DSpace talpykla

Kalbos aktų analizė žurnalų antraštėse

Rodyti paprastą įrašą

dc.contributor.author Bižienė, Rasa
dc.date.accessioned 2021-02-03T08:13:41Z
dc.date.available 2021-02-03T08:13:41Z
dc.date.issued 2021-01-21
dc.identifier.uri http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/4222
dc.description Bižienė Rasa, Speech Acts in Magazine Cover Lines. Professional Bachelor Thesis. Scientific advisor, lecturer Asta Pukienė, Kauno kolegija / University of Applied Sciences, the Language Centre of the Faculty of Arts and Education. Kaunas, 2021. The paper consists of 35 pages, 37 references and 2 appendices. The relevance of the paper. There are no case studies in the Lithuanian scientific literature that deal with speech acts in magazine cover lines. Mostly, such case studies involve speech acts in newspapers (Anušauskaitė, 2008), in slogans of print advertising (Šimkutė, 2013), in administrative appeals (Grigaliūnaitė, 2017). However, speech acts in various print and online media, including magazine cover lines) have been studied in foreign scientific literature (Wise, 2011; Olamide and Segun, 2014; Asidiky, 2016; Delaney et al., 2016; Mustofa, 2017). Therefore, it might be argued that the research is relevant and scientifically new. The subject matter of the paper is speech acts in magazine cover lines. The problem question of the paper is what speech acts are employed while creating magazine cover lines in print media. The aim of the paper is to identify the types of speech acts used in magazine cover lines. The objectives are: 1. to overview the functional and linguistic features of speech acts at theoretical level; 2. to overview the features of print media with a special focus on magazines and their cover lines; 3. to analyse the variety of speech acts practically employed in different magazine cover lines. The methods used include: the analysis of theoretical references, the linguistic descriptive analysis. The paper consists of two main parts: theoretical and practical. The theoretical part gives a review of scientific literature on speech acts, their classification, the peculiarities of printed media. Having analysed the arguments found in the theoretical works, the practical linguistic analysis was performed. The results reveal that the most common speech act is assertion. Advice, evaluation, promises, and surprise speech acts were also quite frequently found in the examples of magazine covers. The speech acts of thanking, persuasion, offers are rarely found, since the linguistic expression of cover lines is not attractive. The speech acts of information, accusations, arguments were not found in the cover lines of magazine covers. en_US
dc.description.abstract Rasos Bižienės profesinio bakalauro baigiamasis darbas „Kalbos aktų analizė žurnalų antraštėse“. Baigiamojo darbo vadovas lektorius Asta Pukienė, Kauno kolegijos Menų ir ugdymo fakulteto Kalbų centras, Kaunas, 2021. Baigiamasis darbas susideda iš 35 psl., darbe panaudoti 37 šaltiniai ir 2 priedai. Temos aktualumas. Lietuvos mokslinėje literatūroje nėra tyrimų, nagrinėjančių kalbos aktus žurnalų antraštėse. Dažniausiai analizuojami laikraščių (Anušauskaitė, 2008), reklamos šūkių (Šimkutė, 2013), administracinių skundų (Grigaliūnaitė, 2017) kalbos aktai. Tuo tarpu užsienio mokslininkai (Wise, 2011; Olamide and Segun, 2014; Asidiky, 2016; Delaney ir kt., 2016; Mustofa, 2017) plačiai tiria kalbos aktus įvairiose žiniasklaidos priemonėse, įskaitant žurnalų antraštes. Dėl šios priežasties galima teigti, jog tyrimas yra naujas ir aktualus. Darbo objektas yra kalbos aktai žurnalų antraštėse. Tyrimo klausimas – kokie kalbos aktai naudojami žurnalų antraštėse? Darbo tikslas – nustatyti žurnalų antraštėse naudojamus kalbos aktus. Darbo uždaviniai: 1. teoriškai apžvelgti funkcines ir lingvistines kalbos aktų savybes; 2. apžvelgti spausdintos žiniasklaidos savybes, ypatingą dėmesį skiriant žurnalams ir jų antraštėms; 3. išanalizuoti skirtingose žurnalų antraštėse naudojamus kalbos aktus. Darbo metodai: 1) teorinės medžiagos analizė; 2) lingvistinė analizė, pagrįsta aprašymu. Darbas susideda iš dviejų pagrindinių dalių: teorinės ir praktinės. Teorinėje dalyje aptariami kalbos aktai, spausdintos žiniasklaidos ypatumai. Apibendrinus teorinius teiginius, atlikta lingvistinė analizė. Remiantis lingvistinės analizės rezultatais, galima teigti, kad dažniausiai naudojamas kalbos aktas yra teigimo. Žurnalų antraštėse taip pat dažnai identifikuoti patarimo, vertinimo, pažado ir stebinimo kalbos aktai, tuo tarpu dėkojimo, įtikinėjimo ir siūlymo aktai yra reti. Informavimo, kaltinimo, pagrindimo kalbos aktų nerasta. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject Speech acts, pragmatics, communication, print media, magazines, magazine cover, cover lines / Kalbos aktai, pragmatika, bendravimas, spausdintinė žiniasklaida, žurnalas, žurnalo antraštė, antraštės en_US
dc.title Kalbos aktų analizė žurnalų antraštėse en_US
dc.title.alternative Analysis of Speech Acts in Magazine Cover Lines en_US
dc.type Other en_US


Šiame įraše esantys failai

Šis elementas randamas kataloge(-uose)

Rodyti paprastą įrašą

Ieškoti DSpace


Naršyti

Mano paskyra