DSpace talpykla

Darbuotojų lojalumo didinimas MAXIMA LT, UAB

Rodyti paprastą įrašą

dc.contributor.author Valantinavičienė, Alina
dc.date.accessioned 2019-09-19T11:30:46Z
dc.date.available 2019-09-19T11:30:46Z
dc.date.issued 2019-06
dc.identifier.uri http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/2686
dc.description Every company that wants to stay in this competitive business world must be innovative. This can only be achieved if the company‘s employees are loyal. In the current economic climate, many organizations face conflicting tasks, as they have to reduce staff costs, a payroll fund for employees, and thus reduce employee motivation. The main problem of the (professional BA thesis) – what factors influence loyalty of employees and what measures would increase employee loyalty at MAXIMA LT, UAB? The aim of the (professional BA thesis) – after evaluating the loyalty of the employees at MAXIMA LT, UAB, to foresee the direction of increasing loyalty. Methods of the (professional BA thesis): analysis of scientific literature of Lithuanian and foreign authors, analysis of secondary information sources, analysis of company data, questionnaire survey and analysis of its data, observation. The structure – introduction, three sections, conclusions and suggestions, references, appendixes. The first section of the work reveals the concept and essence of loyalty, presents the importance of loyal employees to the organization, and analyzes the factors that determine employee loyalty to the organization. The second part of the work presents the characteristics of MAXIMA LT, UAB, the methodology of MAXIMA LT, UAB employee loyalty assessment, the analysis and evaluation of the factors forming the loyalty of the employees at MAXIMA LT, UAB. The third section of the work presents the directions of increasing the loyalty of employees at MAXIMA LT, UAB. The employee loyalty survey has shown that the loyalty of MAXIMA LT, UAB employees is quite low. Employees are found to be dissatisfied with their work in the company, and a large proportion of them often think about changing jobs. This threat is also confirmed by the fact that employees work in the company because they are afraid to remain unemployed and because they do not have a better choice, which means that employees can leave their workplace and leave their competitors on occasion. Company executives often ignore their employees. Most employees have the opportunity to nforma their critical nformat to the manager if they do not agree with the decisions they make, but no one responds. en
dc.description.abstract Alina Valantinavičienė. Darbuotojų lojalumo didinimas MAXIMA LT, UAB. Baigiamasis darbas. Darbo vadovė lekt. Z. Mejerienė; Kauno kolegijos Verslo fakulteto Tauragės skyrius. 54 psl. Kiekviena įmonė, norinti išlikti šiame konkurencingame verslo pasaulyje – privalo būti inovatyvi. Tai gali būti pasiekta, tik tuomet, kai įmonės darbuotojai yra lojalūs. Dabartinėmis ekonomikos sąlygomis daugelis organizacijų susiduria su prieštaringomis užduotimis, kadangi norint išlikti rinkoje, joms tenka mažinti išlaidas darbuotojams, darbuotojų darbo užmokesčio fondą, o tai sumažina ir darbuotojų motyvavimui skiriamas lėšas. Darbo problema – kokie veiksniai daro įtaką MAXIMA LT, UAB darbuotojų lojalumui ir kokios priemonės didintų darbuotojų lojalumą? Darbo tikslas – įvertinus MAXIMA LT, UAB darbuotojų lojalumą, numatyti lojalumo didinimo kryptis. Darbo metodai: lietuvių ir užsienio autorių mokslinės literatūros analizė, antrinės informacijos šaltinių analizė, įmonės duomenų analizė, anketinė apklausa ir jos duomenų analizė, stebėjimas. Darbo struktūra. Darbą sudaro: įvadas, trys darbo skyriai, išvados ir pasiūlymai, literatūros sąrašas, priedai. Pirmajame darbo skyriuje atskleidžiama lojalumo samprata ir esmė, pateikiama lojalių darbuotojų svarba organizacijai, analizuojami veiksniai lemiantys darbuotojų lojalumą organizacijai. Antrame darbo skyriuje pateikiama MAXIMA LT, UAB charakteristika, MAXIMA LT, UAB darbuotojų lojalumo vertinimo tyrimo metodika, atliekama MAXIMA LT, UAB darbuotojų lojalumą organizacijai formuojančių veiksnių analizė ir vertinimas. Trečiame darbo skyriuje pateikiamos MAXIMA LT, UAB darbuotojų lojalumo didinimo kryptys. Atliktas darbuotojų lojalumo tyrimas parodė, kad MAXIMA LT, UAB darbuotojų lojalumas yra ganėtinai žemas. Nustatyta, kad darbuotojai yra nepatenkinti savo darbu įmonėje, taip pat didelė dalis iš jų, dažnai galvoja apie galimybę keisti darbą. Įmonė turėtų sunerimti dėl darbuotojų lojalumo ir jų kaitos. Šią grėsmę patvirtina ir tai, jog darbuotojai įmonėje dirba, nes bijo likti bedarbiais bei dėl to, jog neturi geresnio pasirinkimo, o tai reiškia, jog pasitaikius progai darbuotojai gali palikti savo darbovietę ir išeiti pas konkurentus. Įmonės vadovai dažnai į savo darbuotojus nekreipia dėmesio. Dauguma darbuotojų turi galimybę pasakyti kritišką savo nuomonę vadovui, jei nesutinka su jo priimamais sprendimais, tačiau į ją niekas nereaguoja. Baigiamajam darbui paruošti panaudoti 40 literatūros šaltinių. Darbe pateiktos 4 lentelės ir 28 paveikslai. Alina Valantinavičienė. Professional BA thesis. Increase of employee loyalty at MAXIMA LT, UAB. Lecturer Zita Mejerienė. Kauno Kolegija, Faculty of Business, Department of Tauragė. 54 pages. Every company that wants to stay in this competitive business world must be innovative. This can only be achieved if the company‘s employees are loyal. In the current economic climate, many organizations face conflicting tasks, as they have to reduce staff costs, a payroll fund for employees, and thus reduce employee motivation. The main problem of the (professional BA thesis) – what factors influence loyalty of employees and what measures would increase employee loyalty at MAXIMA LT, UAB? The aim of the (professional BA thesis) – after evaluating the loyalty of the employees at MAXIMA LT, UAB, to foresee the direction of increasing loyalty. Methods of the (professional BA thesis): analysis of scientific literature of Lithuanian and foreign authors, analysis of secondary information sources, analysis of company data, questionnaire survey and analysis of its data, observation. The structure – introduction, three sections, conclusions and suggestions, references, appendixes. The first section of the work reveals the concept and essence of loyalty, presents the importance of loyal employees to the organization, and analyzes the factors that determine employee loyalty to the organization. The second part of the work presents the characteristics of MAXIMA LT, UAB, the methodology of MAXIMA LT, UAB employee loyalty assessment, the analysis and evaluation of the factors forming the loyalty of the employees at MAXIMA LT, UAB. The third section of the work presents the directions of increasing the loyalty of employees at MAXIMA LT, UAB. The employee loyalty survey has shown that the loyalty of MAXIMA LT, UAB employees is quite low. Employees are found to be dissatisfied with their work in the company, and a large proportion of them often think about changing jobs. This threat is also confirmed by the fact that employees work in the company because they are afraid to remain unemployed and because they do not have a better choice, which means that employees can leave their workplace and leave their competitors on occasion. Company executives often ignore their employees. Most employees have the opportunity to nforma their critical nformat to the manager if they do not agree with the decisions they make, but no one responds. The work consists of 55 pages, 4 tables, 28 pictures, 40 references and sources of nformatikon, 2 appendices. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject Vartotojų lojalumas, organizacinė kultūra, en_US
dc.title Darbuotojų lojalumo didinimas MAXIMA LT, UAB en_US
dc.title.alternative Increase of employee loyalty at MAXIMA LT, en_US
dc.type Other en_US


Šiame įraše esantys failai

Šis elementas randamas kataloge(-uose)

Rodyti paprastą įrašą

Ieškoti DSpace


Naršyti

Mano paskyra