dc.contributor.author |
Gaižutytė, Gabrielė |
|
dc.date.accessioned |
2020-10-21T06:20:33Z |
|
dc.date.available |
2020-10-21T06:20:33Z |
|
dc.date.issued |
2020-06-25 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/4096 |
|
dc.description |
The relevance of the study is justified by the significance of advertising dissemination nowadays. To inform consumers regarding the introduction of a new product or service to the market, as well as to establish itself in its competitive environment, various production and service provisioning enterprises prefer advertising, collectively with the slogan, as a promotion alternative. Thus, expertise is meant for publicity agents who are obliged to recognize efficient means for the configuration of an endorsement, in this case, metaphorical language, helping them to learn its proper implementation in proverbs.
The subject matter of the exposition centres on the specification of metaphors by disclosing the peculiarities of the linguistic phenomenon in advertising slogans.
The problem question is what type and for what purpose, metaphors remain regularly practiced in commerce related slogans to obtain the attraction of the masses. |
en_US |
dc.description.abstract |
Tyrimo aktualumą pagrindžia reklamos sklaidos reikšmė šiais laikais. Siekdamos informuoti vartotojus apie naujo produkto ar paslaugos pateikimą į rinką, taip pat įsitvirtinti konkurencinėje aplinkoje, įvairios gamybos ir paslaugų teikimo įmonės renkasi reklamą kartu su šūkiu kaip skatinimo alternatyvą. Taigi kompetencija yra skirta reklamos agentams, kurie privalo atpažinti veiksmingas patvirtinimo, šiuo atveju metaforinės kalbos, konfigūravimo priemones, padedančias išmokti tinkamo jo taikymo patarlėse.
Ekspozicijos tema yra metaforų specifikacija, atskleidžiant kalbinio reiškinio ypatumus reklaminiuose šūkiuose.
Probleminis klausimas yra tas, kokio tipo ir kokiu tikslu metaforos išlieka praktikuojamos su komercija susijusiuose šūkiuose, siekiant pritraukti mases. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.subject |
Reklaminis šūkis, metafora, šaltinio domenas, tikslinė sritis, kognityvinis požiūris, metaforinis konceptualizavimas, kognityvinis disonansas / Slogan, metaphor, source domain, target domain, cognitive approach, metaphorical conceptualization, cognitive dissonance. |
en_US |
dc.title |
Metaforos reklaminiuose šūkiuose |
en_US |
dc.title.alternative |
Metaphors in Slogans |
en_US |
dc.title.alternative |
Metaphors in Slogans |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |