Santrauka:
Tyrimo aktualumas: Gimdymas yra epizodas, kuriame svarbų vaidmenį vaidina visas
medicinos personalas, taip pat itin reikšmingas vaidmuo tenka akušeriui. Pastarasis galimai yra
vienas pagrindinių gimdyvės lūkesčių patenkinimo objektų, pagrinde iš akušerio tikimasi
visokeriopos paramos, pagalbos, informacijos. Teikiamų medicinos paslaugų kokybė
pogimdyminiu laikotarpiu yra susieta su gimdyvių ir kūdikių sveikata. Todėl į pacientą
orientuota sveikatos priežiūra yra sveikatos priežiūros kokybės sudedamoji dalis, apimanti ne tik
visokeriopą rūpestį pacientu, reikiamos medicininės pagalbos suteikimą, bet ir paciento lūkesčių
patenkinimą.
Tyrimo tikslas: Atskleisti pirmą kartą ir pakartotinai gimdžiusių moterų lūkesčius ir jų
patenkinimą pogimdyminiu laikotarpiu.
Tyrimo uždaviniai: 1. Atskleisti pogimdyminio laikotarpio baimes ir sunkumus. 2.
Nustatyti pirmą kartą gimdžiusių moterų lūkesčius pogimdyminiu laikotarpiu. 3. Nustatyti
pakartotinai gimdžiusių moterų lūkesčius pogimdyminiu laikotarpiu. 4. Palyginti pirmą kartą ir
pakartotinai gimdžiusių moterų lūkesčius ir jų patenkinimą pogimdyminiu laikotarpiu.
Tyrimo metodai ir kontingentas: atliktas kiekybinis tyrimas internetinėje „Apklausa“
erdvėje. Duomenys renkami buvo anketinės apklausos būdu nuo 2019m. spalio 29d. iki 2019m.
gruodžio 1d. Tyrime dalyvavo 742 respondentės.
Rezultatai, išvados: 1. Pagrindinės moterų baimės pogimdyminiu laikotarpiu yra
siejamos su kūdikiu, jo sveikata, moters gebėjimais priimti kūdikį ir juo pasirūpinti.
Pagrindinėmis problemomis skiriamos – žindymas, krūtų uždegimai, tarpvietės priežiūra ir
emocinės būklės pokyčiai. 2. Pirmą kartą gimdžiusios moterys didžiają dalį (46 proc.) lūkesčių
siejo su personalo bendravimu, rūpesčiu, dėmesiu, emociniu palaikymu. Trečdalis (29 proc.)
pirmakarčių moterų siejo savo lūkesčius su kūdikio žindymu. 3. Daugiau nei puse pakartotinai
gimdžiusių (58 proc.) turėjo lūkesčių susijusių su personalo bendravimu, rūpesčiu, dėmesiu, emociniu palaikymu. Penktadalis (20 proc.) moterų turėjo lūkesčių susijusiu su kūdikio žindymu.
4. Tiek pirmakarčių, tiek pakartotinai gimdžiusių moterų lūkesčiai sutapo. Šiek tiek didesnei
daliai (49 proc.) pakartotinai gimdžiusių moterų pogimdyminė priežiūra atitiko lūkesčius.
Trečdalis pirmakarčių (32 proc.) ir pakartotinai gimdžiusių (33 proc.) moterų pažymėjo, kad
medicinos personalas neįtraukė vyro ir artimųjų į pogimdyminius procesus. Beveik puse moterų
tiek pirmą kartą gimdžiusių(45 proc.), tiek pakartotinai gimdžiusių (41 proc.) atsakė, kad negavo
jokios informacijos apie emocinės būklės pokyčius ir jos vertinimą pogimdyminiu laikotarpiu.
Description:
Relevance of the study: In childbirth, whole medical staff plays a very important role,
the obstetrician also plays an extremely important role. Possibly he is one of the main objects
who satisfies maternal expectations, basically mothers expect to have help, support and
necessary information from the obstetrician. The quality of the medical services provided during
the postpartum period is linked to the health of the mother and infant. Therefore, patient-centered
healthcare is an integral part of the quality of healthcare, which includes not only full patient
care, providing the necessary medical care, but also meeting patient expectations.
The aim: To reveal the expectations and satisfaction of them in postpartum period of
women who gave birth the first time and women who gave birth more than once.
Research tasks: 1. To reveal the fears and difficulties of the postpartum period. 2. To
determine the postpartum period expectations of women who gave birth the first time. 3. To
determine the postpartum period expectations of women who gave birth more than once. 4.
Compare the postpartum period expectations and their satisfaction of women who gave birth the
first time and women who gave birth more than once.
Research methods and contigent: a quantitative research was conducted at
„Apklausa“ website. Data were collected by online survey since 29th October 2019 to 1st
December 2019. A total of 742 were interviewed.
Results: 1. The main fears of women during the postpartum period are related to the
baby, his health, attachment to the baby and ability to take care of him. The main problems are
breastfeeding, breast inflammation, perineum care and emotional changes.
2.Women who gave birth the first time (46 pct.) had more expectations about obstetrics
communication, care, regard, emotional support. Also, women who gave birth the first time
named expectations related to breastfeeding (29 pct.). 3. The women who gave birth more than
once (58 pct.) had expectations about obstetrics communication, care, regard, emotional support,
and empathy. The one fifth of women had expectations related to breastfeeding (20 pct.). 4. The
expectations of women who gave birth the first time and women who gave birth more than once
were similar. For a slightly larger portion (49 pct.) of women who gave birth more than once the postpartum period fulfilled expectations. The one-third part of women who gave birth the first
time (32 pct.) and the one-third part of women who gave birth not the first time (33 pct.) noted
that her husband and relatives were not involved in the postnatal process. Almost half of the
women who gave birth the first time (45 pct.), and women who gave birth not the first time (41
pct.) noted, that they haven’t received any information about changes in an emotional state and
their assessment in the postpartum period.