DSpace talpykla

Ergoterapijos poreikis vaikams, laikinai gyvenantiems globos namuose

Rodyti paprastą įrašą

dc.contributor.author Paulauskaitė, Agnė
dc.date.accessioned 2020-06-22T10:19:13Z
dc.date.available 2020-06-22T10:19:13Z
dc.date.issued 2020-06-18
dc.identifier.uri http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/2988
dc.description The Problem of the research. What is the need for occupational therapy for children living temporarily in a foster home? The aim of the research. To reveal the need of occupational therapy for preschool children living temporarily in foster homes. To achieve this goal, the following questions are arised: What problems do the children living temporarily in a foster home face in their daily activities? What problems do the educators working in the foster homes face with? What could be the role of an occupational therapist for children living temporarily in a foster institution? Methods used in the thesis: analysis of scientific literature, interviews, observation. Subjects. 7 children living temporarily in a foster home and 3 educators working in a foster home. Insights from the study: an empirical study revealed that educators who work in foster homes face many problems related to the day-to-day children support. When caring for hygiene activities, foster children have fears about the premises they did not have at home, which makes it difficult to teach children hygiene skills. While working, they are constantly faced with the need to develop the child’s fine motor skills, because of theirs non-formation, children are unable to dress and tie shoes. Empirical research showed that children living in foster homes need for occupational therapist assistance in daily activities. Minimum help is needed for 3 children developing hygiene skills, 3 children to dress, 1 child to eat and children to develop the ability to use the toilet. The need for medium help is observed for developing of 2 children’s eating functions, 2 children’s dressing skills, and 1 child’s hygiene skills. These children already need help developing the simplest skills. Among the observed children, there was also a fixed need for maximum help, when children are completely dependent on help: 1 child had no hygiene and 1 child had no using toilet skills. Thus, the overall results of the study indicate that the need for occupational therapist assistance may be required for hygiene, dressing, and using toilet skills. en_US
dc.description.abstract Tyrimo problema. Koks ergoterapijos poreikis vaikams, laikinai gyvenantiems globos namuose? Tyrimo tikslas. Nustatyti ergoterapijos poreikį ikimokyklinio amžiaus vaikams laikinai gyvenantiems globos namuose. Tikslui pasiekti keliami šie klausimai: su kokiomis problemomis kasdienėje veikloje susiduria vaikai, laikinai gyvenantys globos namuose? Su kokiomis vaikų problemomis susiduria auklėtojos dirbančios globos namuose? Koks galėtų būti ergoterapeuto vaidmuo vaikams laikinai gyvenantiems globos įstaigoje? Darbe naudoti tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė, interviu, stebėjimas. Tiriamieji. 7 vaikai, laikinai gyvenantys globos namuose ir trys auklėtojos, dirbančios vaikų globos namuose. Atlikus tyrimą gautos įžvalgos: Atliktas empirinis tyrimas atskleidė, kad auklėtojos, kurios dirba vaikų globos namuose susiduria su daugeliu problemų, kurios susijusios su teikiama kasdiene pagalba vaikui. Globojami vaikai atlikdami higienos veiklas turi suformuotas baimes dėl tų patalpų, kurių namuose neturėjo, kas sudaro sunkumus mokant vaikus higienos įgūdžių. Dirbdamos nuolat susiduria su poreikiu lavinti vaiko smulkiosios motorikos įgūdžius, kadangi dėl jų nesusiformavimo vaikai negeba užsisegti, apsiauti ir užsirišti batų. Atliktas empirinis tyrimas atskleidė, kad vaikams, gyvenantiems globos namuose yra reikalinga ergoterapeuto pagalba kasdienėje veikloje. Minimali pagalba reikalinga 3 vaikams ugdantis higienos įgūdžius, 3 vaikų apsirengimo įgūdžius, 1 vaikui valgant, ir 3 vaikams ugdantis gebėjimo naudotis tualetu gebėjimus. Vidutinės pagalbos poreikis stebimas 2 vaikų valgymo funkcijų lavinimui, 2 vaikų apsirengimo įgūdžių ugdymui, 1 vaiko higienos gebėjimų ugdymui. Šiems vaikams jau yra reikalinga pagalba ugdant paprasčiausius gebėjimus. Tarp stebimų vaikų buvo fiksuotas ir absoliučios pagalbos poreikis, kuomet vaikai yra visiškai priklausomi nuo pagalbos: 1 vaiko higienos ir 1 vaiko naudojimosi tualetu srityse. Taigi bendri tyrimo rezultatai parodo, kad ergoterapijos poreikis gali būti reikalingas atliekant higienos, apsirengimo ir naudojimosi tualetu funkcijas. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject Vaikai, laikini globos namai, ergoterapija, poreikis. en_US
dc.title Ergoterapijos poreikis vaikams, laikinai gyvenantiems globos namuose en_US
dc.title.alternative The Need for Occupational Therapy for Children Living Temporarily in a Foster Home en_US
dc.type Other en_US


Šiame įraše esantys failai

Šis elementas randamas kataloge(-uose)

Rodyti paprastą įrašą

Ieškoti DSpace


Naršyti

Mano paskyra