Santrauka:
Darbo aktualumas: Nėštumo metu moteris stengiasi realiai suvokti būsimą
atsakomybę ir kelia reikalavimus sau pačiai, greičiau išmokti, tyrinėti ir daugiau sužinoti apie
nėštumą bei kūdikio priežiūrą (Handley S., 2016). Tačiau, gydytojai akušeriai – ginekologai bei
akušerės jau kurį laiką nerimauja dėl nesveikos moterų gyvensenos, mažo fizinio aktyvumo,
žalingų įpročių vartojimo bei greito maisto valgymo (Grabauskas A., 2019). Nors mokslininkų
jau seniai įrodyta, jog alkoholis ir kitų žalingų įpročių laikymasis daro didelę žalą vaisiaus
vystymuisi, praktikoje vis dar atsiranda moterų, kurios to nežino ar nesupranta tikrosios grėsmės
(PSO, 2001). Tanzanijoje tik 24 proc. moterų pas gydytoją apsilanko per pirmąjį nėštumo
trimestrą. Paaiškėjo, kad dėl pasitikėjimo stokos medicinos darbuotojais ir noro nuslėpti nėštumą
kuo ilgiau, moterys vengė apsilankyti sveikatos priežiūros įstaigoje ir gauti joms svarbią
priežiūrą bei informaciją. Tai rodo netinkamą moterų požiūrį į joms teikiamas sveikatos
priežiūros paslaugas (Froomence E. ir kt. 2019).
Tyrimo problema: Koks moterų požiūris į prenatalinį ugdymą Lietuvoje?
Tyrimo objektas: Prenatalinis ugdymas Lietuvoje moterų požiūriu.
Tyrimo tikslas: Išanalizuoti prenatalinį ugdymą Lietuvoje moterų požiūriu.
Tyrimo uždaviniai:
1. Atskleisti prenatalinio ugdymo sampratą ir svarbą.
2. Nustatyti prenatalinio ugdymo svarbą nėštumo laikotarpiui, moterų požiūriu.
3. Nustatyti prenatalinio ugdymo svarbą gimdymui, moterų požiūriu.
4. Nustatyti prenatalinio ugdymo svarbą naujagimio priežiūrai ir pogimdyminiam
laikotarpiui, moterų požiūriu.
Tyrimo metodika ir kontingentas: Šiam tyrimui atlikti buvo išanalizuota mokslinė
literatūra. Atliktas kiekybinis tyrimas, taikoma anoniminė internetinė anketine apklausa. Tyrimo
duomenų analizei atlikti buvo naudojama statistinė Microsoft Excel programa o grafiniam
rezultatų vaizdavimui „Microsoft Office Excel 2010“ programa. Tyrime dalyvavo 110
pagimdžiusių moterų, kurios buvo lankiusios nėščiųjų mokyklėlę.
Tyrimo rezultatai, išvados: Prenatalinis ugdymas moterims yra svarbus, nes didėja
pasitenkinimas gimdymo patirtimi, ugdomi socialiniai, motinystės įgūdžiai. Prenatalinio
3
ugdymo metu didžiausia dalis nėščiųjų sužinojo apie moters kūno pokyčius, vykstančius tam tikrais nėštumo laikotarpiais, gimdymo laikotarpius bei galimus gimdymo skausmo malšinimo
būdus bei žindymo pozas ir kaip taisyklingai duoti krūtį naujagimiui. Moterų teigimu,
užsiėmimai buvo naudingi ir reikalingi.
Description:
Relevance of the research: During pregnancy, a woman tries to take a realistic view of
her future responsibilities and sets requirements for herself, faster to learn, research and interest
in baby care (Handley S., 2016). However, obstetricians - gynecologists and midwives have been
worrying about the unhealthy lifestyle of women, low levels of physical activity, consumption of
bad habits and fast food (Grabauskas A., 2019). Although alcohol and adherence to other
harmful habits have long been proven by scientists to be very damaging to fetal development, in
practice women still do not know or understand the true threat (PSO, 2001). Only 24 percent
women visit their doctor during the first trimester of pregnancy. Lack of confidence in the
medical staff and a desire to conceal the pregnancy for as long as possible turned out to prevent
women from visiting health care and accessing the care and information they need. This reflects
the inadequate attitude of women towards the healthcare they receive (Froomence E. & et. 2019).
Problem of research: What are women‘s perspective on prenatal care in Lithuania.
Object of research: Prenatal care in Lithuania of women perspective.
Aim of research: To analyze woman‘s perspective on prenatal care in Lithuania.
Objectives of research:
1. To disclose consept and importance of prenatal care.
2. To determine prenatal care important during pragnancy from woman‘s
perspective.
3. To determine the importance of prenatal care for childbirth from the point of
view of women.
4. To establish prenatal care importace during newborn care and postpartum period
from woman‘s perspective.
Research methodology: The scientific literature was analyzed for this study. A
quantitative survey was conducted using an anonymous online questionnaire survey. Microsoft
Excel Excel was used for the analysis of the research data and Microsoft Office Excel 2010 for
the graphical representation of the results. The study included 110 postpartum women who had
attended a pregnancy school.
5
Results of the research, conclusions: Prenatal care for women is very important
because it contributes to a better birthing experiencenes, developing social and maternity skills.
During prenatal education, the majority of pregnant women learn about changes in the body of a
woman during certain stages of pregnancy, childbirth, and possible methods of relieving
childbirth and breastfeeding postures, and how to properly breastfeed. According to the women,
the sessions were useful and necessary.