dc.contributor.author |
Grincevičienė, Dovilė |
|
dc.date.accessioned |
2020-07-13T11:37:50Z |
|
dc.date.available |
2020-07-13T11:37:50Z |
|
dc.date.issued |
2020-06-18 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/3360 |
|
dc.description |
Games for pre-schoolers are not only a fun time but also a way of learning. Although
interactive educational teaching aids are recommended due to the ever-expanding technology
however computer technology and digital games leads to low physical activity in children. The
interactive floor is deemed to be one of the interactive educational tools that increase the physical
activity of children. However, scientific sources emphasize that, although interactive educational
tools have to be integrated into the educational process, due to lack of educators confidence,
insufficient skills and knowledge about technologies and operational use consequently leads to
teachers not using the offered technologies.
The problematic question of this thesis – teachers at pre-school education institutions do
not effectively utilize modern interactive educational tools in to the education process
The problem of the paper. The teachers don’t use modern interactive educational tools
effectively at the educational process in pre-school institutions.
The aim / goal of the paper is to find out how to effectively use the interactive floor in the
pre-school education institution in order to achieve the set educational goals.
The subject of the paper is the effective use of interactive floors in pre-school education. |
en_US |
dc.description.abstract |
Žaidimai ikimokyklinio amžiaus vaikams tai ne tik smagus laiko praleidimas, bet ir
ugdymosi būdas. Nors interaktyvios ugdymo priemonės yra rekomenduojamos dėl vis atsirandančių
naujų technologijų, tačiau kompiuterinės technologijos, skaitmeniniai žaidimai sąlygoja žemą vaikų
fizinį aktyvumą. Viena iš interaktyvių ugdymo priemonių didinančių vaikų fizinį aktyvumą
laikytinos interaktyvios grindys. Tačiau moksliniuose šaltiniuose akcentuojama, kad nors
interaktyvios ugdymo priemonės turi būti integruojamos į ugdymo procesą, tačiau pedagogai savimi
nepasitiki, turi per mažai įgūdžių ir žinių apie technologijas ir jų panaudojimą, todėl nesinaudoja
siūlomomis technologijomis. Šio baigiamojo darbo problema - ikimokyklinio ugdymo įstaigose
pedagogai ugdymo procese nepakankamai efektyviai panaudoja šiuolaikines interaktyvias ugdymo
priemones.
Tyrimo problema. Ikimokyklinio ugdymo įstaigose pedagogai ugdymo procese
nepakankamai efektyviai panaudoja šiuolaikines interaktyvias ugdymo priemones.
Tyrimo objektas - interaktyvių grindų efektyvus panaudojimas ikimokyklinio ugdymo
įstaigoje.
Tyrimo tikslas - išsiaiškinti, kaip ikimokyklinio ugdymo įstaigoje efektyviai panaudoti
interaktyvias grindis siekiant užsibrėžtų ugdymo tikslų. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.subject |
Interaktyvios grindys, ikimokyklinio ugdymo įstaiga |
en_US |
dc.title |
Interaktyvių grindų efektyvus panaudojimas ikimokyklinio ugdymo įstaigoje |
en_US |
dc.title.alternative |
Interactive Floors Effective Use in Pre-School Education |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |