DSpace talpykla

Ikimokyklinio ugdymo įstaigų pedagogų bendradarbiavimo su ugdytinių tėvais realijos ir galimybės

Rodyti paprastą įrašą

dc.contributor.author Savokaitienė, Rita
dc.date.accessioned 2019-08-09T08:28:02Z
dc.date.available 2019-08-09T08:28:02Z
dc.date.issued 2019-06-14
dc.identifier.uri http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/2021
dc.description Relevance and novelty. Social bonds, sociality, communication and cooperation are important phenomena and processes in all sheres of life. The process of education is not an exception. Here communication and cooperation is important between an educator and children as well as between an educator and children„s parents. According to academic literature, cooperation between an educator and children„s parents (its different forms and strategies) is an essential condition to education, educational tool, form of education, content of education and even one of the fundamental objectives of education. Therefore, this topic is without doubt relevant and worth to be analised. The aim of the research. To reveal reality and possibilities of cooperation between educators and children„s parents at a preschool establishment. The objectives of the research: 1. To discuss the problems, forms, ways, models and strategies of cooperation between preschool educators and children‟s parents. 2. To analise reality and new possibilities of cooperation between preschool educators and children„s parents. 3. To carry out an educational project “Me and my family“ in order to encourage cooperation between members of preschool community: teachers, parents and children. The methods of the research: the analysis of scientific literature, analysis of documents, questionnaire survey, reflection on practice. The conclusions: the analysis of reality and possibilities revealed that: 1. Cooperation is important and necessary for parents and educators. 2. Preschool teachers and children‟s parents estimate the applied forms and strategies of cooperation positively. 3. Both parents and educators would like to add social networking sites and telephoning to the list of cooperation strategies. 4. Both parents and educators tend to cooperate, look for the best solutions and willingly involve them selves into the educational process but sometimes they lack time. en
dc.description.abstract Temos problema: kas yra veiksmingas pedagogų ir ugdytinių tėvų bendradarbiavimas, kokie veiksniai jį lemia, kokios problemos kyla bendradarbiaujant ir kokios galimybės yra bendrdarbiavimą paversti svarbiausiu ugdymo(-si) kokybės rodikliu. Baigiamojo darbo objektas: pedagogų ir ugdytinių tėvų bendradarbiavimas – jo realijos ir galimybės. Tyrimo dalykas: pedagogų ir ugdytinių tėvų bendradarbiavimo realijų ir galimybių paieška ugdymo įstaigoje. Baigiamojo darbo tikslas: Atskleisti pedagogų bendradarbiavimo su ugdytinių tėvais ikimokyklinio ugdymo įstaigoje realijas ir galimybes. Siekiant išsiaiškinti ikimokyklinio ugdymo pedagogų ir vaikų tėvų bendradarbiavimo realijas ir galimybes taikyta anketinė apklausa, kurios duomenys susisteminti, išanalizuoti ir apibendrinti. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject ikimokyklinis ugdymas en_US
dc.subject pedagogai en_US
dc.subject ugdytinių tėvai en_US
dc.subject realijos en_US
dc.title Ikimokyklinio ugdymo įstaigų pedagogų bendradarbiavimo su ugdytinių tėvais realijos ir galimybės en_US
dc.title.alternative Realia and possibilities of cooperation between pre-school educators and children‘s parents en_US
dc.type Other en_US


Šiame įraše esantys failai

Šis elementas randamas kataloge(-uose)

Rodyti paprastą įrašą

Ieškoti DSpace


Naršyti

Mano paskyra