DSpace talpykla

Pradinių klasių mokinių, turinčių autizmą, sensorinės integracijos ir rašymo įgūdžių sąsajos, taikant ergoterapiją

Rodyti paprastą įrašą

dc.contributor.author Ščiučkienė, Agnė
dc.date.accessioned 2019-09-20T11:27:50Z
dc.date.available 2019-09-20T11:27:50Z
dc.date.issued 2019-09-20
dc.identifier.uri http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/2717
dc.description The aim of the work: to evaluate the interface between sensory integration and writing skills using occupational therapy for elementary school students with autism. Tasks of the work: 1. To evaluate the changes of sensory integration in elementary school students with autism. 2. To evaluate the influence of sensory integration disorders on writing skills of elementary school students with autism, before the occupational therapy. 3. To evaluate the influence of sensory integration disorders on writing skills of elementary school students with autism, after the occupational therapy. 4. Identify the changes of writing skills after the occupational therapy. Methodology: the study involved 10 elementary school students with autism. Research instruments: 1. Sensory integration disorder evaluation questionnaire (5 – 12 years) for parents; 2. Writing Skills Test. During the research, sensory integration and writing skills were developed for the study group, and the control group was trained in focus, hand-dexterity, eye-hand coordination and writing skills using different occupational therapy tasks. Results: After analyzing the results of writing skills in primary school students, with autism, before and after occupational therapy and applied activities adjusting for changes in sensory integration, it was found improvement in writing skills but did not change statistically significantly. Based on the findings of the Sensory integration disorder evaluation questionnaire, it is evident that the average score of the subjects in the Sensory integration disorder evaluation questionnaire before the study was 111,1 points, after the study 108,8 points. Conclusions: 1. In elementary school students, with autism, before the occupational therapy sensory sensations set pronounced manifestation of the degree, after the occupational therapy – less pronounced manifestation of the degree. 2. In elementary school students, with autism, before the occupational therapy the most common shortcomings of writing were: not having writing spontancity, pens arrest, uncoordinated movements of the hand and fingers and lettering. 3. Writing skills in elementary school students with autism improved in both groups after applied effects, but children undergoing occupational therapy and sensory integration tasks were better at performing the majority of the tasks for the improvement of handwriting skills than children who have had other activities. 4. After the sessions of occupational therapy in the research group letter formation, pens compression and arrest were improved compared to the control group. en_US
dc.description.abstract Darbo tikslas: įvertinti pradinių klasių mokinių, turinčių autizmą, sensorinės integracijos ir rašymo įgūdžių sąsajas, taikant ergoterapiją. Darbo uždaviniai: 1. Įvertinti pradinių klasių mokinių, turinčių autizmą, sensorinės integracijos pakitimus. 2. Įvertinti pradinių klasių mokinių, turinčių autizmą, sensorinės integracijos sutrikimų įtaką rašymo įgūdžiams prieš ergoterapijos taikymą. 3. Įvertinti pradinių klasių mokinių, turinčių autizmą, sensorinės integracijos sutrikimų įtaką rašymo įgūdžiams po ergoterapijos taikymo. 4. Nustatyti rašymo įgūdžių pokyčius po ergoterapijos užsiėmimų. Metodika: tyrimas buvo atliekamas Kauno specialiojoje mokykloje. Tyrime dalyvavo 10 pradinių klasių mokinių, turinčių autizmą. Tyrimo instrumentai: 1. Sensorinės integracijos sutrikimų vertinimo anketa (5 – 12 m.), pildoma tėvų; 2. Rašymo įgūdžių testas. Tyrimo metu tiriamajai grupei buvo lavinama sensorinė integracija ir rašymo įgūdžiai, o kontrolinei grupei buvo lavinama dėmesio koncentracija, rankų miklumas, akies – rankos koordinacija bei rašymo įgūdžiai, taikant skirtingas ergoterapines užduotis. Rezultatai: analizuojant rezultatus, pradinių klasių mokiniams, turintiems autizmą, matomas rašymo įgūdžių pagerėjimas po taikomų veiklų, koreguojančių sensorinės integracijos pakitimus, tačiau statistiškai reikšmingai nepakito. Remiantis gautais sensorinės integracijos sutrikimų vertinimo anketos rezultatais, matome, jog prieš tyrimą tiriamųjų sensorinės integracijos sutrikimų vertinimo anketos suminis balų vidurkis buvo 111,1 balai, po tyrimo 108,8 balai. Išvados: 1. Pradinių klasių mokiniams, turintiems autizmą, prieš ergoterapiją pasireiškė ryškus sensorinių pojūčių lapsnis, o po ergoterapijos taikymo – vidutinis sensorinių pojūčių pasireiškimo laipsnis. 2. Prieš ergoterapiją pradinių klasių mokiniams, turintiems autizmą, labiausiai pasireiškiantys rašymo trūkumai buvo: rašymo spontaniškume, rašymo priemonės suėmime, rankos ir pirštų koordinacijoje, raidžių jungime.. 3. Po taikyto poveikio rašymo įgūdžiai pagerėjo abejose grupėse, bet vaikų, kuriems buvo taikyta ergoterapija ir sensorinės integracijos užduotys, rašymas pagerėjo labiau nei vaikų, kuriems buvo taikytos kitos veiklos. 4. Po ergoterapijos taikymo tiriamojoje grupėje pagerėjo raidžių formavimas, rašymo priemonės suspaudimas ir suėmimas, palyginus su kontroline grupe. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject Autizmas, sensorinė integracija, rašymo įgūdžiai. en_US
dc.title Pradinių klasių mokinių, turinčių autizmą, sensorinės integracijos ir rašymo įgūdžių sąsajos, taikant ergoterapiją en_US
dc.title.alternative The Interface Between Sensory Integration and Writing Skills Using Occupational Therapy for Elementary School Students with Autism en_US
dc.type Other en_US


Šiame įraše esantys failai

Šis elementas randamas kataloge(-uose)

Rodyti paprastą įrašą

Ieškoti DSpace


Naršyti

Mano paskyra