DSpace talpykla

UAB „Vilkijos gija“ marketingo komplekso tobulinimo sprendimai

Rodyti paprastą įrašą

dc.contributor.author Simonavičienė, Vesta
dc.date.accessioned 2019-01-23T07:54:50Z
dc.date.available 2019-01-23T07:54:50Z
dc.date.issued 2018-06
dc.identifier.uri http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/355
dc.description Vesta Simonavičienė. Professional BA thesis. Solutions for improving the company's marketing complex. Supervisor Dr./Lecturer/Assistant Rasa Gudonavičienė. Kauno Kolegija/ University of Applied Sciences, Faculty of Management and Economics, Department of Administration. - Kaunas, 2018. 61 pages. Marketing activity, its situation is relevant for any company, because in the marketing process itself the marketing mix is provided, with the help of which the company can choose the optimal variant of its economic-financial activity. At the moment, with the rapid development of globalization processes, with the rapid growth of competition, the application of an optimal marketing complex system becomes especially relevant to any company so that it can survive, ensure the success of its operations and develop in a modern, competitive market with a high level of dynamism. The main problem of the (professional BA thesis) - what kind of UAB ,,Vilkijos gija” possibilities to improve the marketing complex in order to meet the needs of consumers and strengthen their position in the market? The aim of the (professional BA thesis) - to determine the possibilities of improving the marketing complex of UAB ,,Vilkijos gija”. Methods of the (professional BA thesis) – analysis of scientific literature, PEST analysis, SWOT analysis, questionnaire survey. The structure – The theoretical part defines the concept of a marketing complex, discusses the elements of the marketing complex. The analytical part of the work presents the results of the analysis of marketing environment and marketing complex of UAB “Vilkijos gija”. The Consumer Inspectorate of UAB "Vilkija gija" is presented, during which it was sought to find out their opinion on the company's used marketing complex and directions of its improvement. In the project part the action plan for improving the marketing complex of UAB "Vilkijos gija" is presented. Customers are satisfied with the quality of the product and its design, meeting consumer expectations, but according to consumers, the company should improve its price and assortment decisions. There are still cases where orders are delayed by users. Therefore, the company should analyze the production chain and identify the causes of delays so that they can be eliminated and, at the same time, increase customer satisfaction. The work consists of 61 pages, 16 tables, 28 pictures, 2 references and sources of information, 1 appendices. en
dc.description.abstract Marketingo veikla, jos situacija yra aktuali bet kuriai įmonei, nes pačiame marketingo veiklos procese numatytas marketingo priemonių kompleksas, kuris padėtų įmonei pasirinkti optimalų savo ūkinės - finansinės veiklos variantą. Šiuo metu sparčiai vystantis ekonomikos globalizacijos procesams, sparčiai didėjant konkurencijai, optimalios marketingo komplekso sistemos taikymas tampa ypač aktualiu bet kuriai įmonei, kad ji galėtų išsilaikyti, užtikrinti veiklos sėkmę ir vystytis šiuolaikinėje konkurencingoje rinkoje, pasižyminčioje aukštu dinamikos lygiu. Darbo problema: kokios UAB „Vilkijos gija“ galimybės tobulinti marketingo kompleksą, kad patenkintų vartotojų poreikius bei sustiprintų savo pozicijas rinkoje? Darbo tikslas: nustatyti UAB „Vilkijos gija“ marketingo komplekso tobulinimo galimybes. Darbo metodai: mokslinės literatūros analizė, PEST analizė, SSGG analizė, anketinė apklausa. Darbo struktūra. Teorinėje dalyje pateikiamas marketingo komplekso sąvokos apibrėžimas, aptariami marketingo komplekso elementai. Analitinėje darbo dalyje pateikiami UAB „Vilkijos gija“ marketingo aplinkos ir marketingo komplekso analizės rezultatai. Pateikiami UAB „Vilkijos gija“ vartotojų apklausos, kurios metu siekta išsiaiškinti jų nuomonę apie įmonės naudojamą` marketingo kompleksą ir jo tobulinimo kryptis. Projektinėje dalyje pateiktas UAB „Vilkijos gija“ marketingo komplekso tobulinimo veiksmų planas. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject PEST, detalizavimą, inovatyvus, daugiaprofilinė, telemarketingo, dinamikos, identifikuoti, potencialaus, globalizacijos, internacionalizacijos, diversifikavusi, ISO. en_US
dc.title UAB „Vilkijos gija“ marketingo komplekso tobulinimo sprendimai en_US
dc.title.alternative Solutions for improving the company's marketing complex en
dc.type Other en_US


Šiame įraše esantys failai

Šis elementas randamas kataloge(-uose)

Rodyti paprastą įrašą

Ieškoti DSpace


Naršyti

Mano paskyra