DSpace talpykla

Reggio Emilia metodo taikymo galimybės ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdyme/si.

Rodyti paprastą įrašą

dc.contributor.author Žvirblytė, Birutė
dc.date.accessioned 2019-01-17T06:35:59Z
dc.date.available 2019-01-17T06:35:59Z
dc.date.issued 2018-07
dc.identifier.uri http://dspace.kaunokolegija.lt//handle/123456789/186
dc.description Identification of the problem / relevance of the research. Reggio Emilia is one of the modern educational Italian methods. The author of the method is Italian educator Loris Malaguzzi (1920 – 1994). In Lithuania there is no preschool education institution, that is applying only Reggio Emilia method in educational process, but there are many preschool education institutions where specific elements of Reggio Emilia method are involved in the educational process. Reggio Emilia method involves specific approach to the child, educator, and distinctive peculiarities of organizing curricular and creating educational environment. The question is what other elements of Reggio Emilia method could be adopted and applied in preschool educational institutions and what are the problems of implementing them. The aim of the work is to identify opportunities of applying Reggio Emilia method in education of prechool learners. The subject of the work: opportunities of applying Reggio Emilia method in education of preschool learners. Objectives of the work: 1. To describe peculiarities of Reggio Emilia educational method and educational environment. 2. To define opportunities of applying Reggio Emilia method in preschool education class. 3. To plan and implement educational project, that reveals opportunities of applying Reggio Emilia method elements. Research methods: analysis of scientific literature, questionnaire, interview. Conclusions: the research has revealed that the most acceptable principles of Reggio Emilia method for the educators are learners’ involvement into the planning of educational process and also mobility of class spaces. The most characteristic equipment of Reggio Emilia method that is the most intensively used in the educational process is the light table. The usual form chosen for using the light table is the independent activity of learners’. Recommendations. To equip educational spaces typical for Reggio Emilia method in preschool education institutions. To acquire and apply specific Reggio Emilia method equipment in the educational process. The volume of the paper. 3 sections: 1st describes the peculiarities of Reggio Emilia method; the 2nd describes the analysis of research and its results; the 3rd reveals the results of educational project. Number of pages – 56, including 6 tables, 12 figures, literature list of 22 sources. en
dc.description.abstract Temos aktualumas. Vienas naujesnių ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymo metodų yra Italijoje gimęs Reggio Emilia ugdymo metodas, kurio pradininku laikomas italų pedagogas L. Malaguzzi (1920 – 1994). Lietuvoje dar nėra ikimokyklinio ugdymo įstaigos, kuri ugdymo procese taikytų išskirtinai tik Reggio Emilia ugdymo metodą, tačiau yra nemaža darželių, kurie taiko atskirus Reggio Emilia ugdymo metodo elementus. Reggio Emilia ugdymo metodas savyje talpina tam tikrą požiūrį į vaiką, ugdytoją, savitus ugdymo turinio organizavimo, ugdymo/si aplinkos kūrimo ypatumus. Todėl kyla klausimas, kokie dar Reggio Emilia ugdymo metodo elementai galėtų būti perimti ir taikomi Lietuvos ikimokyklinio ugdymo įstaigose ir kas tam trukdo? Problema. Neišnaudojamos Reggio Emilia ugdymo metodo teikiamos galimybės. Objektas. Reggio Emilia ugdymo metodo taikymo galimybės ikimokyklinio ugdymo įstaigoje. Tikslas: atskleisti Reggio Emilia metodo taikymo galimybes ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdyme/si. Uždaviniai: 1. Aprašyti pagrindinius Reggio Emilia ugdymo metodo ir ugdymo/si aplinkos ypatumus. 2. Nustatyti Reggio Emilia metodo taikymo galimybes ikimokyklinio amžiaus vaikų grupėje. 3. Suplanuoti ir įgyvendinti edukacinį projektą, atskleidžiantį Reggio Emilia metodo elementų taikymo galimybes. Metodai:. mokslinės literatūros analizė, apklausa raštu ir žodžiu. Išvados. Tyrimo duomenys atskleidė, kad pedagogams artimiausi yra Reggio Emilia ugdymo metodo principai dėl vaikų įtraukimo į ugdomosios veiklos planavimą ir dėl grupės erdvių mobilumo. Ugdymo įstaigose esama įvairių Reggio Emilia ugdymo metodui būdingų erdvių. Iš specifinių, metodui būdingų priemonių intensyviai naudojamas tik šviesos stalas. Dažniausiai prie šviesos stalo pasirenkama veiklos forma - savaiminė vaikų veikla. Rekomendacijos. Esant galimybei įstaigose įsirengti Reggia Emilia metodui būdingas erdves. Esant galimybei įsigyti ir ugdymo procese taikyti specifines Reggio Emilia metodo priemones. Baigiamąjį darbą sudaro santrauka lietuvių ir anglų kalba, trys dalys, išvados, rekomendacijos, literatūros sąrašas ir priedai. Darbo apimtis – 56 puslapiai. Darbe panaudoti 22 literatūros šaltiniai. 17 jų – anglų kalba. Darbe pateiktos 6 lentelės ir 13 paveikslų. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject Reggio Emilia ugdymo metodas, ikimokyklinis ugdymas, ugdymo/si aplinka en_US
dc.title Reggio Emilia metodo taikymo galimybės ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdyme/si. en_US
dc.title.alternative Possibilities of implementation Reggio Emilia method in pre-school aged children’s education. en_US
dc.type Other en_US


Šiame įraše esantys failai

Šis elementas randamas kataloge(-uose)

Rodyti paprastą įrašą

Ieškoti DSpace


Naršyti

Mano paskyra