dc.contributor.author |
Mačiokienė, Vita |
|
dc.date.accessioned |
2021-02-04T11:11:57Z |
|
dc.date.available |
2021-02-04T11:11:57Z |
|
dc.date.issued |
2021-01-18 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/4265 |
|
dc.description |
Relevance of the thesis: with the increase of the usage of information technologies, the spread of junior teenagers’ electronic sneer can be observed among them. The authors discuss the benefit and necessity of prevention programmes in general education schools in their works. To make sneer prevention really efficient, it is important to involve all school community and parents. Before implementing prevention programmes, general education schools have to assess their problem of electronic sneer and seek that prevention programmes would be an integral part of formal and informal education.
Problem: What electronic sneer prevention measures have to be applied in a general education school?
Object of the study: junior teenagers’ electronic sneer prevention in a general education school.
Aim of the study: to study the junior teenagers’ electronic sneer prevention in a general education school.
Tasks:
1. To perform the academic literature analysis about the prevention measures of junior teenagers’ electronic sneer among them in a general education school.
2. To perform the academic literature analysis about the inclusion of school community into electronic sneer prevention in a general education school.
3. To study the opinion of pedagogues about the possibilities of electronic sneer prevention in a general education school.
Research methods: academic literature analysis, questionnaire, statistical data analysis. |
en_US |
dc.description.abstract |
Baigiamojo darbo aktualumas: Didėjant informacinių technologijų naudojimui, pastebimas jaunesniųjų paauglių tarpusavio elektroninių patyčių paplitimas. Autoriai savo darbuose aptaria prevencijos programų bendrojo ugdymo mokyklose naudą ir būtinybę. Tam, kad patyčių prevencija būtų tikrai veiksminga, svarbu įtraukti visą mokyklos bendruomenę. Bendrojo ugdymo mokyklos, prieš įgyvendinant prevencines programas, turi įsivertinti elektroninių patyčių problemą bei siekti, kad prevencinės programos būtų neatsiejama formaliojo ir neformaliojo švietimo dalimi.
Problema: Kokios elektroninių patyčių prevencinės priemonės turi būti taikomos bendrojo ugdymo mokykloje?
Tyrimo objektas: Jaunesniųjų paauglių elektroninių patyčių prevencija bendrojo ugdymo mokykloje.
Tyrimo tikslas: Tirti jaunesniųjų paauglių elektroninių patyčių prevenciją bendrojo ugdymo mokykloje.
Uždaviniai:
1. Atlikti mokslinės literatūros analizę apie jaunesniųjų paauglių tarpusavio elektroninių patyčių prevencijos priemones bendrojo ugdymo mokykloje.
2. Atlikti mokslinės literatūros analizę apie mokyklos bendruomenės narių įtraukimą į elektroninių patyčių prevenciją bendrojo ugdymo mokykloje.
3. Tirti pedagogų nuomonę apie elektroninių patyčių prevencijos bendrojo ugdymo mokykloje galimybes.
Tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė, anketinė apklausa, statistinė duomenų analizė. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.subject |
Patyčių prevencija |
en_US |
dc.subject |
jaunesnieji paaugliai |
en_US |
dc.title |
Jaunesniųjų paauglių elektroninių patyčių prevencija bendrojo ugdymo mokykloje |
en_US |
dc.title.alternative |
Junior Teenagers’ Electronic Sneer Prevention in a General Education School |
en_US |
dc.title.alternative |
Junior Teenagers’ Electronic Sneer Prevention in a General Education School |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |