Santrauka:
Temos aktualumas. Pastaraisiais metais vis labiau pabrėžiama gera ir kokybiška vaiko kalbos aplinka ir kuo geresnių kalbos įgūdžių priešmokykliniame amžiuje svarba vaiko pasiekimams mokykloje, ypač rašymo ir skaitymo gebėjimams. Ikimokyklinio amžiaus vaikai dar nėra skaitytojai, o tik aktyvūs klausytojai. Vaikų skaitymo proceso suvokimas tobulėja suaugusiųjų dėka. Priešmokykliniame amžiuje skaitymo įgūdžių lavinimas yra aktualus, nes tai formuoja charakterio bruožus, moko taisyklingai ir raiškiai kalbėti, turtina vaikų žodyną, suteikia įvairių žinių, padeda formuotis vertybių sistemai.
Problema. Priešmokyklinio ugdymo programoje (2014) įvardijama patvirtinta nuostata, kad vaikas priešmokyklinėje grupėje turi „išmokti skaityti ir rašyti“. Diskusijas kelianti nuostata atsiradusi neseniai, todėl ši tema yra labai aktuali pedagogams ir vaikų tėveliams, nes skaitymas apibūdinamas kaip vienas svarbiausių gebėjimų ugdant asmenybę, atliepiantis šiandieninio pasaulio keliamus reikalavimus bendriesiems gebėjimams: kritiškai mąstyti, veiksmingai bendrauti.
Darbo tikslas: atskleisti priešmokyklinio amžiaus vaikų gebėjimų skaityti ugdymo technologijas.
Darbo uždaviniai:
1. Teoriškai atskleisti priešmokyklinio amžiaus vaikų gebėjimų skaityti ugdymo technologijas
2. Ištirti pedagogų nuomonę apie priešmokyklinio amžiaus vaikų skaitymo ugdymo technologijas
3. Inicijuoti, suplanuoti, realizuoti edukacinį projektą ugdymo praktikoje
Darbo metodai:
• Mokslinės literatūros analizė, siekiant teoriškai pagrįsti priešmokyklinio amžiaus vaikų Gebėjimų skaityti ugdymo technologijas;
• apklausa (raštu), kurios tikslas ištirti priešmokyklinio amžiaus vaikų gebėjimų skaityti ugdymo technologijas.
Išvados: mokslinės literatūros analizė parodė, kad svarbu padedant ugdytis vaikų gebėjimams skaityti naudoti ne vien tik literatūrą ir literatūros kūrinius, bet ir informacines technologijas. Tiriant paaiškėjo, kad pedagogai daugiau laiko skiria pratybų atlikimui ir žaidybinėms veikloms, mažiau dėmesio teikia informacinėms technologijoms.
Darbą sudaro: literatūros šaltinių teorinė analizė, tiriamoji dalis, edukacinio projekto aprašymas, 39 puslapiai, 2 lentelės, 13 paveikslų, 15 priedų, 26 literatūros šaltiniai.
Description:
Relevance of the topic. In recent years, the importance of a high-quality linguistic environment and good linguistic skills in the early age has been increasingly emphasized for children's achievements in school, in particular reading and writing skills. Pre-school children are not readers, they are an active audience. The children's perception of the reading process is improving thanks to adults. Preschool education of reading skills is relevant because it provides a range of knowledge, helps to shape a childs values system, forms the character traits, teaches correct, expressive speaking, enriching vocabulary.
Problem. In the pre-school curriculum (2014) is a confirmed provision that states that a child has to "learn to read and write" in a pre-primary group. This controversial provision has only emerged recently, and this topic is very relevant to educators and parents of children, because reading is described as one of the most important skills in the development of a personality that meets the requirements of today's world's general skills: to think critically, to communicate effectively.
Work objective: to reveal the technologies that develop reading of pre-school children.
The goals:
1. To theoretically disclose technologies for the development of reading comprehension skills for pre-school children.
2. To investigate the opinion of pedagogues about the technologies of reading of pre-school children.
3. Initiate, plan, implement an educational project in educational practice
Work methods:
⦁ Analysis of scientific literature aimed at the theoretical substantiation of the technologies of reading literacy in pre-school children;
⦁ Survey (written), aimed at exploring the educational technologies for reading skills of pre-school children.
Conclusions: The analysis of scientific literature has shown that it is important to use not only literature and literature productions but also information technologies to help develop reading skills of children. The study revealed that teachers spend more time on exercises and playing games, paying less attention to information technologies.
Structure: Theoretical analysis of literary sources, research part, description of the educational project, 39 pages, 2 tables, 13 pictures, 15 annexes, 26 literature sources.