dc.description |
Relevance of the topic: Teamwork is important in the work of healthcare professionals,
where team members are made up of highly qualified individuals who know their work and its
importance. A 2011 study in Egypt found that the lack of proper communication and
collaboration between colleagues in various fields and the lack of developed teamwork among
hospital staff increases the risk to patients as a higher risk of error emerges. A 2014 study in
Sudan found that effective teamwork is directly related to patient safety and good outcomes. In
order for a team to perform its work effectively, a harmonious relationship between team
members, the desire and ability to work in a team
Research problem: What is the knowledge and attitude of Lithuanian midwives towards
teamwork?
Object of research: Lithuanian midwives' knowledge and attitude to teamwork.
The aim of the study: to determine midwives' knowledge of teamwork and attitudes towards
it.
Tasks:
1. Describe teamwork and its importance in medicine.
2. To explore midwives ’knowledge of teamwork.
3. To reveal the attitudes of midwives towards teamwork.
Research methodology and subjects: The research was conducted in an online survey. A
quantitative study was performed using a research tool - a questionnaire. The survey was
conducted in December 2020. 279 questionnaires were received. MS Excel 2016 program was
used for quantitative study data analysis.
Results: The majority of respondents indicated that working in a team is better than working
independently (79%). 70.3 percent. respondents indicated that the team is the total number of all
members and better results can be achieved with the team. It was also observed that 38.9proc.
respondents say that the team in their divisions is formed spontaneously. According to the
respondents, the development of teamwork is facilitated by the knowledge of employees (40.3%),
but hindered by employees' personal qualities (49.8%) and interpersonal relationships between
employees (43.8%). 40% respondents responded that their relationships with colleagues are
tolerant. According to the answers of the respondents (90.4%), the team leader must be able to
manage the team, bring it to the set goal, not get lost in critical situations, do not allow the team
8
to break up and resolve disagreements and conflicts accordingly. Respondents indicated that they
lack knowledge about conflicts in the team and their solutions (28.9%), as well as about the
benefits of teamwork (21.6%).
Conclusions: The study found that midwives have enough knowledge to be able to
incorporate teamwork into daily work in departments. However, there are also topics on which
midwives would like to deepen their knowledge. A survey on teamwork knowledge found that
midwives answered all questions correctly. Examining midwives ’attitudes toward teamwork
based on survey responses, it was observed that the majority of midwives believe they work
better in a team. It was also observed that, according to midwives, the formation of a team is
hindered by the personal characteristics of employees and interpersonal relationships, and is
facilitated by the knowledge and skills of employees and an appropriate and fair division of labor |
en_US |
dc.description.abstract |
Temos aktualumas: Komandinis darbas yra svarbus sveikatos priežiūros specialistų darbe,
kur komandos narius sudaro asmenys, turintys aukštą kvalifikaciją ir išmanantys savo darbą ir jo
svarbą. 2011 metais Egipte atlikto tyrimo metu pastebėta, kad kai nėra tinkamo bendravimo ir
bendradarbiavimo tarp įvairių sričių kolegų ir nėra išvystytas komandinis darbas tarp ligoninės
personalo padidėja pavojus pacientams, nes išryškėja didesnė klaidų galimybė. 2014 metais
Sudane atliktame tyrime pastebėta, kad efektyvus komandinis darbas yra tiesiogiai susijęs su
pacientų saugumu ir geromis baigtimis. Tam kad komanda efektyviai atliktų savo darbą svarbūs
darnūs tarpusavio komandos narių santykiai, noras ir gebėjimas dirbti komandoje
Tyrimo problema: Kokios Lietuvos akušerių žinios ir požiūris į komandinį darbą?
Tyrimo objektas: Lietuvos akušerių žinios ir požiūris į komandinį darbą.
Tyrimo tikslas: nustatyti akušerių žinias apie komandinį darbą ir požiūrį į jį.
Uždaviniai:
1. Aprašyti komandinį darbą ir jo svarbą medicinoje.
2. Ištirti akušerių žinias apie komandinį darbą.
3. Atskleisti akušerių požiūrį į komandinį darbą.
Tyrimo metodika ir tiriamieji: Tyrimas buvo vykdomas internetinėje apklausoje. Buvo
atliktas kiekybinis tyrimas naudojant tyrimo instrumentą – anketą. Tyrimas vykdytas 2020 metų
gruodžio mėnesį. Buvo gauta 279 anketos. Kiekybinio tyrimo duomenų analizei buvo naudojama
MS Excel 2016 programa.
Rezultatai: Dauguma apklaustųjų nurodė, kad komandoje dirbti yra geriau nei savarankiškai
(79proc.). 70,3 proc. apklaustųjų nurodė, kad komanda tai bendras visų narių skaičius ir su
komanda galima pasiekti geresnių rezultatų. Taip pat pastebėta, kad 38.9proc. apklaustųjų teigia,
kad komanda jų skyriuose susiformuoja spontaniškai. Pasak respondentų komandiniam darbui
vystytis padeda darbuotojų turimos žinios (40,3proc.), tačiau trukdo darbuotojų asmeninės
savybės (49,8proc) ir tarpusavio santykiai tarp darbuotojų (43,8proc.). 40proc. respondentų
atsakė, kad jų santykiai su kolegomis yra tolerantiški. Komandos lyderis pagal respondentų
atsakymus (90,4proc.) privalo gebėti suvaldyti komandą, atvesti ją iki užsibrėžto tikslo,
nepasimesti kritinėse situacijose, neleisti komandai iširti ir atitinkamai spręsti iškilusius
nesutarimus ir konfliktus. Respondentės nurodė, kad joms trūksta žinių apie konfliktus
komandoje ir jų sprendimo būdus (28,9proc.), taip pat apie komandinio darbo naudą (21,6proc.).
6
Išvados: Atlikus tyrimą, pastebėta, kad akušerės turi pakankamai žinių, kad būtų galima
komandinį darbą įtraukti į kasdieninį darbą skyriuose. Tačiau yra ir temų, kuriomis akušerės
norėtų pagilinti žinias. Atlikus apklausą komandinio darbo žinių klausimais pastebėta, kad
akušerės į visus klausimus atsako teisingai. Tiriant akušerių požiūrį į komandinį darbą pagal
apklausos atsakymus pastebėti, kad didžioji dalis akušerių mano, kad dirbti geriau komandoje.
Taip pat pastebėta, kad akušerių nuomone, komandai formuotis trukdo asmeninės darbuotojų
savybės ir tarpusavio darbuotojų santykiai, o padeda darbuotojų turimos žinios ir įgūdžiai bei atitinkamas ir teisingas darbų pasidalijimas. |
en_US |