DSpace talpykla

Naujadarai su verslu susijusioje žiniasklaidoje

Rodyti paprastą įrašą

dc.contributor.author Rezgevičiūtė, Viltė Barbora
dc.date.accessioned 2021-02-03T10:38:33Z
dc.date.available 2021-02-03T10:38:33Z
dc.date.issued 2021-01-21
dc.identifier.uri http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/4225
dc.description A huge leap in history of language was made since the beginning of computer era. The need for naming all new gadgets and innovations has resulted in hundreds of new terms. The reason for selecting this specific subject is its high relevance and importance of new words in our life. Therefore, this study focuses on business-related media, revealing the new words that have been created as a result of online network growth. The theoretical analysis is mainly based on the ideas expressed in the texts of Peter Newmark (1988), Algeo, J., Algeo, A. S. (1991), and Behera B., Mishra P. (2013). These authors suggested the valuable insights on neologisms and its features in lexical context. Having analysed the arguments found in forementioned theoretical sources the practical linguistic analysis was performed. The practical analysis is based on a corpus collected from the following business-related websites: “The Business Insider”, “Inc”, “Digiday” and “All Business”. The results of linguistic study revealed the definition of neologism, the meanings and context of newly created words, also the types and formation processes of neologisms.The results of practical analysis revealed that the most common word formation processes are semantic change, compounding and blending. A moderate amount of neologisms coined by means of affixation, clipping, collocation, acronym, abbreviation and conversion was found. Contrarily, eponyms, transferred words internationalisms were not found at all. en_US
dc.description.abstract Nuo kompiuterių eros pradžios buvo padarytas didžiulis kalbos istorijos šuolis. Dėl būtinybės įvardyti visas naujas programėles ir naujoves atsirado šimtai naujų terminų. Šio konkretaus tyrimo pasirinkimo priežastis yra jo reikšmingumas ir naujų žodžių svarba mūsų gyvenime. Todėl šiame tyrime daugiausia dėmesio skiriama su verslu susijusiai žiniasklaidai, atskleidžiant naujus žodžius, kurie buvo sukurti dėl spartaus internetinio tinklo augimo ir technologinės raidos. Teorinė analizė daugiausia grindžiama Peterio Newmarko (1988), Algeo, J., Algeo, A. S. (1991) ir Behera B., Mishra P. (2013) tekstuose išsakytomis idėjomis. Šie autoriai pasiūlė vertingas įžvalgas apie neologizmus ir jų ypatybes leksiniame kontekste. Išanalizavus minėtų teorinių šaltinių argumentus, atlikta praktinė kalbinė analizė. Praktinė analizė pagrįsta rinkiniu žodžių, surinktų iš šių su verslu susijusių svetainių: „The Business Insider“, „Inc“, „Digiday“ ir „All Business“. Lingvistinių tyrimų rezultatai atskleidė neologizmo apibrėžimą, naujai sukurtų žodžių reikšmes ir kontekstą, taip pat neologizmų tipus ir formavimo procesus. Praktinės analizės rezultatai atskleidė, kad dažniausiai žodžių formavimo procesai yra semantiniai pokyčiai, jungimas ir maišymas. Buvo rastas vidutinis kiekis neologizmų, sugalvotų pritvirtinimo, kirpimo, akronimo, sutrumpinimo ir pavertimo būdu. Priešingai perkeltų žodžių internacionalizmų pavyzdžių visai nebuvo rasta. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject Corpus, etymology, media, neologisms, online newspapers, word – formation / Rinkinys, etimologija, žiniasklaida, naujadarai, internetinė spauda, žodžių daryba. en_US
dc.title Naujadarai su verslu susijusioje žiniasklaidoje en_US
dc.title.alternative Neologisms in Business-Related Media en_US
dc.type Other en_US


Šiame įraše esantys failai

Šis elementas randamas kataloge(-uose)

Rodyti paprastą įrašą

Ieškoti DSpace


Naršyti

Mano paskyra