Santrauka:
Temos aktualumas yra tas, kad šis darbas turėtų supažindinti ir padėti suprasti praktikuojantiems viešųjų ryšių specialistams ar autoriams, kokios stilistinės priemonės yra naudojamos sėkmingai komercinei reklamai sukurti, galinčiai sudominti moteris, vyrus ir vaikus.
Darbo objektas yra komercinės reklamos skirtingoms tikslinėms grupėms ir šiuose tekstuose rasti stilistiniai ypatumai.
Pagrindinė šio darbo problema – kokie yra stilistiniai ypatumai dažniausiai naudojami komercinėse reklamose skirtingoms klientų grupėms ir kokią įtaką jie daro reklamos skaitytojams.
Darbo tikslas - išsiaiškinti įvairioms tikslinėms grupėms naudojamos komercinės reklamos stilistinius ypatumus.
Darbo uždaviniai:
1) išsiaiškinti komercinės reklamos ypatybes ir naudojamų stilistinių priemonių įvairovę;
2) atskleisti, kokie yra reklamos tekstų, skirtų moterims, vyrams ir vaikams, stilistiniai ypatumai.
Darbo metodai:
1) teorinės medžiagos analizė;
2) lingvistinė analizė, pagrįsta aprašymu bei palyginimu.
Darbas susideda iš dviejų pagrindinių dalių: teorinės ir praktinės. Teorinėje dalyje aptariami teoriniai šaltiniai, kuriuose yra aprašyta reklamos koncepcija bei stilistinės priemonės. Apibendrinus teorinius teiginius, rastus Zembytska ir Mazur (2018), Makarova, Soluyanova, Gozalova, Loseva, Kobeleva, Gazilov (2018) ir Leech (1966) darbuose, atlikta lingvistinė komercinių reklamų tekstų analizė. Remiantis lingvistinės analizės rezultatais, galima teigti, kad dominuojantys komercinių reklamų tekstų stilistiniai ypatumai kinta moterų, vyrų, vaikų grupėms. Komercinės reklamos moterims pasižymi tekstais, kuriuose išryškinamos moters savybės, kalba reklamos tekstuose dažnai būna neformali ir paprasta. Reklamų vyrams kalba – nesudėtinga, trumpa ir aiški. Komercinėse reklamose vaikams yra pabrėžiama prekės kokybė, kalba – ritmiška ir žaisminga. Stilistinės priemonės yra skirstomos į tris skirtingus lygius: fonologinį, sintaksinį ir semantinį – leksinį.
Description:
The relevance of the paper is that it should suggest public relations practitioners or copywriters the knowledge and understanding of what stylistic devices are used to create a successful commercial advertisement, able to interest women, men and children.
The subject matter of the paper is the commercial advertisements for different target groups and the stylistic peculiarities found in these texts.
The problem question of the paper is what stylistic devices are usually used in commercial advertisements for different customer groups and how this affects the viewers of the commercials.
The aim of the paper is to find the stylistic peculiarities of commercial advertisements used for different target groups.
The objectives are:
1) to find out the features of commercial advertisements and the variety of stylistic tools used;
2) to reveal the stylistic peculiarities of advertising texts for women, men and children.
The methods used include:
1) the analysis of theoretical references;
2) the descriptive comparative linguistic analysis.
The paper consists of two main parts: theoretical and practical. The theoretical part gives a review of the definition of an advertisement, stylistics, and the main stylistic devices. Having analyzed the arguments found in the theoretical works of Zembytska and Mazur (2018), Makarova, Soluyanova, Gozalova, Loseva, Kobeleva, Gazilov (2018) and Leech (1966), the practical linguistic analysis was performed. The results of the linguistic study reveal that the stylistic devices that are used for women, men and children differ. Commercial advertisements for women is characterized by texts that highlight the characteristics of the woman; the language in advertising texts is often informal and simple. The language of advertisements for men is simple, short and clear. Commercial advertisements for children emphasize the quality of the product; the language is rhythmic and playful. Stylistic devices are divided into three different levels: phonological, syntactical and semantic - lexical.