Santrauka:
Baigiamojo darbo tikslas ir objektas: aktualizuoti socialinės partnerystės, klasterizacijos bei tinklaveikos vystymo įdėją, analizuojant jos svarbą ir teikiamą naudą XXI – ajme amžiuje veikiančioms kultūrinių ir kūrybinių industrijų (KKI) organizacijoms, vertinant tai, kaip pamatinę sėkmingos organizacijos veiklos pagrindo sąlygą. Atlikus mokslinės medžiagos ir VšĮ „Kaunas 2022“ ir jos partnerių bendradarbiavimo analizę, parengti rekomendacijas socialinės partnerystės (klasterizacijos) vystymui kultūros organizacijose.
Baigiamojo darbo problema: nepakankamas KKI srities specifikos suvokimas bei socialinės partnerystės kūrybiniuose klasteriuose vystymas.
Baigiamojo darbo metodai: Mokslinėsliteratūros, dokumentų analizės metodas, kokybinis tyrimas taikant struktūrizuoto interviu metodą, atvejo analizės metodas. Sintezės,bei apibendrinimo metodai. Tyrime dalyvavo 12 respondentų: 6 - VšĮ “Kaunas 2022”, 6 – kitų organizacijų – socialinių partnerių atstovai.
Baigiamojo darbo rezultatai: Išanalizavus teorinius socialinės partnerystės, KKI ir kūrybinių klasterių vystymo aspektus, pateiktos išvados ir KKI lauko bendros situacijos gerinimo bei socialinės partnerystės kūrybiniuose klasteriuose vystymo rekomendacijos. Jose pateiktos socialinių partnerysčių vystymo galimybės, kurios sietinos su visų klasterio dalyvių komunikacija, bendravimu ir bendradarbiavimu, aiškia ir ilgalaike socialinių partnerysčių vystymo strategija. Atsižvelgiant į teorinėje darbo dalyje analizuotus kūrybinio klasterio vystymo socialinės partnerystės pagrindu aspektus bei VšĮ „Kaunas 2022“ atvejo tyrimo rezultatus, pateiktas rekomenduojamas patobulintas ir kūrybiniam klasteriui pritaikytas klasterio gyvavimo ciklo modelis.
Raktiniai žodžiai: Socialinė partnerystė; Klasterizacija; Tinklaveika; Kūrybinės ir kultūrinės industrijos.
Baigiamąjį darbą sudaro: 90 puslapių. Baigiamojo darbo apimtis – 56 puslapiai, jį sudaro: įvadas – 2, teorinė dalis – 17, analitinė dalis – 30, projektinė dalis – 6, išvados – 1 puslapis. Pateikiama: 27 lentelės, 6 paveikslai, 63 literatūros ir kiti informacijos šaltiniai, 16 priedų.
Description:
Aim and object of thesis: to actualize the concept of social partnership, clustering and development of networking by analysing its importance and benefits for organizations of cultural and creative industries (CCI), qualifying this concept as foundation for successful activity of ornganization; prepare recommendations for development of social partnership at cultural organizations after analysing scientific media and cooperation between PE „Kaunas 2022“ and its partners.
Statement of thesis: insuficient perception of CCI field and development of social partnership in creative clusters.
Thesis methodology: analysis of concepts and aspects of social partnership, creative clusters, CCI in scientific media and analysis of PE „Kaunas 2022“ case – qualitative research by applying sctructured interview method on employees and social partners.
Thesis results: after analyzing theoretical aspects of development of social partnership, CCI and creative clusters there were submited some conclusions and recommendations for CCI general context improvement and social partnership in creative clusters development. These recommendations contains social partnership development opportunities which relates to communication and cooperation of all cluster members and long-term strategy of social partnership development.
Key words: Social partnership; Clustering; Networking; Creative and cultural industries.
Total number of pages with annexes: 90. Total number of pages – 56, it contains: introduction – 2 pages, theoretical part – 17 pages, analytical part – 30 pages, project part – 6 pages, conclusions – 1 page. Given in thesis: 27 tables, 6 pictures, 63 references, 16 annexes.