Santrauka:
Temos aktualumas: Dažniausiai naudojami komunikacijos metodai su kritiškai
sergančiais, tačiau sąmoningais pacientais, pavyzdžiui, lūpų skaitymas, gestai ir galvos
linktelėjimai yra daug laiko reikalaujantys, nepakankami patenkinti visus komunikacijos
poreikius ir yra varginantys tiek pacientams, tiek slaugytojams (Ten Hoorn, Elbers, Girbes ir
Tuinman, 2016).
Tyrimo problema: Kokie slaugytojų komunikavimo metodai su pacientais, kuriems
palaikoma dirbtinė plaučių ventiliacija?
Tyrimo objektas: Slaugytojų komunikavimo metodai su pacientais, kuriems palaikoma
dirbtinė plaučių ventiliacija.
Tyrimo tikslas: Atskleisti slaugytojų komunikavimo metodus su pacientais, kuriems
palaikoma dirbtinė plaučių ventiliacija.
Tyrimo uždaviniai: 1. Apibūdinti dirbtinę plaučių ventiliaciją teoriniu aspektu. 2.
Nustatyti slaugos praktikoje naudojamus komunikavimo metodus su pacientais, kuriems
palaikoma dirbtinė plaučių ventiliacija. 3. Nustatyti problemas su kuriomis susiduria slaugytojos
komunikuodamos su pacientais, kuriems palaikoma dirbtinė plaučių ventiliacija.
Tyrimo metodika ir tiriamieji: Kokybinis tyrimas, duomenų rinkimo metodas: pusiau
struktūruotas interviu, tyrimo rezultatų apdorojimas: duomenų (content) analizė.
Empirinio tyrimo rezultatai: Buvo nustatyta, jog slaugos praktikoje naudojami
komunikavimo metodai, su pacientais, kuriems palaikoma dirbtinė plaučių ventiliacija, yra trys
pagrindiniai metodai, tai yra: rašymas, skaitymas iš lūpų bei mimikų interpretacija. Kiti metodai
kaip abėcėlės lenta, komunikavimo lenta, kortelės su paveiksliukas nėra naudojami dėl išteklių
stokos, taip pat neužtektinai žinoma slaugytojų tarpe apie tokių metodų taikymą. Didžioji dalis
respondentų sutinka, jog tokios informacijos norėtų gauti daugiau, bei jaučiasi, jog jų
kompetencija šioje srityje galėtų būti aukštesnė.
Problemos su kuriomis susiduria slaugytojos komunikuodamos su pacientais, kuriems
palaikoma dirbtinė plaučių ventiliacija yra šios: triukšminga, pacientui nepalanki aplinka,
paciento sąmoningumo žemas lygis, amžius, ypač senyvo amžiaus pacientai, menkos paciento
fizinės galimybės, laiko stoka. Slaugytojos taip pat išskiria pacientų prastą nusiteikimą, irzlumą,
depresiją dėl ligos, nenorą bendrauti, ypač kai pirmą kartą tai jiems nepasiseka.
Description:
Relevance of the topic: Commonly used communication methods with critically ill, but
conscious patients, such as lip reading, gestures, and head nods, are time consuming, inadequate
to meet all communication needs, and are frustrating for both patients and nurses (Ten Hoorn,
Elbers, Girbes & Tuinman, 2016).
Research Problem: What are the nurses' communication methods with patients who
are supported by artificial lung ventilation?
Object of the study: Nurses' communication methods with patients with artificial lung
ventilation.
Aim of the study: To reveal nurses' communication methods with patients who are
supported by artificial lung ventilation.
Objectives of the research: 1. To describe the theoretical aspect of artificial lung
ventilation. 2. Identify methods of communication used in nursing practice with patients
undergoing artificial lung ventilation. 3. Identify problems nurses face when communicating
with patients undergoing artificial lung ventilation.
Research methodology and subjects: Qualitative research, data collection method:
semi-structured interview, research results processing: data (content) analysis.
Results of the empirical study: It has been found that there are three main methods of
communication used in nursing practice with patients undergoing artificial lung ventilation:
writing, lip reading and interpretation of mimics. Other methods such as the alphabet board,
communication board, picture cards are not used due to lack of resources, and nurses are not well
aware of the use of such methods. Most respondents agree that they would like more information
and feel that their expertise in this area could be improved.
Problems encountered by nurses in communicating with patients undergoing artificial
lung ventilation include: noisy, patient-unfriendly environment, low level of patient awareness,
age, especially in elderly patients, poor patient physical ability, lack of time. Nurses also
highlight patients' low mood, irritability, depression due to illness, reluctance to communicate, especially when they first fail.