Santrauka:
Tyrimo problema: Kaip kinta funkciniai judesiai po diferencinio mokymo, asmenims patyrusiems GSI?
Tyrimo objektas: Asmenų, patyrusių GSI, funkcinių judesių kaita po diferencinio mokymo taikymo.
Darbo tikslas: Įvertinti diferencinio mokymo poveikį asmenų, patyrusių galvos smegenų insultą, funkciniams judesiams. Pasirinktam darbo tikslui buvo iškelti uždaviniai:
1. Įvertinti asmenų, patyrusių galvos smegenų insultą, funkcinių judesių kaitą po diferencinio mokymo taikymo.
2. Įvertinti asmenų, patyrusių galvos smegenų insultą, funkcinės būklės kaitą po diferencinio mokymo taikymo.
3. Įvertinti asmenų, patyrusių galvos smegenų insultą, pusiausvyros bei eisenos kaitą po diferencinio mokymo taikymo.
Tyrimas buvo vykdomas VšĮ Kauno klinikinėje ligoninėje, fizinės medicinos ir reabilitacijos II skyriuje. Tyrime dalyvavo 4 tiriamieji. Buvo vykdomi viršutinės ir apatinės galūnės motorinės funkcijos atsigavimo (Fugl-Meyer skalė), funkcinio mobilumo (Rivermedo judesių įvertinimo skalė), funkcinės būklės (Keitel funkcinis judėjimo testas), pusiausvyros („Stotis ir eiti“ testas) ir eisenos (Tinetti testo dalis eisenai) vertinimai. Tyrimo asmenims buvo taikomi kineziterapijos užsiėmimai grįsti diferenciniu mokymu. Išvados:
1. Stebima tendencija, kad diferencinio mokymo metodas gerina asmenų, patyrusių galvos smegenų insultą, apatinių ir viršutinių galūnių funkcinius judesius.
2. Taikant diferencinio mokymo metodą, pagerėja asmenų, patyrusių galvos smegenų insultą, funkcinė būklė.
3. Stebima tendencija, kad diferencinis metodas gerina eisenos kokybę bei dinaminę pusiausvyrą asmenims, patyrusiems galvos smegenų insultą.
Description:
Work object: The changes of functional movements in patients after stroke applying differential training.
Work problem: How does functional movements change after applying differential training to patients after stroke?
The aim: To evaluate the effect of differential training on functional movements for patients after stroke. The objectives:
1. To evaluate the changes of functional movements in patients after stroke applying differential training.
2. To evaluate the changes of functional condition in patients after stroke applying differential training.
3. To evaluate the changes of balance and gait in patients after stroke applying differential training.
The study was implemented in Kaunas Clinical Hospital, department of Physical Medicine and Rehabilitation. The study was examined 4 of participants. Methodology: assessments of upper and lower extremity of motor function recovery (Fugl-Meyer scale), functional mobility (Rivermead mobility index), functional condition (Keitel function test), balance (Performance Oriented Mobility Assessment) and gait (Timed Up and Go Test). Physiotherapy classes based on differential training were applied. Conclusion:
1. Observed tendency, that differential training improves the functional movements of lower and upper extremities in patients after stroke.
2. Applying the differential training method, observed tendency, that it improves the functional condition of individuals after stroke.
3. Observed tendency, that differential training improves gait quality and dynamic balance in patients after stroke.