dc.contributor.author | Gadonienė, Inga | |
dc.date.accessioned | 2019-09-20T10:30:56Z | |
dc.date.available | 2019-09-20T10:30:56Z | |
dc.date.issued | 2019-09-20 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/2703 | |
dc.description | The aim: To evaluate the children with autism spectrum disorder self-sufficiency in daily activities using PECS cards. Tasks of research : 1) To evaluate children self-sufficiency before occupational therapy. 2) Analyse kids self-sufficiency skills after occupationl therapy using PECS cards. 3) Find out parents' views on the benefits of PECS cards for self-sufficiency. Methods: Research took place at Kaunas P. Daunio pre-school education center. There was 3 kids with autism spectrum disorder, who participated in the research for 2 months. Before the research started all 3 kids self-dependant level was analysed using WeeFIM test. During the research PECS cards were used (PECS- Picture Exchange Communication System). PECS cards were used every day for all the time research took place during the everyday tasks. Each children behavior, achievements were documented on research protocol. There was period of meetings with parents every 2 weeks when they came to pick they kids from pre-school. And after the research one parent of each kid were invited for an interview to ask for their opinion about PECS cards benefits for their kids in everyday activities. Results: Kids with autism cant duplicate and can’t learn skills by themselves. Thats why PECS cards were started to use to educate kids for self-sufficiency skills on everyday activities. After each kid research and questioning of their parents opinions about PECS card benefits for self-sufficiency of their kids. So Its clearly can be told that after PECS cards usage on all 3 children with autism spectrum disorder self-sufficiency skills increased. Conclusions: 1) The autism autonomy of children before the occupational therapy was compared to the development of neurotic children of the same age. 2) After occupational therapy using PECS cards kids self-sufficiency skills increased. 3) In parents opinion PECS cards usage had positive effect for their children self- sufficiency skill growth. | en_US |
dc.description.abstract | Darbo tikslas: Įvertinti vaikų, turinčių autizmą, savarankiškumą kasdienėje veikloje taikant PECS korteles. Darbo uždaviniai: 1) Įvertinti vaikų savarankiškumą prieš ergoterapiją. 2) Išanalizuoti vaikų savarankiškumo įgūdžius po ergoterapijos, taikant PECS korteles. 3) Išsiaiškinti tėvų nuomonę apie PECS kortelių naudą savarankiškumo ugdymui. Tyrimo metodai: Tyrimas buvo atliekamas Kauno P. Daunio ikimokyklinio ugdymo centre. Šiame tyrime dalyvavo 3 autizmo spektrą turintys vaikai. Tyrimas truko du mėnesius. Prieš tyrimą buvo įvertintas vaikų savarankiškumo lygis, naudojant vaikų funkcinio nepriklausomumo testą (WeeFim). Tyrimo metu buvo taikomas PECS kortelių metodas (Picture Exchange Communication System). PECS kortelės buvo naudojamos visą tyrimo laikotarpį kiekvieną darbo dieną ugdymo įstaigoje realių kasdienių veiklų metu. Kiekvieno vaiko elgesys, pasiekimai buvo aprašomas stebėjimo protokole. Buvo rengiami periodiniai susitikimai su tėvais kas 2 savaites, vakarais jiems vaikus pasiimant iš ugdymo įstaigos. Po tyrimo buvo vykdomas interviu su kiekvieno vaiko vienu iš tėvų, aiškinantis jų nuomonę apie PECS kortelių naudą vaikų savarankiškumo kasdieninių veiklų metu ugdyme. Rezultatai: Autistiški vaikai nemoka mėgdžioti ir neišmoksta įgūdžių savaime, todėl pradėjus taikyti PECS korteles ir mokant vaiką savarankiškumo įgūdžių realių veiklu metu, atlikus kiekvieno vaiko stebėjimą, bei išsiaiškinus tėvų nuomonę apie pecs kortelių naudą savarankiškumui, galime teigti, jog nuosekliai mokant vaikus savarankiškumo įgūdžių ir taikant PECS kortelių metodą ugdymo įstaigoje, vaikų kuriems nustatytas autizmo sutrikimas savarankiškumo įgūdžiai pagerėjo. Išvados: 1) Įvertinus vaikų, turinčių autizmą savarankiškumą prieš ergoterapiją, paaiškėjo, kad savarankiškumo įgūdžiai nėra pakankami, lyginant su neurotipiškų vaikų vystymusi. 2) Po ergoterapijos, taikant PECS korteles, vaikų savarankiškumo įgūdžių pagerėjo. 3) Tėvų nuomone, pecs kortelių taikymas turėjo teigiamos įtakos vaikų savarankiškumo įgūdžių tobulinimui. | en_US |
dc.language.iso | other | en_US |
dc.subject | Autizmas, savarankiškumas, PECS kortelės. | en_US |
dc.title | Vaikų, turinčių autizmo spektro sutrikimą, savarankiškumo mokymas kasdienėje veikloje taikant PECS korteles | en_US |
dc.title.alternative | Teaching Children with Autism Spectrum Disorder Self-Sufficiency in Daily Activities Using PECS Cards | en_US |
dc.type | Other | en_US |