Santrauka:
Tyrimo problema. Šiuolaikinėje socialinėje aplinkoje slypi narkotinių medžiagų vartojimo pavojus, turintis neigiamos įtakos mokinių mokymuisi ir tolimesniam gyvenimui. Atliktų tyrimų apžvalga atskleidė socialinės pedagoginės pagalbos mokykloje teikimo narkotikus vartojantiems paaugliams proceso aprašymo trūkumą. Šiuo darbu siekiama išsiaiškinti, kaip bendrojo ugdymo mokykloje vyksta socialinės pedagoginės pagalbos teikimo procesas paaugliams, vartojantiems narkotikus?
Tyrimo objektas. Socialinės pedagoginės pagalbos teikimo procesas bendrojo ugdymo mokykloje paaugliams, vartojantiems narkotikus.
Tyrimo tikslas. Ištirti socialinės pedagoginės pagalbos teikimo procesą bendrojo ugdymo mokykloje paaugliams, vartojantiems narkotikus.
Tyrimo uždaviniai:
1. Apibūdinti socialinės pedagoginės pagalbos teikimo proceso sampratą.
2. Nustatyti socialinės pedagoginės pagalbos teikimo proceso bendrojo ugdymo mokykloje paaugliams, vartojantiems narkotikus, dalyvius.
3. Atlikti mokslinės literatūros analizę apie socialinės pedagoginės pagalbos teikimo proceso etapus bendrojo lavinimo mokykloje paaugliams, vartojantiems narkotikus.
4. Tirti mokykloje dirbančių auklėtojų ir specialistų nuomonę apie socialinės pedagoginės pagalbos paaugliams, vartojantiems narkotikus, teikimo procesą bendrojo ugdymo mokykloje.
Tyrimo metodai: mokslinės ir teisinės literatūros šaltinių analizė, anketinė apklausa, empirinio tyrimo duomenų statistinė aprašomoji analizė.
Išvados: mokslinės literatūros analizė atskleidė, kad socialinė pedagoginė pagalba – tai mokyklos darbuotojų ir kitų specialistų vykdoma veikla, tenkinant mokinių socialinius ir pedagoginius poreikius, sprendžiant problemas, lemiančias narkotinių medžiagų vartojimą, didinant ugdymo(si) kokybę ir švietimo veiksmingumą.
Description:
Identification of the problem. Nowdays social environment has a danger of drug use, which has a negative impact on students' learning and life. A review of the research revealed a lack of description of the process of providing social pedagogical assistance to drug users at school. The purpose of this work is to find out how the process of providing social pedagogical assistance to drug users in general education is ongoing.
The object of the paper: The process of providing social pedagogical assistance to drug users in general education schools.
The aim/goal of the paper is to investigate the process of providing social pedagogical assistance to drug users in general education schools.
Objectives of the paper:
1. To describe the concept of the process of providing social pedagogical assistance.
2. To determine participants in the process of providing social pedagogical assistance to drug users in general education schools.
3. To carry out the analysis of the scientific literature on the stages of the process of providing social pedagogical assistance in the comprehensive school for adolescent drug users.
4. To suggest investigate the attitudes of school professionals towards the process of providing social pedagogical assistance to drug users in general education schools.
Research methods: analysis of scientific literature, questionnaire, statistical descriptive analysis data.
Conclusions: the analysis of scientific literature has revealed that social pedagogical assistance is an activity performed by school staff and other professionals to meet the social and pedagogical needs of pupils, to solve the problems that influence drug use, to improve the quality of education and education.