dc.description |
Medical tourism as an alternative form of tourism has begun
popular all over the world. For this reason, many countries are conducting various studies to develop new ones
strategies to make the best use of the potential and available of the healthcare system
advantages in their own country. One can note the successful examples where states have given
enough attention to the development of this branch of tourism and is now receiving attention and recognition throughout
in the medical tourism sector (Karakoc, 2016). This involves different types of users who have to
cultural, economic, political ties with the country of destination for medical services. Most
people choose to travel to another country for procedures such as plastic surgery, dentistry,
surgical treatment, which is more expensive in their home countries (Ridderstaat and Ozturk, 2020).
The benefits of medical tourism can be divided into three levels. At the micro level - from
incoming patients receive additional funding that helps maintain jobs and preserves
good professionals. At the regional level, it is a way to strengthen the community, infrastructure and popularize it
region as a destination for medical tourism. At the macro level - from the overall perspective of the country it is
is important because it not only attracts new tourists to the country, improves the overall image of the country around the world
context, but also brings significant revenues to the entire tourism sector (Naboka, 2018).
Looking at the overall data for the last two decades, it is seen to be extremely significant
interest in health care internationally. Improving medical services
the desire to take advantage of them has also increased in itself (Lang, 2019). Based on the latest data
the international medical tourism market amounts to about 45 - 72 million USD
showed that the average cost of one medical tourist service in the country ranges from 3,800 to 6,000 in the US
dollars (Ridderstaat and Ozturk, 2020).
Medical tourism generates direct revenues that contribute to any
economic development and facilitates the expansion of companies directly involved in medicine,
tourism services. Studies by Grand View Research, Inc. state that by
2026 the volume of the medical tourism market is expected to rise as high as $ 179.6.
In developing countries, overall health care has improved due to growing flows of medical tourists
system, start using more modern methods to treat diseases. Healthcare companies
collaborates with other service organizations to develop joint medical
tourism packages, from booking flights to health insurance (Akoijam and Khan, 2020).
Medical tourism is not new in Lithuania, as the figures show. According to Transport and
According to the research carried out by the Tourism Committee, in 2017 the income of medical tourism in Lithuania reached about 70
mln. and the country was visited by about 50 thousand. international patients. Our country continues to expand and improve
medical services to attract even more customers from around the world, especially
focusing on neighboring countries (Catellya, 2019). |
en_US |
dc.description.abstract |
Medicininis turizmas, kaip alternatyvi turizmo forma, pradėjo
populiarėti visame pasaulyje. Daugelis šalių dėl šios priežasties atlieka įvairius tyrimus, kuria naujas
strategijas, jog galėtų, kuo geriau išnaudoti sveikatos priežiūros sistemos galimybes bei turimus
pranašumus savo šalyje. Galima atkreipti dėmesį, į sėkmingus pavyzdžius, kuomet valstybės skyrė
pakankamai dėmesio šios turizmo šakos plėtojimui ir dabar sulaukia dėmesio ir pripažinimo visame
medicinos turizmo sektoriuje (Karakoc, 2016). Tai įtraukia įvairaus tipo vartotojus, kurie turi
kultūrinių, ekonominių, politinių ryšių su šalimi į kurią vykstą medicinos paslaugoms. Dauguma
žmonių renkasi keliauti į kitą šalį dėl tokių procedūrų, kaip plastinė chirurgija, odontologija,
chirurginis gydymas, kurios jų gimtose šalyse yra brangesnės (Ridderstaat ir Ozturk, 2020).
Medicinos turizmo teikiamą naudą galima išskirstyti trimis lygiais. Mikrolygiu – iš
atvykstančių pacientų yra gaunami papildomi finansai, kurie padeda išlaikyti darbo vietas bei išsaugo
gerus specialistus. Regioniniu lygmeniu tai būdas stiprinti bendruomenę, infrastruktūrą, populiarinti
regioną, kaip medicininio turizmo kryptį. Makrolygiu – žvelgiant iš bendros šalies perspektyvos tai
yra svarbu, nes pritraukia ne tik naujų turistų į šalį, gerina bendrą šalies įvaizdį viso pasaulio
kontekste, tačiau ir atneša dideles pajamas visam turizmo sektoriui (Naboka, 2018).
Stebint bendrus paskutinių dviejų dešimtmečių duomenis, matomas itin reikšmingas
susidomėjimas sveikatos priežiūros paslaugomis tarptautiniu mastu. Tobulinant medicinos paslaugas
savaime padidėjo ir noras pasinaudoti jomis (Lang, 2019). Remiantis naujausiais duomenimis
tarptautinė medicinos turizmo rinka siekia apie 45 – 72 milijonus JAV dolerių Atlikti užsienio tyrimai
parodė, jog vidutiniškai vieno medicinos turisto išlaidos paslaugų šalyje yra nuo 3800-6000 JAV
dolerių (Ridderstaat ir Ozturk, 2020).
Medicinos turizmas generuoja tiesiogines pajamas, kurios prisideda prie bet kurios
ekonomikos plėtros ir padeda plėstis įmonėms, kurios tiesiogiai susijusios su medicina, vaistais,
turizmo teikiamomis paslaugomis. Grand View Research, Inc atliktuose tyrimuose teigiama, jog iki
2026 m. tikimasi, jog medicininio turizmo rinkos apimtis pakils net iki 179.6 JAV dolerių.
Besivystančiose šalyse dėl augančių medicinos turistų srautų pagerėjo bendra sveikatos priežiūros
sistema, pradėti naudoti modernesni būdai ligoms gydyti. Sveikatos priežiūros paslaugų įmonės
bendradarbiauja su kitomis paslaugas siūlančiomis organizacijomis, kuriant bendrus medicininio
turizmo paketus – nuo skrydžių bilietų užsakymo iki sveikatos draudimo (Akoijam ir Khan, 2020).
Lietuvoje medicinos turizmas nėra naujiena, tai parodo ir skaičiai. Pasak, Transporto ir
Turizmo komiteto, atliktų tyrimų, 2017 metais medicininio turizmo pajamos Lietuvoje siekė apie 70
mln. eurų, o šalį aplankė apie 50 tūkst. tarptautinių pacientų. Mūsų šalis toliau plečia ir gerina
medicinos sektoriaus paslaugas, jog pritrauktų dar daugiau klientų iš viso pasaulio, ypač
orientuojantis į kaimynines šalis (Catellya, 2019). |
en_US |