Santrauka:
Sveikata visais laikais buvo pagrindinis faktorius turintis įtakos žmogaus gyvenimo kokybei. Ypač svarbu yra kalbėti apie mūsų visuomenės bene pažeidžiamiausią gyventojų dalį – vaikus. Pasaulio sveikatos organizacijos duomenimis, su dantų problemomis susiduria 60–90 proc. vaikų (Džiužaitė I., 2016). Lietuva priklauso tų šalių grupei, kur epidemiologinė dantų ėduonies situacija yra labai bloga. Išsamus epidemiologinis tyrimas atliktas 2009 m. Kaune, nustatyta, jog dantų ėduonies paplitimas tarp keturmečių siekia – 60,8 proc., penkiamečių – 75,8 proc., o šešiamečių – net 85,5 proc. (Slabšinskienė ir kt., 2010). Nors dantų priežiūra reikia pradėti rūpintis jau nuo pirmojo vaiko dantuko, svarbiausias vis dėlto yra priešmokyklinis vaiko amžius. Tai yra amžius, kai vaikui pradeda vystytis pirmieji taisyklingos burnos higienos įgūdžiai (Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija, 2014). Kadangi svarbiausią vaidmenį vaiko burnos higienos įgūdžių lavinime atlieka tėvai, labai svarbu išsiaiškinti, ar jie tam turi pakankamai žinių, iš kur jų gauna, ar geba pritaikyti kasdienybėje bei daug kitų faktorių, nulemiančių vaikų burnos sveikatos būklę.
Description:
Health has always been a major factor affecting the quality of human life. It is especially important to talk about our society`s perhaps most vulnerable part of the population - children. According to The World Health Organization it is estimated that 60-90 percent of children are exposed to dental problems (Lithuanian Ministry of Health, 2016). Lithuania belongs to the group of countries where epidemiological tooth decay situation is very bad. A detailed epidemiological study carried out in 2009 in Kaunas found that the prevalence of dental caries among four-year olds reaches 60.8 percent, five-year olds - 75.8 percent, and six-year olds - even 85.5 percent. (Slabšinskienė etc., 2010). Although child`s dental care should start since the first tooth, the most important, however, are the pre-school age childrne. This is the age when the child begins to develop the first regular oral hygiene skills (Lithuanian Ministry of Health, 2014). Since a key role in the child's oral hygiene skill development is performed by parents, it is important to find out if they have enough knowledge, where they receive it, and if they are able to apply it in everyday life, as well as many other factors that determine children's oral health.
The aim - to assess parents knowledge of pre-school age children oral hygiene peculiarities