DSpace talpykla

Vartotojų pasirinkimą, naudotis medicininio turizmo paslaugomis, lemiantys veiksniai: Lietuvos atvejis

Rodyti paprastą įrašą

dc.contributor.author Krištopavičiūtė, Ingrida
dc.date.accessioned 2020-08-27T09:50:03Z
dc.date.available 2020-08-27T09:50:03Z
dc.date.issued 2020-06-15
dc.identifier.uri http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/3952
dc.description Medical tourism as an alternative form of tourism has begun popular all over the world. For this reason, many countries are conducting various studies to develop new ones strategies to make the best use of the potential and available of the healthcare system advantages in their own country. One can note the successful examples where states have given enough attention to the development of this branch of tourism and is now receiving attention and recognition throughout in the medical tourism sector (Karakoc, 2016). This involves different types of users who have to cultural, economic, political ties with the country of destination for medical services. Most people choose to travel to another country for procedures such as plastic surgery, dentistry, surgical treatment, which is more expensive in their home countries (Ridderstaat and Ozturk, 2020). The benefits of medical tourism can be divided into three levels. At the micro level - from incoming patients receive additional funding that helps maintain jobs and preserves good professionals. At the regional level, it is a way to strengthen the community, infrastructure and popularize it region as a destination for medical tourism. At the macro level - from the overall perspective of the country it is is important because it not only attracts new tourists to the country, improves the overall image of the country around the world context, but also brings significant revenues to the entire tourism sector (Naboka, 2018). Looking at the overall data for the last two decades, it is seen to be extremely significant interest in health care internationally. Improving medical services the desire to take advantage of them has also increased in itself (Lang, 2019). Based on the latest data the international medical tourism market amounts to about 45 - 72 million USD showed that the average cost of one medical tourist service in the country ranges from 3,800 to 6,000 in the US dollars (Ridderstaat and Ozturk, 2020). Medical tourism generates direct revenues that contribute to any economic development and facilitates the expansion of companies directly involved in medicine, tourism services. Studies by Grand View Research, Inc. state that by 2026 the volume of the medical tourism market is expected to rise as high as $ 179.6. In developing countries, overall health care has improved due to growing flows of medical tourists system, start using more modern methods to treat diseases. Healthcare companies collaborates with other service organizations to develop joint medical tourism packages, from booking flights to health insurance (Akoijam and Khan, 2020). Medical tourism is not new in Lithuania, as the figures show. According to Transport and According to the research carried out by the Tourism Committee, in 2017 the income of medical tourism in Lithuania reached about 70 mln. and the country was visited by about 50 thousand. international patients. Our country continues to expand and improve medical services to attract even more customers from around the world, especially focusing on neighboring countries (Catellya, 2019). en_US
dc.description.abstract Medicininis turizmas, kaip alternatyvi turizmo forma, pradėjo populiarėti visame pasaulyje. Daugelis šalių dėl šios priežasties atlieka įvairius tyrimus, kuria naujas strategijas, jog galėtų, kuo geriau išnaudoti sveikatos priežiūros sistemos galimybes bei turimus pranašumus savo šalyje. Galima atkreipti dėmesį, į sėkmingus pavyzdžius, kuomet valstybės skyrė pakankamai dėmesio šios turizmo šakos plėtojimui ir dabar sulaukia dėmesio ir pripažinimo visame medicinos turizmo sektoriuje (Karakoc, 2016). Tai įtraukia įvairaus tipo vartotojus, kurie turi kultūrinių, ekonominių, politinių ryšių su šalimi į kurią vykstą medicinos paslaugoms. Dauguma žmonių renkasi keliauti į kitą šalį dėl tokių procedūrų, kaip plastinė chirurgija, odontologija, chirurginis gydymas, kurios jų gimtose šalyse yra brangesnės (Ridderstaat ir Ozturk, 2020). Medicinos turizmo teikiamą naudą galima išskirstyti trimis lygiais. Mikrolygiu – iš atvykstančių pacientų yra gaunami papildomi finansai, kurie padeda išlaikyti darbo vietas bei išsaugo gerus specialistus. Regioniniu lygmeniu tai būdas stiprinti bendruomenę, infrastruktūrą, populiarinti regioną, kaip medicininio turizmo kryptį. Makrolygiu – žvelgiant iš bendros šalies perspektyvos tai yra svarbu, nes pritraukia ne tik naujų turistų į šalį, gerina bendrą šalies įvaizdį viso pasaulio kontekste, tačiau ir atneša dideles pajamas visam turizmo sektoriui (Naboka, 2018). Stebint bendrus paskutinių dviejų dešimtmečių duomenis, matomas itin reikšmingas susidomėjimas sveikatos priežiūros paslaugomis tarptautiniu mastu. Tobulinant medicinos paslaugas savaime padidėjo ir noras pasinaudoti jomis (Lang, 2019). Remiantis naujausiais duomenimis tarptautinė medicinos turizmo rinka siekia apie 45 – 72 milijonus JAV dolerių Atlikti užsienio tyrimai parodė, jog vidutiniškai vieno medicinos turisto išlaidos paslaugų šalyje yra nuo 3800-6000 JAV dolerių (Ridderstaat ir Ozturk, 2020). Medicinos turizmas generuoja tiesiogines pajamas, kurios prisideda prie bet kurios ekonomikos plėtros ir padeda plėstis įmonėms, kurios tiesiogiai susijusios su medicina, vaistais, turizmo teikiamomis paslaugomis. Grand View Research, Inc atliktuose tyrimuose teigiama, jog iki 2026 m. tikimasi, jog medicininio turizmo rinkos apimtis pakils net iki 179.6 JAV dolerių. Besivystančiose šalyse dėl augančių medicinos turistų srautų pagerėjo bendra sveikatos priežiūros sistema, pradėti naudoti modernesni būdai ligoms gydyti. Sveikatos priežiūros paslaugų įmonės bendradarbiauja su kitomis paslaugas siūlančiomis organizacijomis, kuriant bendrus medicininio turizmo paketus – nuo skrydžių bilietų užsakymo iki sveikatos draudimo (Akoijam ir Khan, 2020). Lietuvoje medicinos turizmas nėra naujiena, tai parodo ir skaičiai. Pasak, Transporto ir Turizmo komiteto, atliktų tyrimų, 2017 metais medicininio turizmo pajamos Lietuvoje siekė apie 70 mln. eurų, o šalį aplankė apie 50 tūkst. tarptautinių pacientų. Mūsų šalis toliau plečia ir gerina medicinos sektoriaus paslaugas, jog pritrauktų dar daugiau klientų iš viso pasaulio, ypač orientuojantis į kaimynines šalis (Catellya, 2019). en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject Medicininis turizmas, plėtra, galimybių vertinimas en_US
dc.title Vartotojų pasirinkimą, naudotis medicininio turizmo paslaugomis, lemiantys veiksniai: Lietuvos atvejis en_US
dc.title.alternative Factors Influencing Consumers’ Choice (to Use Medical Tourism Services) of Medical Tourism Services: the Case of Lithuania en_US
dc.type Other en_US


Šiame įraše esantys failai

Šis elementas randamas kataloge(-uose)

Rodyti paprastą įrašą

Ieškoti DSpace


Naršyti

Mano paskyra