DSpace talpykla

Grupės aplinkos reikšmė ikimokyklinio amžiaus vaikų emocijų suvokimui ir raiškai

Rodyti paprastą įrašą

dc.contributor.author Augustinavičiūtė, Austėja
dc.date.accessioned 2019-01-24T07:41:34Z
dc.date.available 2019-01-24T07:41:34Z
dc.date.issued 2018-07
dc.identifier.uri http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/393
dc.description Pre-school age is an important stage in human‘s growth and therefore children need to be provided with an appropriate structure and environment that would help them to strengthen their skills, to perceive emotions, learn how to regulate them, gain a sense of empathy, ability to perceive and feel the environment and also follow the rules of conduct in certain social situations. Frequent cases of reticence, non-adaptation and aggression indicate that this area is still underestimated. Therefore, this paper raises the problem: what is the significance of preschool environment to children‘s ability to perceive and express emotions? The object of the paper is preschool environment and its significance to children‘s ability to perceive and express emotions. The aim of the paper is to analyze the significance of preschool environment to children‘s ability to perceive and to express emotions. The goals of the paper: 1. Theoretically substantiate group environment's importance on pre-school children’s ability to perceive and to express emotions. 2. Empirically reveal the point of view of pre-school education teachers about the importance of group's environment for the pre-school children's perception and expression of emotions. 3. To initiate, plan and organize educational project. The research was carried out in Kaunas city and 51 pre-school educator participated. Results revealed that preschool education teachers are unanimous in their point of view that children’s interaction with the surrounding group environment is important for the perception and expression of their emotions. Teachers greatly value their efforts to create a positive atmosphere in the group and to foster children's values. Educators also believe in their ability to manage and properly express their feelings, they also state that they are always interested in children's feelings and they help children to identify emotional states and allow them to express emotions freely, although sometimes children express emotions uncontrollably and improperly. The results of the project revealed the importance of learning ways to resolve conflicts and to properly redirect anger in preschool environment. en
dc.description.abstract Ikimokyklinis amžiaus tarpsnis yra svarbus žmogaus augimo etapas, todėl vaikams reikia struktūros ir aplinkos, kuri padėtų jiems stiprinti savo įgūdžius, susipažinti su emocijomis, išmokti jas reguliuoti, išsiugdyti empatijos jausmą, gebėjimą suvokti ir pajusti juos supančią aplinką bei laikytis elgesio taisyklių tam tikrose socialinėse situacijose. Dažnai pastebimi uždarumo, neprisitaikymo, agresijos pasireiškimo atvejai rodo, kad šiai sričiai vis dar skiriamas per menkas dėmesys. Todėl šiame darbe iškeliama problema: kokią reikšmę vaikų emocijų suvokimui ir raiškai turi ugdymo įstaigos, ikimokyklinio amžiaus vaikų grupės aplinka? Baigiamojo bakalauro darbo objektas yra grupės aplinka bei jos įtaka ikimokyklinio amžiaus vaikų emocijų suvokimui ir raiškai. Darbo tikslas - išsiaiškinti ikimokyklinio ugdymo pedagogų požiūrį į grupės aplinką ir jos įtaką ikimokyklinio amžiaus vaikų emocijų suvokimui ir raiškai. Darbo uždaviniai: 1. Teoriniame lygmenyje atskleisti grupės aplinkos įtaką vaikų emocijų suvokimui ir raiškai ikimokyklinio amžiaus laikotarpyje. 2. Empiriškai atskleisti ikimokyklinio ugdymo pedagogų požiūrį į grupės aplinkos reikšmę ikimokyklinio amžiaus vaikų emocijų suvokimui ir raiškai. 3. Inicijuoti, suplanuoti ir organizuoti edukacinį projektą. Tyrimas, kuris buvo atliktas Kauno mieste ir kurio metu buvo apklaustas 51 ikimokyklinio ugdymo pedagogas, atskleidė, kad ikimokyklinio ugdymo pedagogai vieningai laikosi nuomonės, kad vaiko sąveika su jį supančia aplinka yra svarbi jo emocijų suvokimui ir raiškai. Pedagogai labai gerai vertina savo pastangas sukurti teigiamą grupės atmosferą ir puoselėti vaikų vertybes, gebėjimą valdyti ir tinkamai reikšti jausmus, dažnai domisi vaikų jausmais, padeda vaikams įvardinti emocines būsenas bei sudaro vaikams sąlygas laisvai reikšti emocijas, tačiau kartais vaikai emocijas išreiškia nevaldomai ir audringai. Vykdyto projekto rezultatai atskleidė, kad vaikams svarbu ir pedagogams aktualu, tinkami konfliktų sprendimų ir pykčio nukreipimo būdai. Darbą sudaro: santrauka lietuvių ir anglų kalbomis, įvadas, teorinė dalis, tiriamoji dalis, edukacinio projekto aprašymas, išvados, literatūros sąrašas su 22 šaltiniais, darbe yra 17 paveikslų, 1 lentelė, 4 priedai; darbo apimtis – 43 puslapiai. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject Grupės aplinka, emocijų suvokimas, emocijų raiška, ikimokyklinis amžius en_US
dc.title Grupės aplinkos reikšmė ikimokyklinio amžiaus vaikų emocijų suvokimui ir raiškai en_US
dc.title.alternative Significance of pre-school environment to children’s ability to perceive and express emotions. en_US
dc.type Other en_US


Šiame įraše esantys failai

Šis elementas randamas kataloge(-uose)

Rodyti paprastą įrašą

Ieškoti DSpace


Naršyti

Mano paskyra