Santrauka:
Profesinio bakalauro darbe nagrinėjama 3 ţvaigţdučių ,,IBIS Kaunas Centre“ viešbučio
internetinių reklamų priemonių taikymo Y kartos atstovams pritraukimo tikslams metodika. Kadangi dauguma rinkos vartotojų tampa Y kartos atstovai, turintys išskirtinų savybių nei kitos ţmonių kartos, dauguma viešbučių save reprezentuoti turi skirtingais būdais norėdami pritraukti bei išlaikyti naujus ir esamus klientus. Šiuo metu viešbučiai save reprezentuoja įvairiose viešbučių rezervavimo sistemose, socialiniuose tinkluose, internetiniuose tinklapiuose, tačiau pastovus bei kasdieniškas viešinimo planas ilgainiui atsibosta ir nepritraukia naujų klientų. Siekiant atsiţvelgti į esamą 3 ţvaigţdučių ,,IBIS Kaunas Centre“ viešbučio internetinės reklamos priemones, buvo pasirinkta atlikti kombinuotą tyrimą - anketinė apklausą ir eksperimentą naudojant ,,Eye-tracking“ išmaniąją technologiją bei interviu su viešbučio ,,IBIS Kaunas Centre“ darbuotoja.
Teorinėje dalyje pateikiama vartotojų nustatymo analizė, internetinės reklamos priemonės, viešbučiuose naudojamos internetinės reklamos. Praktinėje dalyje – atlikta turimų viešbučio internetinio tinklapio tinkamumo Y kartos vartotojams analizė.
Darbą sudaro 49 puslapiai, 4 lentelės, 7 paveikslai, 49 literatūros ir informacijos šaltiniai, 6 priedai.
Description:
The professional bachelor's thesis deals with the use of 3-star IBIS Kaunas Center Internet advertising tools for representatives of generations for method of attracting points. As most consumer users become generational agents with exceptional characteristics than those of other generations, most hotels have to express themselves in different ways in order to attract and retain new and existing customers. Currently, hotels represent themselves in various hotel reservation systems, social networks, web sites, but a permanent and daily publicity plan will eventually deteriorate and attract new customers. The aim of the work is to evaluate the suitability of 3 star IBIS Kaunas Center hotel site for the "Generation Y" segment. Tasks: 1. Carry out analysis of hotel market targeting methods. 2. Analyze online advertising and online advertising tools. 3. An analysis of online advertising tools used in hotels. 4. To investigate the suitability of 3-star IBIS Kaunas Center hotels for users of the Y generation. 5. Submit suggestions to improve the effectiveness of online advertising tools for the goals of attracting representatives of the Y generation. In order to take into account the existing 3-star hotel IBIS Kaunas Center's online advertising facilities, a combined survey - a questionnaire survey and an experiment using Eyetracking intelligent technology and an interview with IBIS Kaunas Center - was chosen. The theoretical part provides analysis of consumer identification, online advertising tools, online advertising for hotels. In the practical part - the existing analysis of the suitability of the hotel web site has been performed. The results of the research showed that Y-generation users are attracted to the service sector by promoting recommendations about the company itself, appearing websites and an active social account. In order to maintain the users of Y, it is important to improve, create new, up-to-date online tools.