DSpace talpykla

Veiksniai, lemiantys, pacientų individualios burnos higienos priemonių pasirinkimą

Rodyti paprastą įrašą

dc.contributor.author Samušytė, Dovilė
dc.date.accessioned 2020-08-25T08:46:20Z
dc.date.available 2020-08-25T08:46:20Z
dc.date.issued 2020-06-22
dc.identifier.uri http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/3848
dc.description Relevance of the topic. Oral health is defined as a condition in which there is no chronic mouth and face pain, oral and throat cancer, oral infections, ulcers, periodontal disease, caries, tooth loss, and other diseases and disorders that limit a person’s chances. In Lithuania, the choice and availability of individual oral hygiene products is constantly increasing, but the oral health of the population is deteriorating. The main indicators reflecting oral health (prevalence of tooth decay) in Lithuania show a very poor oral health status of the population. Preventive behaviour reduces the risk of oral disease and is closely linked to demographic, social and economic factors. Problem: What factors determine patients' choice of individual oral hygiene measures. Object: Patients' attitudes to the factors that determine the choice of individual oral hygiene products. The objective: to reveal patients' attitudes towards the factors that determine the choice of individual oral hygiene products. The tasks: 1. Describe the variety of individual oral hygiene products. 2. Theoretically substantiate the factors that determine the choice of individual oral hygiene products for patients. 3. To reveal patients' attitudes to the factors that determine the choice of individual oral hygiene measures, depending on education, gender and income. The methodology of the study. A quantitative study was performed, the data collection method was chosen - a questionnaire. The study involved 100 respondents (50 women and 50 men). The obtained research results are analysed in Microsoft Office Excel (2016) software package and are presented in the final work. The research results. The study found that oral health is directly related to education, average monthly income and gender. The study revealed that individuals with higher university and non-university education rate their oral condition better than those with secondary or basic education. A comprehensive survey and categorisation of respondents by average monthly income revealed a tendency for more earners to have better oral health status than those with an average monthly income of the minimum wage. There is a tendency for women to rate their oral health worse than men, but men are more likely not to be interested in their oral health and know less about their current oral condition than women. The next part of the study examined that the majority of patients tend to purchase individual oral hygiene products in supermarkets, depending on the price and quality of the product, only a small proportion of respondents pay attention to the recommendations of oral hygienists or dentists. There has been a tendency for people to be more likely to trust the recommendations of dentists than oral hygienists or pharmacists. Respondents do not feel strongly about the effect of advertising when choosing oral hygiene products, but the study found that men are more prone to the effect of advertising than women. en_US
dc.description.abstract Temos aktualumas. Burnos sveikata apibūdinama kaip būklė, kurioje nėra lėtinio burnos ir veido skausmo, burnos ir gerklės vėžio, burnos infekcijų, opų, periodonto ligų, ėduonies, dantų netekimo ir kitų ligų bei sutrikimų, kurie riboja asmens galimybes. Lietuvoje nuolat didėja individualios burnos higienos priemonių pasirinkimas bei prieinamumas, tačiau gyventojų burnos sveikata prastėja. Pagrindiniai burnos sveikatą atspindintys rodikliai (KPI, dantų ėduonies paplitimas) Lietuvoje parodo itin prastą gyventojų burnos sveikatos būklę. Prevencinis elgesys mažina burnos ligų riziką ir yra glaudžiai susijęs su demografiniais, socialiniais ir ekonominiais veiksniais. Problema: kokie veiksniai lemia pacientų individualios burnos higienos priemonių pasirinkimą. Objektas: pacientų požiūris į veiksnius, lemiančius individualios burnos higienos priemonių pasirinkimą. Tikslas: atskleisti pacientų požiūrį į veiksnius, lemiančius individualios burnos higienos priemonių pasirinkimą. Uždaviniai: 1. Aprašyti individualios burnos higienos priemonių įvairovę. 2. Teoriškai pagrįsti veiksnius, lemiančius pacientų individualios burnos higienos priemonių pasirinkimą. 3. Atskleisti pacientų požiūrį į veiksnius, lemiančius individualios burnos higienos priemonių pasirinkimą, priklausomai nuo išsilavinimo, lyties ir pajamų. Tyrimo metodika. Atliktas kiekybinis tyrimas, pasirinktas duomenų rinkimo metodas –anketa. Tyrime dalyvavo 100 respondentų (50 moterų ir 50 vyrų). Gauti tyrimo rezultatai analizuoti Microsoft Office Excel (2016) programos paketu ir yra pateikti baigiamajame darbe. Tyrimo rezultatai. Atlikto tyrimo metu buvo išsiaiškinta, kad burnos sveikata yra tiesiogiai susijusi su išsilavinimu, vidutinėmis mėnesinėmis pajamomis, lytimi. Tyrimas atskleidė, kad aukštąjį universitetinį ir neuniversitetinį išsilavinimą turintys asmenys savo burnos būklę vertina geriau, už vidurinį ar pagrindinį išsilavinimą turintys. Atlikus išsamų tyrimą ir suskirsčius respondentus į kategorijas pagal vidutines mėnesines pajamas išryškėjo tendencija, kad daugiau uždirbantys asmenys turi geresnę burnos sveikatos būklę nei tie asmenys, kurių vidutinės mėnesinės pajamos siekia minimalų darbo užmokestį. Išryškėjo tendencija, kad moterys savo burnos sveikatą įvertina prasčiau, nei vyrai, tačiau vyrai yra labiau linkę nesidomėti savo burnos sveikata ir apie savo dabartinę burnos būklę informacijos žino mažiau nei moterys. Kitoje tyrimo dalyje buvo ištirta, kad didžiausia pacientų dalis individualios burnos higienos priemones yra linkę įsigyti prekybos centruose, atsižvelgdami į prekės kainą bei kokybę, tik maža dalis apklaustųjų atkreipia dėmesį į burnos higienistų ar gydytojų odontologų rekomendacijas. Išryškėjo tendencija, kad žmonės gydytojų odontologų rekomendacijomis yra labiau linkę pasitikėti nei burnos higienistų ar vaistininkų. Reklamos poveikio renkantis burnos higienos priemones apklaustieji stipraus nejaučia, tačiau tyrimo metu buvo išsiaiškinta, kad reklamos poveikiui vyrai pasiduoda labiau nei moterys. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject burnos higiena, burnos higienos priemonės en_US
dc.title Veiksniai, lemiantys, pacientų individualios burnos higienos priemonių pasirinkimą en_US
dc.title.alternative Factors determining the choice of individual oral hygiene products for patients en_US
dc.type Other en_US


Šiame įraše esantys failai

Šis elementas randamas kataloge(-uose)

Rodyti paprastą įrašą

Ieškoti DSpace


Naršyti

Mano paskyra