DSpace talpykla

Kosmetikos produktų sudėties įtaka klientų pasirinkimui

Rodyti paprastą įrašą

dc.contributor.author Vitkevičiūtė, Skaistė
dc.date.accessioned 2020-11-04T13:28:17Z
dc.date.available 2020-11-04T13:28:17Z
dc.date.issued 2020-06-23
dc.identifier.uri http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/4158
dc.description Relevance of the topic. People are using daily by various cosmetic products such as soaps, shampoos, toothpastes, deodorants, skin care, perfumes, makeup. (Vecino, Cruzas, Moldes, Rodrigues, 2017). In today’s rushed world, not everyone really wants to read labels and study cosmetic ingredients, but getting acquainted with substances that are harmful to the skin is definitely worth avoiding when choosing care products. This is not just the way to keep skin youthful, but also to keep fighting skin problems, allergies and diseases. (Urbonavičienė, 2017). In the past, skin care products were used to cleanse and moisturize the skin. the introduction of new raw materials and state-of-the-art technologies has resulted in a number of innovative products that perform better and have more cosmetically acceptable properties. (Baki, Aleksandras, 2015). The ingredients used must be safe, free of toxic substances or damage to the skin, cause sensitization, irritation, allergic reactions. (Tharwat, 2018). The aim of the final thesis - to reveal what influences customers' choice when choosing cosmetics. Objectives: 1. To define the composition structure of cosmetic products. 2. Describe harmful and active ingredients in cosmetic. 3. To reveal the opinion of customers about the composition of the used cosmetics and the influence of the composition on the choice of customers. Conclusions: 1. The cosmetics market offers a wide range of products that perform various functions - skin cleansing, moisturizing, sun protection, aging prevention, as well as the ability to prevent and / or treat some skin problems. The cosmetic product consists of: water, oils and fats, emulsifiers, thickeners, surfactants, moisturizers, active ingredients, antioxidants, silicones, fragrances, dyes, SPF filters, preservatives, Ph regulators. 2. Recognized harmful cosmetic ingredients, which are usually not present in cosmetic products, can only be cases of non-compliance with the requirements for the permitted levels of certain substances in cosmetic products, which may have an adverse effect on the health of consumers. Most of the active ingredients are derived from plants or biotechnologically. Not all ingredients of plant origin are yet ready for full use, so various technologies are using, a lot of research is done to improve ingredients of natural origin in cosmetic products. 3. The survey revealed that more than half of the respondents read the labels of cosmetic products, analyze the amount of harmful and active substances in them, and choose cosmetics with a more natural composition. Respondents singled out the most harmful ingredients, such as parabens, benzyl alcohol, phenoxyethanol and mineral oils. They also 5 noted the ingredients they thought were useful: hyaluronic acid, vitamins and peptides. The majority of respondents to the survey state that their choice is influenced by the composition of cosmetics. en_US
dc.description.abstract Temos aktualumas. Žmonės kasdien naudoja daugybę įvairių kosmetikos gaminių, tokių kaip muilas, šampūnas, dantų pasta, dezodorantai, odos priežiūra, kvepalai, makiažas. (Vecino, Cruz, Moldes, Rodrigues, 2017). Šiuolaikiniame skubančiame pasaulyje tikrai ne kiekvienas nori skaityti etiketes ir studijuoti kosmetikos ingredientus, tačiau susipažinti su odai kenkiančiomis medžiagomis tikrai vertėtų, kad rinkdamiesi priežiūros priemones, jų išvengtume. Tai ne tik padės ilgiau išsaugoti odos jaunystę, bet ir padės kovoti su odos problemomis, alergijomis bei ligomis. (Urbonavičienė, 2017). Anksčiau odos priežiūros priemonės buvo naudojamos odai valyti ir drėkinti. Įdiegus naujas žaliavas ir pažangiausias technologijas, buvo sukurta daugybė novatoriškų gaminių, kurie geriau veikia ir pasižymi kosmetiškai priimtinesnėmis savybėmis. (Baki, Alexander, 2015). Naudojamos sudedamosios dalys turi būti saugios, neturėti toksinių medžiagų ar neturėtų pažeisti odos, sukelti jautrumo, dirginimo, alerginių reakcijų. (Tharwat,2018). Tyrimo tikslas – nustatyti kas daro įtaką klientų pasirinkimui renkantis kosmetikos priemones. Tyrimo uždaviniai: 1. Apibrėžti kosmetikos priemonių sudėties struktūrą. 2. Išskirti kenksmingus ir veikliuosius kosmetikos priemonių ingredientus. 3. Atskleisti klientų nuomonę apie naudojamos kosmetikos priemonių sudėtį ir sudėties įtaką klientų pasirinkimui Išvados: 1. Kosmetikos rinka siūlo daugybę produktų, atliekančių įvairias funkcijas – odos valymą, drėkinimą, apsaugą nuo saulės, senėjimo prevenciją, taip pat galimybę išvengti ir (arba) gydyti kai kurias odos problemas. Kosmetikos gaminį sudaro: vanduo, aliejai ir riebalai, emulsikliai, tirštikliai, aktyvios paviršiaus medžiagos, drėkikliai, veikliosios medžiagos, antioksidantai, silikonai, kvapai, dažikliai, SPF filtrai, konservantai, ph reguliuotojai. 2. Pripažintų kenksmingų kosmetikos ingredientų kosmetikos gaminiuose dažniausiai nėra, gali būti tik atvejai, kai nesilaikoma reikalavimų dėl leistinų tam tikrų medžiagų kiekių kosmetikos gaminiuose, kurie gali turėti įtakos vartotojų sveikatai. Dauguma veikliųjų ingredientų gaunami iš augalų ar biotechnologiniu būdu. Augalinės kilmės ingredientam pasitelkiamos įvairios technologijos, atliekama daugybė mokslinių tyrimų, siekiant tobulinti natūralios kilmės ingredientus, kosmetikos gaminiuose. 3. Atlikus tyrimą, paaiškėjo, kad daugiau nei pusė apklaustųjų skaito kosmetikos produktų etiketes, analizuoja kenksmingų ir veikliųjų medžiagų kiekį juose, bei renkasi natūralesnės sudėties kosmetiką. Respondentai atsakydami į klausimus labiausiai išskyrė jų nuomone kenksmingus ingredientus. Tokius kaip: parabenai, benzilo alkoholis, fenoksietanolis ir mineraliniai aliejai. Taip pat pažymėjo jų nuomone naudingus ingredientus: hialurono rūgštį, 3 vitaminus ir peptidus. Dauguma apklausoje dalyvavusių respondentų teigia, kad jų pasirinkimui daro įtaką kosmetikos priemonių sudėtis. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.title Kosmetikos produktų sudėties įtaka klientų pasirinkimui en_US
dc.title.alternative The Influence of Ingredients of Cosmetic Products for Customers’ Choice en_US
dc.type other en_US


Šiame įraše esantys failai

Šis elementas randamas kataloge(-uose)

Rodyti paprastą įrašą

Ieškoti DSpace


Naršyti

Mano paskyra