Santrauka:
Temos aktualumas - Vaikai turintys negalią - tarp jų ir kompleksinę gyvena ne tik šeimose, bet ir globos įstaigose, laikinoje arba nuolatinėje globoje. Tarpinstituciškai atstovauti tokį asmenį privaloma ofiacialaus globėjo, t.y. globos įstaigos administracijos paskirtam asmeniui – socialiniui darbuotojui. Šis specialistas geriausiai žinodamas kliento problemas, charakteristiką bendradarbiaudamas su kitomis institucijomis siekia, kad klientas gautų jam būtinas paslaugas, medicininę priežiūrą, kokybišką ugdymą, kad būtų užtikrintas tiek fizinis tiek psichologinis saugumas. Siekiant šių tikslų būtinas įstaigų darnus ir kompetetingas bendradarbiavimas.
Pagrindiniai žodžiai – tarpinstituciškai, nepilnametis, kompleksinė negalia, atstovavimas ir tarpininkavimas, globos įstaiga.
Tyrimo objektas - socialinio darbuotojo patiriami sunkumai, atstovaujant ir tarpininkaujant globos įstaigos nepilnamečius klientus, turinčius kompleksinę negalią.
Tyrimo tikslas - nustatyti socialinio darbuotojo patiriamus sunkumus tarpinstituciškai atstovaujant ir tarpininkaujant nepilnamečius globos įstaigos klientus turinčius kompleksinę negalią.
Tyrimo uždaviniai - pateikti globos įstaigų klientų charakteristiką. Apibrėžti socialinių darbuotojų funkcijas, atstovaujant ir tarpininkaujant klientus turinčius kompleksinę negalią. Atskleisti sunkumus, socialiniam darbuotojui siekiant atstovauti neįgalius nepilnamečius klientus.
Tyrimo metodika – kokybinis tyrimas, tyrimo metu buvo naudotas strukturizuotas interviu.
Tyrimo išvados - Tyrime dalyvave informantai įvardino pagrindines įstaigas su kuriomis daugiausiai tenka bendradarbiauti, tai: gydymo, ugdymo įstaigos, kitos institucijos. Pagrindinėmis problemomis įvardino: darbuotojų nekompetenciją, empatijos stoką, įsisenėjusius stereotipus negalią turinčių, globos įstaigos asmenų atžvilgiu. Informantai atskleidė, kad susiduria su teisinėmis problemomis: reikalavimu atlikti jiems nepriklausančias funkcijas, galiojančių įstatymų ar taisyklių iškraipymu kliento nenaudai. Informantai paminėjo, kad jiems tiek asmeninių išgyvenimų, tiek profesinių sunkumų sukėlė institucinės globos pertvarka. Šiame etape sunkiausia buvo: prisiimti naujas funkcijas, skuboti sprendimai, klientų psichologinė būsena adabtaciniu periodu.
Description:
Relevance of the topic - Children with disabilities - including those living in a complex not only in families, but also in care institutions, temporary or permanent care. Interinstitutional representation of such a person is mandatory for the official guardian, i. a person appointed by the administration of the care institution - a social worker. This specialist, knowing the client's problems best, in cooperation with other institutions, seeks to ensure that the client receives the necessary services, medical care, quality education to ensure both physical and psychological safety. Achieving these goals requires coherent and competent cooperation between institutions.
Key words - inter-institutional, minor, complex disability, representation and mediation, care institution.
The object of the research - is the difficulties experienced by a social worker in representing and mediating minor clients of a care institution with a complex disability.
The aim of the research - is to determine the difficulties experienced by a social worker in inter-institutional representation and mediation of minor clients of a care institution with a complex disability.
Objectives of the research - To present the characteristics of clients of care institutions. It defines the functions of social workers in representing and mediating clients with complex disabilities. Identify difficulties for the social worker to successfully represent a disabled minor client.
Research methodology - qualitative research, structured interviews were used during the research.
Findings of the study: The informants who participated in the research named the main institutions with which they mostly have to cooperate, namely: medical and educational institutions, other institutions. The main problems were: incompetence of staff, lack of empathy, entrenched stereotypes about people with disabilities in care institutions. Informants revealed that they face legal problems: the requirement to perform functions outside their control, the distortion of existing laws or regulations to the detriment of the client. Informants mentioned that they had both personal experiences and professional difficulties caused by the transformation of institutional care.