dc.contributor.author |
Kizalienė, Gintarė |
|
dc.date.accessioned |
2020-07-16T07:23:12Z |
|
dc.date.available |
2020-07-16T07:23:12Z |
|
dc.date.issued |
2020-06-18 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/3540 |
|
dc.description |
Relevance of the research. Playing games children examine, obtain new skills, learn to manage their emotions, create relations with the peers, adults, environment and themselves. A large number of scientists used to express their interest in game and game importance to social competence. A part of Lithuanian and foreign educational scientists started to examine game in the mixed-age groups of children and have noticed that the mixed-age groups show less conflicts and warmer communication; children feature higher independence; younger children develop faster. The elder ones learn to assist their younger friends, to understand the meaning of custody, sense of assistance, to develop their skills of leadership and care.
Identification of the problem: how do games help children to develop their social competence in mixed-age groups?
The object: games in the mixed-age groups and their impact on developing social competences.
The aim of the paper: to reveal the impact of a game on developing social competences in mixed-age groups. |
en_US |
dc.description.abstract |
Temos aktualumas. Žaidimo metu vaikai tyrinėja, įgyja naujų gebėjimų, mokosi valdyti savo emocijas, kuria santykius su bendraamžiais, suaugusiaisiais, aplinka, pačiu savimi, todėl dauguma mokslininkų pradėjo domėtis žaidimu, jo kilme bei reikšme socialinei kompetencijai. Dalis Lietuvos ir užsienio edukologų žaidimą tyrinėti pradėjo mišriose vaikų amžiaus grupėse ir pastebėjo, kad grupėse vyksta mažiau konfliktų, bendravimas tarp vaikų yra šiltesnis, vaikai turi didesnį savarankiškumo jausmą, jaunesni vaikai greičiau ugdosi. Vyresni vaikai mokosi padėti mažesniems draugams, suprasti, kas yra globa, pagalbos jausmas, ugdosi priežiūros, lyderystės įgūdžius.
Problema: kaip žaidimai padeda vaikams ugdytis socialinę kompetenciją mišraus amžiaus vaikų grupėse?
Objektas: žaidimai mišraus amžiaus vaikų grupėse ir jų įtaka ugdant socialinę kompetenciją.
Darbo tikslas: atskleisti žaidimų reikšmę mišraus amžiaus grupėse ugdant socialinę kompetenciją. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.subject |
Žaidimai, socialinė kompetencija, mišraus amžiaus vaikų grupės |
en_US |
dc.title |
Žaidimų reikšmė ugdant socialinę kompetenciją mišraus amžiaus grupėse |
en_US |
dc.title.alternative |
Importance of Games in the Development of Social Competence in Mixed Age Groups |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |