DSpace talpykla

Priešmokyklinio amžiaus vaikų teksto interpretacijos galimybės.

Rodyti paprastą įrašą

dc.contributor.author Dubickaitė, Ina
dc.date.accessioned 2019-01-18T09:13:14Z
dc.date.available 2019-01-18T09:13:14Z
dc.date.issued 2018-07
dc.identifier.uri http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/247
dc.description Relevance of the topic. The book occupies a very important place in the life of a child in preschool age. Children's literature has many important functions, one of which is aesthetic. When children perceive fiction literature, their senses, feelings, imagination and thinking is involved. When choosing books, one needs to pay attention: what to read, what genre of books to offer, which is the best, the most needed, which would have the best effect on pre-school children. Knowing the child's favorite interpretive text type and what type of a reader he is, can help you to suggest the most appropriate genre of books for him to read. Investigation problem - in order to find out text interpretation abilities of the pre-school age children, it is necessary to understand the significance and influence of the text on a six-year-olds education, how to help him to get acquainted with the literary work, how to present it, so that he could try to understand it and interpret its meaning and artisticity. Investigation object - text interpreting abilities of pre-school children. Investigation objective - revealing text interpreting abilities of pre-school children. Investigation tasks: 1. Theoretically substantiate the text interpreting abilities of pre-school children. 2. To analyze the outlook of pre-school educators and parents towards text interpretation abilities. 3. Plan and realize the educational project. Investigation methods: analysis of scientific literature, questionnaire survey (in writing). Conclusions. The results of the research revealed that parents read different literary texts to their children, but they do not always discuss these texts with them. Thus, a significant proportion of children are still not quite able to understand the content of the fiction literature texts. The vast majority of them are not able to read short texts on their own. Parents are more likely to just read without looking for alternative ways and applying them. It also turned out that half of the interviewed teachers prefer folklore texts. Most of them discuss the texts they read with the children. It also turned out that a significant proportion of teachers do not devote enough time to children's literary education. Most of the groups are well equipped with fictional and cognitive literature. The project found that children have the need to be interested in literary texts, and quite a few of them are already able to read and understand the content of the fiction. Structure: literary analysis, research part, description of the educational project, 51 pages, 25 pictures, 1 table, use of 50 literature sources. en
dc.description.abstract Temos aktualumas. Priešmokyklinio amžiaus vaiko gyvenime knyga užima labai svarbią vietą. Vaikų literatūra atlieka daug svarbių funkcijų, iš kurių viena yra estetinė. Vaikams suvokiant grožinį tekstą dalyvauja jų jutimai, jausmai, vaizduotė, mąstymas. Renkantis knygas, reikia atkreipti dėmesį: ką skaityti, kokio žanro knygų pasiūlyti, kokia yra geriausia, reikalingiausia, kuri darytų geriausią poveikį priešmokyklinio amžiaus vaikams. Žinant vaiko mėgstamą interpretacinį teksto tipą ir jo kaip skaitytojo tipą, galima lengviau patarti ir pasiūlyti jam skaityti tinkamiausio žanro knygų. Tyrimo problema - siekiant atskleisti priešmokyklinio amžiaus vaikų teksto interpretacijos galimybes, būtina suvokti, kokia yra teksto reikšmė ir įtaka šešiamečio ugdymui, kaip jam padėti susipažinti su literatūros kūriniu, kaip jį pateikti, kad bandytų suvokti, interpretuoti jo prasmingumą ir meniškumą. Tyrimo objektas - priešmokyklinio amžiaus vaikų teksto interpretacijos galimybės. Tyrimo tikslas - atskleisti priešmokyklinio amžiaus vaikų teksto interpretacijos galimybes. Tyrimo uždaviniai: 1. Teoriškai pagrįsti priešmokyklinio amžiaus vaikų teksto interpretacijos galimybes. 2. Išanalizuoti priešmokyklinio ugdymo pedagogų ir tėvų požiūrį į teksto interpretacijos galimybes. 3. Suplanuoti, realizuoti edukacinį projektą. Tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė, anketinė apklausa (raštu). Išvados. Tyrimo rezultatai atskleidė, jog tėvai vaikams skaito įvairius literatūrinius tekstus, tačiau ne visada kartu su jais tuos tekstus aptaria. Taigi, nemaža dalis vaikų dar nelabai geba suprasti grožinio teksto turinį. Didžioji dauguma jų nemoka patys skaityti trumpų literatūrinių tekstų. Tėvai labiau naudoja skaitymo būdą, nelabai ieškant ir pritaikant kitokius variantus. Taip pat paaiškėjo, jog pusė apklaustų pedagogų pirmenybę teikia tautosakos tekstams. Didžioji dalis jų kartu su vaikais aptaria skaitomą kūrinį. Taip pat paaiškėjo, jog nemaža dalis pedagogų skiria nepakankamai laiko vaikų literatūriniam ugdymui/-si. Dauguma grupių yra apsirūpinę tiek grožiniais, tiek pažintiniais leidiniais. Projekto metu pastebėta, kad vaikai turi poreikį domėtis literatūriniais tekstais ir nemaža dalis jų jau geba skaityti ir suprasti grožinio teksto turinį. Darbą sudaro: literatūros šaltinių analizė, tiriamoji dalis, edukacinio projekto aprašymas, 51 puslapis, 25 paveikslai, 1 lentelė, panaudota 50 literatūros šaltinių. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject Priešmokyklinis ugdymas, interpretacija, kompetencijos, kūrybiškumas, vaikų literatūra, skaitymas. en_US
dc.title Priešmokyklinio amžiaus vaikų teksto interpretacijos galimybės. en_US
dc.title.alternative Text interpretation ability of pre-primary aged children. en_US
dc.type Other en_US


Šiame įraše esantys failai

Šis elementas randamas kataloge(-uose)

Rodyti paprastą įrašą

Ieškoti DSpace


Naršyti

Mano paskyra