dc.contributor.author |
Adomaitienė, Lina |
|
dc.date.accessioned |
2020-07-14T09:49:40Z |
|
dc.date.available |
2020-07-14T09:49:40Z |
|
dc.date.issued |
2020-06-18 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/3387 |
|
dc.description |
The relevance of the topic. Proper organization of outdoor activities is very important, it is necessary to take into account the needs of children and their age (Burškaitienė, 2014). However, changes in tche labor market of teachers, increasing requirements for social and cognitive competencies cause problems for teachers in organizing activities in the field of children’s experiential education/learning (A. Baltakienė ir E. Povilaikienė, 2016).
Research issue - what are the opportunities for experiential education of children aged 4-5 in outdoor areas?
The object of the work - opportunities for experiential education of children aged 4-5 in outdoor areas.
The aim of the work - to reveal the opportunities for experiential education of children aged 4-5 in outdoor areas. |
en_US |
dc.description.abstract |
Temos aktualumas/naujumas. Labai svarbu tinkamai organizuoti veiklas lauko aplinkoje, būtina atsižvelgti į vaikų poreikius bei jų amžių (Burškaitienė, 2014). Tačiau pokyčiai pedagogų darbo rinkoje, didėjantys reikalavimai socialinėms, kognityvinėms kompetencijoms sukelia pedagogams problemų organizuojant veiklas vaikų patirtinio ugdymo/-si lauko erdvėse (A. Baltakienė ir E. Povilaikienė, 2016).
Tyrimo problema - kokios 4-5 m. vaikų patirtinio ugdymo/-si galimybės lauko erdvėse?
Tyrimo objektas - 4-5 m. vaikų patirtinio ugdymo/-si galimybės lauko erdvėse.
Tyrimo tikslas - atskleisti 4-5m. vaikų patirtinio ugdymo/-si galimybes lauko erdvėse. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.subject |
Patirtinis ugdymas, lauko aplinka |
en_US |
dc.title |
4-5 m. vaikų patirtinio ugdymo/-si galimybės lauko aplinkoje |
en_US |
dc.title.alternative |
Opportunities for Experiential Education of Children Aged 4-5 in an Outdoor Environment |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |