DSpace talpykla

Socialinio pedagogo galimybės teikiant socialinę pedagoginę pagalbą elgesio problemų turintiems jaunesniesiems paaugliams bendrojo ugdymo mokykloje

Rodyti paprastą įrašą

dc.contributor.author Rutkevičiūtė, Erika
dc.date.accessioned 2021-02-04T15:24:22Z
dc.date.available 2021-02-04T15:24:22Z
dc.date.issued 2021-01-18
dc.identifier.uri http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/4268
dc.description Relevance of the final work - Students with behavioural problems face a variety of difficulties during the learning process. Students may face difficulties to build relationships, to maintain focus, so the most important role in ensuring the quality of education of students goes to the teacher and social educator. According to the data of the Education Management Information System in 2016–2017 480 students with behavioural or emotional disorders studied in Lithuanian general education schools. The aim of the study is to reveal the possibilities of social educators providing social pedagogical assistance to younger adolescents with behavioural problems in a general education school. Objects of research: 1. To review the causes of problematic behavior in younger adolescents from a theoretical point of view. 2. To discuss the ways of social educator’s work with younger adolescents with problematic behavior. 3. Using the empirical research method, to present the opinion of social educators and parents about the possibilities of providing social pedagogical assistance to younger adolescents with behavioural problems. Research methodology: analysis of scientific literature and documents, semi-structured interviews, content analysis. Conclusions: after analysing the scientific literature, it can be stated that behavioural and emotional disorders occur as aggressive behaviour, irritability, mood swings, rudeness, contradiction. Factors influencing problematic adolescent behaviour include: biological, pathological (bad family relationships), negative experiences at school, negative social influences. Cooperation of social educators with other institutions provides an opportunity to solve problems more effectively. Parents' cooperation with social educators does not take place due to the lack of time, shame, fear or distrust of the social educator felt by the parents themselves. Recommendations: It is recommended that social educators pay special attention to children who behave aggressively when dealing with the behavioural problems of younger adolescents. Endeavour to allocate 50 percent of working time for direct work with younger adolescents. To further expand the infrastructure of information technology, to deepen knowledge in this field, to cooperate with younger adolescents in ways that are more acceptable to them. en_US
dc.description.abstract Kauno kolegija, ,,Socialinio pedagogo galimybės teikiant socialinę pedagoginę pagalbą elgesio problemų turintiems jaunesniesiems paaugliams bendrojo ugdymo mokykloje“, studentės Erikos Rutkevičiūtės, darbo vadovė Edita Dulkinienė. Baigiamojo darbo aktualumas - Elgesio problemų turintys mokiniai mokymosi proceso metu susiduria su įvairiais sunkumais. Mokiniams gal būti sunku užmegzti santykius, išlaikyti dėmesį, todėl svarbiausias vaidmuo užtiktrinant kokybišką mokinių ugdymą atitenka mokytojui ir socialiniui pedagogui. Švietimo valdymo informacinės sistemos (ŠVIS) duomenimis, 2016–2017 m. m. Lietuvos bendrojo ugdymo mokyklose mokėsi 480 elgesio ar emocijų sutrikimų turinčių mokinių. Tyrimo tikslas - atskleisti socialinių pedagogų galimybes teikiant socialinę pedagoginę pagalbą elgesio problemų turintiems jaunesniesiems paaugliams bendrojo lavinimo mokykloje. Tyrimo uždaviniai: 1. Teoriniu aspektu apžvelgti jaunesniųjų paauglių probleminio elgesio priežastis. 2. Aptarti socialinio pedagogo darbo būdus dirbant su probleminio elgesio jaunesniaisiais paaugliais. 3. Empirinio tyrimo metu pateikti socialinių pedagogų ir tėvų nuomonę apie galimybes teikiant socialinę pedagoginę pagalbą elgesio problemų turintiems jaunesniesiems paaugliams. Tyrimo metodai: mokslinės literatūros ir dokumentų analizė, pusiau struktūrizuotas interviu, turinio (content) analizė. Išvados: išanalizavus mokslinę literatūrą galime teigti, elgesio ir emocijų sutrikimai pasireiškia agresyviu elgesiu, dirglumu, nuotaikų svyravimu, nemandagumu, prieštaravimu. Veiksniai įtakojantys probleminį paauglių elgesį yra šie: biologiniai, patologiniai (blogi santykiai šeimoje), neigiama patirtis mokykloje, neigiama socialinė įtaka. Socialinių pedagogų bendradarbiavimas su kitomis institucijomis suteikia galimybę problemas spręsti efektyviau. Tėvų bendradarbiavimas su socialiniais pedagogais nevyksta dėl pačių tėvų jaučiamos gėdos, baimės, nepasitikėjimo socialiniu pedagogu bei laiko stokos. Rekomendacijos: Rekomenduotina socialiniams pedagogams sprendžiant jaunesniųjų paauglių elgesio problemas ypatingą dėmesį skirti vaikams, kurie elgiasi agresyviai. Stengtis skirti 50 proc. savo darbo laiko tiesioginiam darbui su jaunesniaisiais paaugliais. Toliau plėsti informacinių technologijų infrastruktūrą, gilinti žinias šioje srityje, su jaunesniaisiais paaugliais bendradarbiauti jiems priimtinesniais būdais. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject socialinė pedagoginė pagalba en_US
dc.subject elgesio sutrikimai en_US
dc.title Socialinio pedagogo galimybės teikiant socialinę pedagoginę pagalbą elgesio problemų turintiems jaunesniesiems paaugliams bendrojo ugdymo mokykloje en_US
dc.title.alternative Possibilities of Social Educators Providing Social Pedagogical Assistance to Younger Adolescents with Behavioural Problems in a General Education School en_US
dc.type Other en_US


Šiame įraše esantys failai

Šis elementas randamas kataloge(-uose)

Rodyti paprastą įrašą

Ieškoti DSpace


Naršyti

Mano paskyra