DSpace talpykla

Ergoterapijos poveikis vaikams, turintiems autizmą taikant „sensorinę dietą“: atvejo analizė

Rodyti paprastą įrašą

dc.contributor.author Gulbinienė, Gintarė
dc.date.accessioned 2020-10-23T09:36:46Z
dc.date.available 2020-10-23T09:36:46Z
dc.date.issued 2020-06-18
dc.identifier.uri http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/4123
dc.description Relevance of the study - Sensory information processing disorders have a significant impact on the daily life and learning achievements of a child with autism. Inadequate response to stimuli impairs the child's sensorimotor development, as well as perception and cognition. Purpose of the study - To disclose the effects of occupational therapy on children with autism applying a sensory diet. Questions of the study: 1. What are the changes in the processing of sensory information in children with autism? 2. What are the performance problems of children with autism related to changes in sensory information processing? 3. What is the effect of occupational therapy on children with autism in applying s sensory diet? Methodology. The study was conducted in 2020. February - March in Kaunas district, A. and A. Kriauzai kindergarten. The study involved a 4-year boy with autism, his mother and educator. To achieve the aim of the study, the instruments chosen were observation, which assessed the child's sensory information processing changes, independence, performance problems, and a semi-structured interview for educators and the child's mother to find out the effects of sensory diet in their opinion.Methods used in the study: occupational therapy sessions using a sensory diet and data analysis (one case study). Results. According to both the mother and the educator, the manifestations of misbehavior and unusual emotions were related to communication, learning, daily activities and leisure problems. This method was effective in improving behavior, emotions caused by sensory disorders. Also, a factor that had a significant impact was the application of recommendations at home and in the kindergarten environment. Purposeful, structured education is directly related to effective outcomes. The constant application of the method, the creation of a suitable environment and cooperation with the occupational therapist were directly related to the achievement of the desired results. Insights: The following disorders of sensory information processing were identified at the beginning of this study: hypersensitivity to vestibular and proprioreceptive sensations, mixed taste / oral responses, mixed responses to tactile stimuli, and intense sensory stimulation. 2 Sensory information processing disorder was a major problem affecting communication difficulties (closedness, problem behavior, language), everyday (dressing, eating, personal hygiene), learning (concentration, behavior) and leisure activities (lack of social relationships, non-participation in games with peers). 3. During ergotherapy, after applying an individually designed “sensory diet”, the subject much less often behaved inappropriately, he became more involved in meaningful activities. en_US
dc.description.abstract Tyrimo aktualumas - Jutiminės informacijos apdorojimo (JIA) sutrikimai turi didelę reikšmę vaiko, turinčio autizmą kasdieniam gyvenimui bei mokymosi pasiekimams. Esant neadekvačiai reakcijai į dirgiklius, sutrinka vaiko sensomotorinis, tuo pačiu ir suvokimo bei pažinimo vystymasis. Tyrimo tikslas - atskleisti ergoterapijos poveikį vaikams, turintiems autizmą taikant „sensorinę dietą“. Tyrimo klausimai: 1. Kokie vaikų, turinčių autizmą, jutiminės informacijos apdorojimo pakitimai? 2. Kokios vaikų, turinčių autizmą, veiklos problemos, susijusios su jutiminės informacijos apdorojimo pakitimais? 3. Koks ergoterapijos poveikis vaikams, turintiems autizmą taikant „sensorinę dietą“? Metodika. Tyrimas buvo atliekmas 2020 m. vasario – kovo mėnesiais Kauno rajone, X lopšelyje – darželyje. Tyrime dalyvavo 4 m. berniukas, turintis autizmą, jo mama ir auklėtoja. Tyrimo tikslui pasiekti instrumentais buvo pasirinktas – stebėjimas, kurio metu buvo vertinami vaiko jutiminės informacijos apdorojimo pakitimai, savarankiškumas, veiklos problemos ir pusiau struktūruotas interviu, skirtas auklėtojai ir vaiko mamai, siekiant išsiaiškinti sensorinės dietos poveikį, jų nuomone. Tyrime taikyti metodai : ergoterapijos užsiėmimai, taikant sensorinę dietą ir duomenų analizė (vieno atvejo analizė). Rezultatai. Tiek mamos, tiek auklėtojos teigimu, netinkamo elgesio bei neįprastų emocijų pasireiškimai buvo susiję su bendravimo, mokymosi, kasdienės veiklos bei laisvalaikio problemomis. Šis metodas buvo efektyvus, norint pagerinti elgesį, emocijas, iškilusias dėl sensorikos sutrikimų. Didelę įtaką turėjęs faktorius – pritaikytos rekomendacijos namuose bei darželio aplinkoje. Nuolatinis metodo taikymas, tinkamos aplinkos sudarymas bei bendradarbiavimas su ergoterapeutu buvo tiesiogiai susijęs su norimų rezultatų gavimu. Įžvalgos: 1. Šio tyrimo pradžioje buvo išskirti šie jutiminės informacijos apdorojimo sutrikimai: hipojautrumas vestibuliniams ir propriorecepcijos pojūčiams, mišrios reakcijos skonio/ oralinei sistemai, mišrios reakcijos į taktilinius dirgiklius ir intensyvus sensorinių dirgiklių siekimas. 2.Jutiminės informacijos apdorojimo sutrikimas buvo esminė problema, turėjusi įtakos bendravimo sunkumams (uždarumas, probleminis elgesys, kalba), kasdienės (apsirengimas, valgymas, asmens higiena), mokymosi (dėmesio koncentracija, elgesys) ir laisvalaikio veiklų (socialinių santykių nebuvimas, nedalyvavimas žaidimuose su bendraamžiais)problemoms.3. Ergoterapijos metu, pritaikius individualiai sudarytą „sensorinę dietą”, daug rečiau tiriamąjam pasireikšdavo netinkamas elgesys, jis labiau įsitraukė į prasmingą veiklą. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject Autizmas, sensorinė integracijos terapija, sensoriniai sutrikimai. en_US
dc.title Ergoterapijos poveikis vaikams, turintiems autizmą taikant „sensorinę dietą“: atvejo analizė en_US
dc.title.alternative The Effect of Occupational Therapy on Children with Autism Applying a Sensory Diet: Case Study en_US
dc.type Other en_US


Šiame įraše esantys failai

Šis elementas randamas kataloge(-uose)

Rodyti paprastą įrašą

Ieškoti DSpace


Naršyti

Mano paskyra