DSpace talpykla

Tėvų požiūris į 4-5 metų vaikų asmens higienos įgūdžių ugdymą/-si.

Rodyti paprastą įrašą

dc.contributor.author Bagdonienė, Ina
dc.date.accessioned 2019-01-17T06:38:22Z
dc.date.available 2019-01-17T06:38:22Z
dc.date.issued 2018-07
dc.identifier.uri http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/188
dc.description The relevance of the topic: According to the prevailing conception of pre-school education in Lithuania, the origins of human personality and health lie in his childhood. Thus, the first task of preschool education is to protect and strengthen the child‘s physical and mental health, satisfy his main needs: security, activity, self-expression. E. Adaskeviciene (2004) provides a wider definition of health education: "Health Education is purposeful and planned action, the cooperation of the educator (educators, teachers, parents) and the child realizing a certain program for improving the health status and personal development ". The aim of the work is to reveal the importance and relevance of Hygiene Education, among children aged 4-5years. Object of the research: The development of Children's Hygiene skills among children aged 4-5 years. Work tasks: 1. Tasks: Theoretically justify the importance of Hygiene Education. 2. To find out the tempering peculiarities of 4 – 5 years old children. Research methods: For the theoretical analysis of Children's Hygienic Education for children aged 4-5 years, was chosen the method of analysis of scientific literature. Was carried out a research the parents' approach to to 4-5 years of children's hygiene skills development. Thus, the research showed that parents and educators understand the importance of personal hygiene education in pre-school age. They know many ways and methods how to interest and accustom the child to personal hygiene from early age. Parents are able to assess the situation and understand that collaboration with a group educator is an integral part of the of personal hygiene development. The results of the project revealed that the theme of personal hygiene is very relevant in pre-school education institutions. Childhood skills are very important for an individual's maturity, forms a conception how to solve this problem choosing a healthy lifestyle. To be responsible not only for yourself, but also for the people around you. The work consists of: the summary in Lithuanian and foreign languages, introduction, theoretical part, research part, description of the educational project, conclusions, recommendations; in the list of references 30 information sources, scope of work 46 pages, there are 2 tables, 17 pictures, 4 annexes en
dc.description.abstract Higienos ugdymo negalima palikti savieigai. Tai, procesas, kurį reikia planuoti iš anksto ir vykdyti nuosekliai. (Dregval, 2007) teigimu, vaikas pamėgdžioja tėvų ir kitų savo šeimos narių elgesį. Pažintinis, socialinis ir emocinis vaiko vystymasis bus visavertis tik tuo atveju, jei šeimoje vyraus pozityvi aplinka, jei tėvai skatins sveiką vaiko gyvenseną ir formuos atitinkamus įgūdžius (Kulbokienė, 2005). Anot (Balius 2009), kuo vaikas yra mažesnis, tuo higienos įgūdžius ugdyti yra lengviau. Svarbius, esminius gebėjimus ir įgūdžius, taip pat ir pirmąjį pažinimą vaikas įgyja jautriniais laikotarpiais. Tuomet vaikas imliausias. Pavyzdžiui, nuo gimimo iki šešerių metų yra jautrinis laikotarpis, tinkamas mokytis judėti, tvarkytis, mokytis iš kitų (Голубев, 2000; Волынская, 2004; Копалова, 2015; Сердюковская, 2012). Tyrimo problema – nepakankamas tėvų dėmesys 4 – 5 metų amžiaus vaikų asmens higienos įgūdžių ugdymui/-si. Tyrimo objektas – tėvų požiūris į 4-5 metų amžiaus vaikų higienos ugdymą. Tikslas: atskleisti tėvų požiūrį į 4-5 metų amžiaus vaikų higienos ugdymo svarbą. Tyrimo uždaviniai: 1. Teoriškai pagrįsti 4-5 metų amžiaus vaikų higienos ugdymo svarbą. 2. Empiriškai atskleisti tėvų požiūrį į 4-5 metų amžiaus vaikų higienos ugdymo svarbą. 3. Inicijuoti, suplanuoti ir organizuoti edukacinį projektą. Tyrimo naudojami metodai – mokslinės literatūros analizė, apklausa (raštu). Atliktas tėvų požiūrio tyrimas atskleidė: į svarbiausi asmenys, atsakingi už ikimokyklinio amžiaus vaikų higieninių įgūdžių ugdymą – šeima ir darželio darbuotojai. Šis procesas turi vykti glaudžiai bendradarbiaujant vaikui – pedagogui – tėvams. Svarbus higienos ugdymo proceso tęstinumas darželyje ir šeimoje. Asmens higienos pradmenys formuojasi šeimoje, kur vaikas nuo gimimo patiria tėvų globą, rūpestį ir saugumą. Sveikos gyvensenos ugdytojai turi nuolat tobulinti savo kompetencijas. Darbą sudaro: santrauka lietuvių ir užsienio kalbomis, įvadas, teorinė dalis, tiriamoji dalis, edukacinio projekto aprašymas, išvados; literatūros sąraše 30 šaltinių, darbo apimtis – 46 puslapiai, darbe yra 2 lentelės, 17 paveikslų, 4 priedai. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject asmens higiena, higiena, sveika gyvensena, ikimokyklinis amžius, įprotis ir įgūdis, vaikystė, savarankiškumas, grūdinimas, ugdytojas, elgesio kultūra, edukacija, šeima, pedagogas. en_US
dc.title Tėvų požiūris į 4-5 metų vaikų asmens higienos įgūdžių ugdymą/-si. en_US
dc.title.alternative Parents’ approach towards the development of 4-5 years old children hygienic skills. en_US
dc.type Other en_US


Šiame įraše esantys failai

Šis elementas randamas kataloge(-uose)

Rodyti paprastą įrašą

Ieškoti DSpace


Naršyti

Mano paskyra