Santrauka:
Temos aktualumas: Sveikatos priežiūros paslaugų vertinimas iš paciento perspektyvos tampa vienu
esminių kokybės gerinimo veiksnių. Pacientai vertina paslaugų kokybę lygindami savo lūkesčius su
faktiškai teikiamomis paslaugomis. Taigi norint patenkinti ar net pranokti jų lūkesčius būtina nuolat
daryti išsamias pacientų lūkesčių ir jų patenkinimo analizes. Koronaviruso pandemija yra gan naujas
galimai moterų lūkesčius ir jų patenkinimą įtakojančių veiksnių, kuris nėra plačiai išanalizuotas
mokslinėje literatūroje. Šiuo darbu yra siekiama ne tik išanalizuoti santykį tarp lūkesčių ir jų
patenkinimo, bet ir jiems daromą koronaviruso pandemijos įtaką.
Tyrimo tikslas: nustatyti moterų lūkesčius gimdymo laikotarpiu koronaviruso pandemijos metu.
Tyrimo uždaviniai:
1. Aprašyti moterų lūkesčius gimdymo laikotarpiu remiantis kitų autorių atliktais tyrimais;
2. Atskleisti moterų lūkesčius gimdymo laikotarpiu koronaviruso pandemijos metu;
3. Atskleisti moterų lūkesčių patenkinimą gimdymo laikotarpiu koronaviruso pandemijos metu.
Tyrimo objektas: moterų lūkesčiai gimdymo laikotarpiu koronaviruso pandemijos metu.
Tyrimo metodika: mokslinės literatūros apžvalga, anketinė apklausa, aprašomoji statistinė duomenų
analizė.
Tyrimo išvados: 1. Kitų autorių atliktuose tyrimuose analizuojami moterų gimdymo lūkesčiai
siejami su akušerių ir artimųjų svarba gimdyme, medikų kvalifikacija, personalo bendravimu su
pacientais, gydymo įstaigos patalpų būkle, gydymo įstaigos įrangos naujumu, vaisiaus ir pačios
gimdyvės sveikata, skausmo valdymu, aplinkos saugumu ir ramybe. 2. Nėščiosios turi lūkesčių,
susijusių su vaisiaus ir savo sveikata, aplinkos saugumu ir jaukumu, personalo bendravimu, parama,
palaikymu ir kompetentingumu, informacijos apie teikiamas paslaugas ir gydymą gavimu, atstumu
nuo gyvenamosios vietos iki gimdymo įstaigos. 3. Nėščiosios bendrai savo lūkesčių patenkinimą
gimdymo metu vertino aukščiausiais balais. Moterys aukštais balais vertino personalo darbo,
gimdymo patalpų, koronaviruso infekcijos prevencinių priemonių ir veiksmų taikymo atitikimą savo
lūkesčiams. Kiek žemesniais balais buvo įvertinta: informacijos pateikimas ir įtraukimas į sprendimų
priėmimą, izoliacinės patalpos, atmosfera jose ir personalo darbas laukiant tyrimo rezultato dėl
koronaviruso infekcijos.
Description:
Relevance of the topic: Evaluation of health care services from the patient's perspective becomes
one of the essential factors for quality improvement. Patients evaluate the quality of services by
comparing their expectations with the actually provided services. Thus, to meet or even exceed their
expectations, it is necessary to constantly conduct detailed analyzes of patient’s expectations and their
satisfaction. The coronavirus pandemic is a relatively new potential factor influencing women’s
expectations and satisfaction that has not been extensively analyzed in the scientific literature. The
aim of this work is not only to analyze the relationship between expectations and their satisfaction,
but also the impact of the coronavirus pandemic on them.
Aim of the study: determine women expectations during birthgiving during coronavirus pandemic.
Objectives of the study: 1. Describe women's expectations during birthgiving, based on research by
other authors; 2. Reveal women's expectations during birthgiving during a coronavirus pandemic; 3.
Reveal the satisfaction of women's expectations during birth giving during a coronavirus pandemic.
The object of the study: women's expectations during birthgiving during a coronavirus pandemic.
Research methodology: review of scientific literature, questionnaire and descriptive statistical
analysis of data.
Conclusions: 1. Studies conducted by other authors analyze women's birth expectations related to the
importance of midwives and relatives in childbirth, medical staff qualifications, staff communication
with patients, condition of hospital facilities, and novelty of hospital facilities, fetal and maternal
health, pain management, environmental security, and peace. 2. Pregnant women have expectations
regarding the fetus and their health, the safety and comfort of the environment, the communication,
support and competence of the staff, the availability of information about the services and treatment
provided, the distance from the place of residence to the place of delivery. 3. Pregnant women rated
satisfaction of their expectations during childbirth with highest scores. Women rated staff's work,
delivery facilities, coronavirus prevention measures and actions as meeting their expectations with
high scores. Lower scores were given for information presentation and involvement in decisionmaking, isolation rooms, atmosphere and staff work while waiting for coronavirus test results.