Santrauka:
Baigiamojo darbo tema – „Įvaizdžio kūrimas muzikos atlikėjui Justui Petrylai“. Literatūros apžvalgoje aptarti įvaizdžio kūrimo dėmenys, asmens psichologinis įvaizdis ir jo socialiniai vaidmenys. Žmogaus įvaizdį sudaro jo išorinis ir vidinis įvaizdžiai, atsižvelgiant į jų bendrumą ir vientisumą galima sukurti efektingą įvaizdį, kuris atitiktų socialinį asmens vaidmenį.
Darbo problema – pastebima, kad Lietuvoje vis dar įvaizdžio dizainerio sąvoka dažnai painiojama su stilisto sąvoka. Taip atsitinka dėl to, jog įvaizdžio dizainerių gretos siauros, dažnai jų darbą atlieka stilistai arba prodiuseriai. Dažniausiai stilistai yra samdomi, kad sukurtų įvaizdį tam vakarui viso renginio ar projekto (kaip „X-faktorius“, „Lietuvos Balsas“ ir kt.) atlikėjams. Tokiu būdu vienam stilistui tenka didelis krūvis, dažnai sprendimai būna skuboti, nelabai atsižvelgiant į pačio atlikėjo charakterį, kuriamą muziką. Dėl to sukuriamas tik tos dienos ar vakaro personažas, kuris ,,gyvuoja’’ tik kelias valandas, o kitame koncerte to paties atlikėjo kostiumas dažnai būna visai kitoks – nebelieka įvaizdžio vientisumo ir tęstinumo, kas sumažina kuriamo atlikėjo atpažįstamo sceninio įvaizdžio personažo efektyvumą.
Darbo tikslas yra sukurti harmoningą viešą, socialinį ir sceninį įvaizdį muzikos atlikėjui Justui Petrylai. Darbo objektas yra įvaizdžio formavimo dėmenys ir jų panaudojimas kuriant įvaizdį. Pasirinktas darbo tyrimo metodas yra formalioji kūrinio analizė, kurios pagalba siekiama išsiaiškinti kompozicinių meninių priemonių naudojimą nuotraukose, galinčiomis tikti arba yra naudojamomis muzikiniam viršeliui. Praplečiant tyrimą, analizuojamas kliento profilis, pirminiai duomenys, atliekamas interviu, kurio pagalba išsiaiškinami kliento ¬interesai, kūryba, stiliaus įpročiai, charakterio bruožai. Interviu metu buvo išsiaiškinta, kokia yra Justo Petrylos auditorija, kokia koncertavimo patirtis ir kokie ateities koncertų lūkesčiai. Naujuoju įvaizdžiu siekiama vizualizuoti ir apjungti atlikėjo kūrybos stilių, individualumą, saviraišką ir susitapatinimą su klausytoju. Suformuluotos idėjos kuriamiems įvaizdžiams: aprangos deriniai, skirti susitikimams su užsakovais, eiti į parodas, vakarėlius, taip pat sceniniai kostiumo deriniai skirti muzikiniam pasirodymui, įvaizdžiai pritaikyti socialiniams tinklams bei YouTube platformai.
Atliekant kūrybinį projektą, pasitelkiama mokslų daktaro mados analitiko, įvaizdžio dizainerio ir Bogomolov Image school vadovo Konstantino Bogomolovo kurta įvaizdžio formavimo schema. Aptariant įvaizdžio motyvacijos istoriją, meninę koncepciją, tikslinę auditoriją, parenkami asociatyviniai įvaizdžiai. Jiems išpildyti priskiriami rolė, faktūra, kostiumas ir antruažas. Aptarus šiuos komponentus ir subūrus komandą, kūrybinės idėjos pristatytos komanodos nariams ir įvykdoma meninė fotosesija. Kūrybinėje dalyje kuruojama fotosesija, iliustruojanti naujuosius atlikėjo Justo Petrylos įvaizdžius, kurtus pagal Konstantino Bogomolovo įvaizdžio formavimo schemą.
Description:
The theme of the final work is „Image Creating for music performer Justas Petryla“. The literature review discusses the elements of image creation also the person's psychological image and his social roles. Personal image contains of inner self image and appearance. Harmonizing these two it is possible to create an effective image that matches social role of the person. The problem of work - it is noticeable that famous people in Lithuania rarely choose personal image designer services. Most often, stylists are hired to create style for whole project or create costume just for one evening. In this way stylists or the team don‘t have a lot of time to create the style. And this kind of working makes just the character of one day, but that style doesn‘t flow all the time with the person, there is no longer integrity and continuity of image. The aim of the work is to create harmonious and related public, social and performer‘s images for musician Justas Petryla. The object of the work is the elements of image formation and their using for creating the image. The chosen method of work research is the formal analysis of the artwork, which aims to clarify the using artistic composition’s parts and tools in photographs that may be suitable or used for musical cover. By expanding the research, there is done the interview which reveals the client's profile, primary data, his interests, creation, habits of dressing and character. During the interview, it was discovered what the audience of Justas Petryla is, what concert experience and the expectations of future concerts are. The new image aims to visualize and combine the style of the performer's creativity, individuality, self-expression and identity with the audience. Formulated ideas for creating images: clothing combinations to going to the meeting, exhibitions, parties, another images created as stage costume combinations for musical performances, and other images adapted for social networks and YouTube. To put together the project’s ideas there is using of image creating scheme by fashion analyst, image creator Konstantin Bogomolov. When the story of image, artistic concept and the audience are discussed, there are creating assosiative images which have the role, texture, costume and atmosphere. After discussing these components and creating the team, the ideas were presented to the team members and the photoshoot has done. In the creative part of work, a photoshoot is illustrating the new images of the artist Justas Petryla.