Santrauka:
Aktualumas. Lietuvoje pastaraisiais metais mokyklą lankančių vaikų skaičius mažėja, tačiau mokinių, turinčių mokymosi ir elgesio problemų daugėja. Bene kiekvienas mokytojas galėtų pritarti turintis savo klasėje bent vieną mokinį, kuris turi elgesio problemų ir kurį reikia kontroliuoti, dėl kurio reikia kreiptis pagalbos ne tik į socialinį pedagogą, bet ir kitas instancijas.
Problema – siekiant suteikti socialinę pedagoginę pagalbą elgesio problemų turintiems moksleiviams, nepavyko rasti mokslinės literatūros apie konkrečius metodus, kurie koreguotų netinkamas jaunesniųjų paauglių elgesio problemas ir kurie tiktų visiems elgesio problemų turintiems jaunesniesiems paaugliams.
Objektas – socialinės pedagoginės pagalbos metodai, padedantys koreguoti jaunesniųjų paauglių elgesio problemas.
Tikslas – atskleisti pedagogų požiūrį į socialinės pedagoginės pagalbos metodus, padedančius koreguoti jaunesniųjų paauglių elgesio problemas.
Uždaviniai:
1. Apžvelgti elgesio problemų sampratą ir priežastys;
2. Išanalizuoti elgesio problemų turinčių jaunesniųjų paauglių ugdymo organizavimą;
3. Pateikti jaunesniųjų paauglių netinkamo elgesio ypatumus;
4. Apžvelgti kokie yra socialinės pedagoginės pagalbos teikimo metodai elgesio problemų turintiems jaunesniesiems paaugliams;
5. Tyrimo metu atskleisti pedagogų nuomonę apie elgesio problemas;
6. Tyrimo metu atskleisti, kokie socialinės pedagoginės pagalbos metodai yra efektyvūs koreguojant jaunesniųjų paauglių elgesio problemas;
Išvados. Paauglystė yra savotiškas perėjimas į suaugusiojo pasaulį. Elgesio problemomis laikoma vaiko socialinis neprisitaikymas prie aplinkos, nemokėjimas suvaldyti ir kontroliuoti savo emocijų, kuris pasireiškia agresyviu elgesiu arba netinkamais veiksmais.
Description:
Relevance. The number of children who attend schools is decreasing in Lithuania but the number of students who have learning and behaviour problems is increasing. Almost every teacher can approve that there is at least one student who has got behaviour problems and he or she needs to be controlled in the classroom. For the student whom it is needed to ask help not only to a social pedagogue but also to other institutions, too.
Problem. While seeking to provide social pedagogical help for the students who have behaviour problems and searching for specific methods for the teenagers and all the other students which could suit and correct inadequate younger teenagers‘ behaviour problems it was failed to find specific methods in nonfiction.
Object. The methods of social pedagogical help, which help to control behaviour problems of younger teenagers.
Aim. To ascertain the attitude of the padagogues about the methods of social pedagogical help which help to control the behaviour problems of younger teenagers.
Objectives:
1. To survey the conception and the reasons of behaviour problems;
2. To analyse the organisation of younger teenagers‘ with behaviour problems education;
3. To present the peculiarities of younger teenagers‘ inadequate behaviour;
4. To ascertain the help methods of social pedagogy‘s for younger teenagers;
5. To find out the pedagogues‘ point of view about behaviour‘s problems, according to the pedagogues‘ opinion of the social pedagogy;
6. To ascertain the effective help methods which correct younger teenagers‘ behaviour problems;
Conclusions. The period of adolescence is an odd passage to an adults‘ world. Behaviour problems are presumptive of the child‘s social inadaptability to the surrounding, inaptitude to manage and control one‘s emotions which displays as an aggressive behaviour or as misbihaviuor actions.