Santrauka:
Darbo tema. 31 – 45 metų amžiaus moterų kosmetikos priemonių naudojimo įpročiai.
Temos aktualumas. Oda, kaip vienas iš svarbiųjų kūno organų, parodo pirmuosius
akivaizdžius ir matomus senėjimo ženklus nei bet kuris kitas organas. Daugeliui žmonių ir ypač
moterims, tai kelia susirūpinimą, norima kuo ilgiau išlaikyti jaunatvišką išvaizdą. Moterys
bandydamos užkirsti kelią senėjimui ar jį sumažinti, daug dėmesio skiria kosmetinių priemonių
įsigijimui ir jų naudojimui.
Tam, kad kosmetikos priemonės būtų veiksmingos prieš senėjimo problemas ir būtų
galima išvengti nepageidaujamų odos reakcijų, svarbios yra tokios moterų pastangos, kuriomis
pasirenkamos tinkamos kosmetikos priemonės, analizuojant kosmetinių priemonių sudėčių
poveikį ir produkto veiksmingumą, o ne tokios pastangos, kuriomis stengiamasi išspręsti savo
odos estetines problemas naudojant kuo daugiau netinkamų kosmetikos priemonių, to nežinant.
Tyrimo problema. Kokie 31 – 45 metų amžiaus moterų kosmetikos priemonių
naudojimo įpročiai?
Tyrimo objektas. 31 – 45 metų amžiaus moterų kosmetikos priemonių naudojimo
įpročiai.
Tyrimo tikslas. Atskleisti 31 – 45 metų amžiaus moterų kosmetikos priemonių
naudojimo įpročius.
Tyrimo uždaviniai.
1. Aprašyti 31 – 45 metų amžiaus moterų grupės odos senėjimo požymius ir pokyčius, juos
įtakojančius veiksnius bei pogimdyvinių hormoninių svyravimų įtaką odai.
2. Teoriškai paaiškinti kosmetinių priemonių klasifikaciją ir sudėtį, kuri sprendžia ar
pagerina pradinio senėjimo etapo bei pogimdyvinio laikotarpio paveiktos odos
problemas.
3. Išskirti 31 – 45 metų amžiaus moterų įpročius apie kosmetikos priemonių įsigijimą ir jų
naudojimą.
Tyrimo metodika ir tiriamieji. Tai buvo užsakomasis Kauno kolegijos Medicinos
fakulteto Kosmetologijos katedros tyrimas, kuriame dalyvavo 1065 moterys, jos buvo skirstomos
8
pagal amžiaus grupes. 31 – 45 metų amžiaus moterų dalyvavo 258. Respondentės raštu atsakė į
anoniminėse anketose pateiktus klausimus apie kosmetikos priemonių įsigijimo ir naudojimo
įpročius.
Pagrindiniai empirinio tyrimo rezultatai. Tyrimo rezultatai parodė, jog didžioji dalis
moterų prieš perkant kosmetikos priemones skaito jų sudėtis ir domisi produkto veiksmingumu,
taip pat perka vaistinėse ir specializuotose kosmetikos parduotuvėse, tai rodo teisingus įsigijimo
įpročius, kadangi dėl produkto gali ir pasikonsultuoti, ir jį išbandyti. Galima pastebėti, jog
moterys atsakingai prižiūri savo veido odą ir nenaudoja priemonių, kurių galiojimo laikas
pasibaigęs. Įvertinus tyrimo duomenis, galima teigti, kad 31 – 45 metų amžiaus moterų
kosmetikos priemonių naudojimas nepakankamai geras, kadangi kūno, plaukų priežiūrai
skiriamas mažesnis dėmesys nei veido priežiūrai, tačiau veido priežiūros priemonių naudojimas
yra pakankamai geras, kadangi intensyvesnės priežiūros priemonės yra naudojamos,
atsižvelgiant į tokios amžiaus grupės poreikius, sprendžiant senėjimo problemas.
Description:
The theme of work. The habits of the use of cosmetics of women aged 31 – 45.
Relevance of the topic. The skin, as one of the important organs of the body, shows the
first obvious and visible signs of aging than any other organ. For many people, and especially for
women, this is a concern, they want to maintain a youthful appearance for as long as possible.
Women trying to prevent or reduce aging, pay a lot of attention to purchase and use of
cosmetics.
In order for cosmetics to be effective against the problems of aging and to prevent
adverse skin reactions, it is important for women to choose the right cosmetics by analyzing the
effects of cosmetic formulations and the effectiveness of the product, rather than trying to solve
the aesthetics problems of their skin using a lot of inappropriate cosmetics, without knowing it.
The problem of the research. What are the habits of the use of cosmetics of women
aged 31 – 45?
The object of the research. The habits of the use of cosmetics of women aged 31 – 45.
The aim of the research. To reveal the habits of the use of cosmetics of woman aged
31 – 45.
The tasks of the research.
1. To describe the signs and changes of skin aging in the group of women aged 31-45, the
factors influencing them and the influence of postpartum hormonal fluctuations on the skin.
2. Theoretically explain the classification and composition of cosmetic products that solve or
improve the problems of the skin affected by the initial stage of aging and the postpartum
period.
3. To distinguish the habits about the purchase and use of cosmetics of women aged 31-45.
The methodology and subjects of the research. This was a commissioned study of the
Cathedral of Cosmetology, Kaunas University of Applied Sciences, Faculty of Medicine, in
which 1065 women participated, they were divided according to age groups. 258 women aged 31
- 45 participated. Respondents answered questions in writing in anonymous questionnaires about
their habits of purchasing and using cosmetics.
10
The main results of the empirical research. The results of the study showed that the
majority of women read the composition of cosmetics before buying them and are interested in
the effectiveness of the product, also buys cosmetics in pharmacies and specialized cosmetics
stores, it shows the right purchasing habits, as the product can be tested and women can be
consulted about it by consultants. It can be noticeable that women responsibly care for their
facial skin and do not use expired products. Evaluating the data of the study, it can be stated that
the use of cosmetics of women aged 31 - 45 is not good enough, because less attention is paid to
body and hair care than facial care, but the use of facial care products is good enough, whereas
more intensive care products are being used to considering the needs of this age group in
tackling aging.