavimo kokybės reikšmę pacientui.
3. Atskleisti farmacijos specialistų ir gydytojų požiūrį į bendradarbiavimo svarbą, gerinant paciento aptarnavimo kokybę.
Tyrimo problema – Kokia farmacijos specialisto ir gydytojo bendradarbiavimo svarba, gerinant paciento aptarnavimo kokybę?
Tyrimo objektas – Farmacijos specialistų ir gydytojų požiūris į tarpusavio bendradarbiavimą, gerinant paciento aptarnavimo kokybę.
Tyrimo metodai:
Teorinis analizės metodas. Atlikta literatūros analizė, kurios tikslas – atskleisti teorinius tyrimo uždavinius ir teoriškai pagrįsti empirinį uždavinį. Literatūros analizėje yra apžvelgti ir aprašyti Lietuvos bei užsienio šalių tyrimai, knygos, moksliniai straipsniai taip pat Lietuvos teisės aktai, susiję su baigiamojo darbo tema. Naudotos internetinės paieškos svetainės: ,,Google scholar” ir ,,EBSCO”.
Empirinis analizės metodas. Atliktas kokybinis tyrimo metodas – inetrviu. Iš anksto buvo sudaromas interviu planas, tiksliai suformuluoti klausimai, kurie buvo pateikti informantams. Tyrėjo užduotis yra išsiaiškinti farmacijos specialistų ir gydytojų bendradarbiavimo svarbą, gerinant paciento aptarnavimo kokybę.
Tiriamųjų charakteristika: Intervių metodu buvo apklaustos trys tiriamųjų grupės: farmacijos specialistai, gydytojai bei pacientai. Apklaustųjų duomenys bus pateikiamos lentelėje, tam tikrais identifikuojamais kodais, dėl anonimiškumo.
7
Išvados: 1. Gydytojų bei farmacijos specialistų bendradarbiavimas padeda efektyviau dalintis informacija, suteikia galimybę greitai išspręsti vaistų terapijos problemas, taip pasiekiant teigiamus darbo rezultatus. Bendradarbiavimas tarp farmacijos specialistų ir gydytojų taip pat svarbus ir farmacinėje rūpyboje, pripažinta, kad komunikavimas tarp specialistų pagerina farmakoterapijos rezultatus bei padidina farmacinės rūpybos vertę ir efektyvumą. Laiko stoka yra vienas iš veiksnių trukdančių pasiekti efektyvų bendradarbiavimą tarp gydytojų ir farmacijos specialistų. 2. Gydytojų ir farmacijos specialistų bendradarbiavimas yra reikšmingas sprendžiant visas su vaistinių preparatų vartojimu susijusias sveikatos problemas. Darnus tokios grandies bendradarbiavimas yra svarbus veiksnys gydymo sėkmei. Be to šie specialistai prisideda prie pacientų sveikatinimo. 3. Kokybinis analizės metodas atskleidė, kad farmacijos specialistai ir gydytojai tarpusavyje bendradarbiauja priklausomai nuo situacijos sudėtingumo. Abipusis tarpprofesinis bendradarbiavimas gerina pasitikėjimą. Farmacijos specialistui, tiek gydytojui svarbiausia užtikrinti aptarnavimo kokybę ir suteikti kokybišką farmacinę paslaugą pacientui. Farmacijos specialistų ir gydytojų bendradarbiavimo gerinimui reikalingos diskusijos, seminarai ir konferencijos. Pageidautų kad veiktų, tiesioginis elektroninis sveikatos tinklas, kurio pagalba galėtų bendradarbiauti ir rasti papildomą informaciją apie pacientą. Pacientų nuomone reikėtų stiprinti bendradarbiavimą tarp gydytojo ir farmacijos specialisto, nes pasitaiko atvejų, kai negalint vaistinėje įvertinti paciento būklės dėl informacijos trūkumo iš gydymo įstaigos, neišduoda vaistinių preparatų, kadangi farmacijos specialistai negali matyti visų tyrimų rezultatų.
Description:
Bachelor's thesis: Importance of Cooperation between a Pharmacy Specialist and a Doctor for the Improvement of Patient Service Quality.
Relevance of the topic. Since June 22nd, 2006 Law on Pharmacy of the Republic of Lithuania regulation, in the Republic of Lithuania, the pharmaceutical specialists duty is to cooperate with health care specialists. (Law on Pharmacy of the Republic of Lithuania, 22 June 2006, No. X-709, Vilnius). Pharmaceutical care services have emerged in Lithuania, without them it would be impossible to imagine smooth, high-quality cooperation between a doctor and a pharmaceutical specialist and in order to achieve the best possible patient well-being. To gain this, interprofessional cooperation and teamwork are necessary. (Kubilienė L., Radžiūnas R. et al., 2014).
The aim of the study is to determine the importance of cooperation between a pharmacist and a doctor in improving the quality of patient care.
Tasks:
1. Describe the importance and main factors of cooperation between a doctor and a pharmacist in ensuring a quality service.
2. To define the significance of service quality for a patient by a pharmacist and a doctor.
3. To reveal the importance of cooperation of attitude in pharmacists and doctors relationship and cooperation in improving the quality of patient service.
Research problem - What is the importance of collaboration between a pharmacist and a doctor in improving the quality of patient care?
The object of the research is the attitude of pharmacy specialists and doctors to the cooperation between them, improving the quality of patient service.
Research methods:
Theoretical method of analysis. An analysis of the literature was performed, the aim of which is to reveal the theoretical tasks of the research and to theoretically substantiate the empirical task. Literature analysis reviews and interpretation of Lithuanian and foreign research, books, scientific articles, as well as, Lithuanian legal acts related to the topic of the final work. Internet search sites used: Google scholar and EBSCO.
Empirical method of analysis. A qualitative research method was performed - in vitro. An interview plan was drawn up in advance, and the questions that were asked to the informants were formulated precisely. The researcher’s task is to elucidate the importance of collaboration between pharmacists and physicians in improving the quality of patient care.
9
Characteristics of the subjects: Three groups of subjects were interviewed: pharmacists, physicians and patients. The data of the respondents will be presented in a table, with certain identifiable codes, due to anonymity.
Conclusions: 1. Cooperation between doctors and pharmacists is advantageous to sharing information more effectively, it provides an opportunity to quickly solve drug therapy problems, thus achieving positive work results. Collaboration between pharmacists and physicians is also important in the pharmaceutical industry, and it is recognized that communication between professionals improves the outcomes of pharmacotherapy and increases the value and effectiveness of pharmaceutical care. Lack of time is one of the factors hindering the achievement of effective collaboration between physicians and pharmacists. 2. Cooperation between doctors and pharmacists is important in addressing all health issues related to the use of medicinal products. Sustainable collaboration in such a chain is an important factor in the success of treatment. In addition, these professionals contribute to the health of patients. 3. The qualitative method of analysis revealed that pharmacists and physicians cooperate with each other depending on the complexity of the situation. Mutual interprofessional cooperation enhances trust. The most important thing for both a pharmacist and a doctor is to ensure the quality of service and to provide a quality pharmaceutical service to the patient. Discussions, seminars and conferences are needed to improve cooperation between pharmacists and doctors. It would take a direct electronic health network to work, which would allow them to collaborate and find additional information about the patient. According to patients, cooperation between the doctor and the pharmacist should be strengthened, as there are cases where the pharmacy is unable to assess the patient's condition due to lack of information from the medical institution, as pharmacists are not able to see all the results.